ontluchtingsnippel

martin72

Die hard MF'er
18 apr 2013
328
15
westmaas
hallo allemaal, ik heb aardig gezocht met de zoekfunctie, word mij niet echt duidelijk.
ik rij een kawasaki gpx 600 r, heb daarvan de remblokken van de achterklauw vervangen en ook de remolie eruit gehaalt nu ging ik ontluchten en heb ik 1 nippel afgebroken zitten er twee op, op de voorste remklauwen zit maar 1 nippel . maar ik heb de achterklauw wel kunnen ontluchten en hij remt toch goed en voelt hard aan, (het rempedaal dan heey).
kan dit zo. mvg Martin.
 
Als hij niet lekt is er geen probleem.
je kan eventueel ontluchten door de remzuiger terug te drukken in de klauw (als deze eerst schoon zijn gemaakt)en daarna weer terug te remmen.
Je druk zo de luchtbellen terug met de vloeistof het reservoir in.
 
nee hij lekt niet, en remt harstikke goed, weet je ook nog waarom er twee nippels op zitten en op de voorste klauwen maar 1, of is dat bij meerdere motoren zo.
Omdat bij die achterste klauw op twee plekken een luchtbelletje kan blijven zitten.

De klauw zit namelijk boven om de schijf heen, als een hoefijzer, om het zo maar te zeggen.
 
hallo allemaal, ik heb aardig gezocht met de zoekfunctie, word mij niet echt duidelijk.
ik rij een kawasaki gpx 600 r, heb daarvan de remblokken van de achterklauw vervangen en ook de remolie eruit gehaalt nu ging ik ontluchten en heb ik 1 nippel afgebroken zitten er twee op, op de voorste remklauwen zit maar 1 nippel . maar ik heb de achterklauw wel kunnen ontluchten en hij remt toch goed en voelt hard aan, (het rempedaal dan heey).
kan dit zo. mvg Martin.

Waarom heb je de remvloeistof eruit gehaald,die pomp je toch door met je nieuwe vloeistof waarbij je niets hoef te ontluchten mocht er in de oude vloeistof ook geen lucht zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan