Probleem koppeling KTM SX85

kupie60

Rookie
29 mrt 2014
7
0
Hallo,

Ik heb voor mijn zoon vanmiddag een KTM SX85 crossmotor van 2013 gekocht bij een dealer.
Ik heb geen verstand van een motor en mijn zoon heeft nog nooit gereden.
We wilden thuis achter in een wei gaan oefenen om te leren schakelen.
Maar, we hebben een probleem met de koppeling, de dealer heeft ook weekend en mijn zoon zit vol spanning op mij te wachten tot ik het probleem verholpen heb.

Probleem: Als je hem in de versnelling zet slaat hij af, hij wil al wegrijden.
De koppeling staat naar mijn mening niet goed zodat de motor al voor uit wil terwijl de koppeling nog is ingeknepen.

WIE O WIE kan me vertellen of het eenvoudig is te verstellen of dat we pech hebben en volgende week naar de dealer terug moeten????

Al vast bedankt,

Harold en (vooral) zoon Alec
 
Ik heb niet echt specifiek verstand van competitiecrossers wat dit waarschijnlijk is.

Maar is de zijstandaard ingeklapt op het moment dat je hem in zijn 1 zet? Het inschakelen van de versnelling bij uitgeklapte standaard doet op een straatlegale motor een beveiliging in werking treden die de motor doet afslaan...
 
Laatst bewerkt:
Hallo MasterTommy,

Bedankt voor je antwoord!!
Hij heeft geen zijstandaard (helemaal geen zelfs). Dat kan het niet zijn.
Kickstarter is ook teruggedraaid.

Kan er een andere beveiliging zijn?

Harold
 
volgens mij zit daar een hydraulisch bediende koppeling op.
het is mogelijk dat deze niet goed ontlucht is.
om dat in orde te krijgen terwijl je er geen verstand van het en waarschijnlijk ook geen gereedschap, word wat lastig.
ik denk dat je beter even op de dealer kan wachten.
 
Hallo Bananeman,

Ik had al googelend zoiets ook gelezen.
Het is dus niet ergens een schroef die ik kan verstellen????
Want dat krijg ik nog wel voor mekaar.

Is het ook niet het stelschroefje aan de handel, dit is zeker alleen om de grootte van je hand in te stellen of is dat ook om de koppeling te stellen??

Groet,

Harold