honda cbr600 f1

Alex72

Die hard MF'er
11 okt 2006
889
0
hoorn
heb even een vraagje
heb de motor van me zwager over genomen .
die staat nu al drie jaar stil, rijdend weg gezet .
gaan we dus even demonteren schoonmaken/smeren en weer aan de praat maken .
allemaal geen probleem ben jaren lang automonteur geweest en sleutelen aan motoren geen probleem
vraag me alleen af zijn er nog( SPECIFIEKE )dingen bij deze motor zijn waar je op moet letten ?

gr Alex
 
Hm, volgens mij is dat bij alle 600 F'jes zo..:
-Spanningsregelaar
Als je voor de motor staat achter de zijkuip linksachter zit deze, wordt snel warm en brandt daardoor door.. Alles ontregelt. Zijn op eBay of gewoon webshops vervangers te vinden met koelribben.
-Nokkenaskettingspanner (NAKS)
Als je op de motor zit, bij je knie, dus rechtsvoor op de motor in het blok zit ie. Begint na tijdje te ratelen, vervangen terwijl blok open ligt om timing te stellen.

Verder zijn het betrouwbare dingen, al hoor ik wel vaker dat vanaf de F2 pas de boel betrouwbaar werd.. Geen idee voor specifieke F problemen..
 
oke bedankt voor de info daar heb ik wat aan .

weet dat ie voor dat ie stil kwam te staan nog een beurt heeft gehad .
nieuw bandje remblokken en remklauwen weer gangbaar gemaakt .
maar meer wist hij niet meer .
staat nu 30,000ml op de teller
 
nog even een vraagje
kan iemand mij vertellen hoe de brandstofpomp geschakeld zit
had de boel gereinigd maar zodra ik het contact aan zet gaat me pomp niet lopen .
wat wel moest omdat de brandstof even door gepompt moest worden .
nu opgelost door even 12 volt op de pomp te zetten tot het door gepompt was.
motor start nu gewoon en rijd ook gewoon .
iemand een idee ?
 
Hm, volgens mij is dat bij alle 600 F'jes zo..:
-Spanningsregelaar

Spanningsregelaar kwaal is alleen de F2 en F3, de F1 heeft een regelaar die zeker 5x zo groot is als die van een F2/F3 en die werken dus wel naar behoren. Dito voor de F4i.

Verder zijn het betrouwbare dingen, al hoor ik wel vaker dat vanaf de F2 pas de boel betrouwbaar werd.. Geen idee voor specifieke F problemen..

Nonsens, gewoon betrouwbare motoren, vanaf de F2 is het alleen allemaal wat steviger :Y

nog even een vraagje
kan iemand mij vertellen hoe de brandstofpomp geschakeld zit
had de boel gereinigd maar zodra ik het contact aan zet gaat me pomp niet lopen .
wat wel moest omdat de brandstof even door gepompt moest worden .
nu opgelost door even 12 volt op de pomp te zetten tot het door gepompt was.
motor start nu gewoon en rijd ook gewoon .
iemand een idee ?

De brandstofpomp is volgens mij geschakeld door contactpunten (welke nog wel eens in willen branden en het dan niet meer doen), als ik me niet vergis kan je de achterkant zo openschroeven en er even een schuurpapiertje langs halen.
 
Laatst bewerkt:
De brandstofpomp gaat echter enkel lopen bij een lopende motor. Niet helemaal logisch, weet ik, maar normaal zit er immers al peut in de vlotterbakken.

Hierdoor moet je echter met lege vlotterbakken inderdaad even doorstarten, of een elektrische by-pass maken om de druk te herstellen.
 
De brandstofpomp gaat echter enkel lopen bij een lopende motor. Niet helemaal logisch, weet ik, maar normaal zit er immers al peut in de vlotterbakken.

Hierdoor moet je echter met lege vlotterbakken inderdaad even doorstarten, of een elektrische by-pass maken om de druk te herstellen.

oke duidelijk dat ben ik niet gewend .
is dat probleem uit de weg :)

nog maar eentje over .
achterlicht dat niet werkt , rem licht wel en parkeer licht achter ook .
morgen maar even alle contacten en schakelaars smeren met contactvet
 
Terug
Bovenaan Onderaan