WOK Melding

Dos Porciento

Rookie
2 apr 2014
2
0
Hey,

Ik heb een eigenbouw met eigenbouw kenteken.
Nu werd ik door een over ijverige motor agent van de weg gehaald die mij een bekeuring en een WOK melding meegaf om de motor opnieuw te laten keuren bij de RDW.

Omdat ik de knipperlichten eraf had gehaald en de motor teveel geluid produceerde.

Moet ik nu de motor weer helemaal keuringsklaar maken of zou ik kunnen volstaan met een paar knipperlichten en een orginele uitlaat ??

heeft iemand hier ervaring mee of zou het zin hebben om bezwaar te maken ?

Grt 2%
 
Hey,

Ik heb een eigenbouw met eigenbouw kenteken.
Nu werd ik door een over ijverige motor agent van de weg gehaald die mij een bekeuring en een WOK melding meegaf om de motor opnieuw te laten keuren bij de RDW.

Omdat ik de knipperlichten eraf had gehaald en de motor teveel geluid produceerde.

Moet ik nu de motor weer helemaal keuringsklaar maken of zou ik kunnen volstaan met een paar knipperlichten en een orginele uitlaat ??

heeft iemand hier ervaring mee of zou het zin hebben om bezwaar te maken ?

Grt 2%

Hoezo overijverig ? Je weet toch dat die richtingaanwijzers erop horen en dat je uitlaat gedempt hoort te zijn ?
Het enige dat je doet is erop aansturen dat men extra argumenten heeft om de APK voor motoren toch maar zsm in te voeren |(

Ik gok erop dat je niet iedere keer je hand uitsteekt, voor zover dat 's avonds al te zien is. Enige communicatie die je hebt naar medeweggebruikers.
En teveel geluid is gewoon :Z

Je zal je motor gewoon deugdelijk voor elkaar moeten maken, zoals hij hoort te zijn.
Bezwaar maken heeft geen zin.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ik heb een eigenbouw met eigenbouw kenteken.
Nu werd ik door een over ijverige motor agent van de weg gehaald die mij een bekeuring en een WOK melding meegaf om de motor opnieuw te laten keuren bij de RDW.

Omdat ik de knipperlichten eraf had gehaald en de motor teveel geluid produceerde.

Moet ik nu de motor weer helemaal keuringsklaar maken of zou ik kunnen volstaan met een paar knipperlichten en een orginele uitlaat ??

heeft iemand hier ervaring mee of zou het zin hebben om bezwaar te maken ?

Grt 2%
Helemaal keuringsklaar conform eisen 2013.

Succes.
 
Helemaal keuringsklaar conform eisen 2013.

Zo is mijn oordeel en daar heeft u het mee te doen.

Succes man en wen er maar aan dat er steeds minder mag in dit door regels volledig verziekte onverdraagzame bemoeizieke betweterige sch*t land met daarin heleboel over dezelfde eigenschappen bezittende inwoners. :r :(
 
de regels zijn duidelijk..

Ze hadden er ook voor kunnen kiezen zelfbouw niet toe te staan....(ze geven dus wel enige ruimte...)

Houd je je niet aan de regels? dan krijg je een bon.. Zonder knipperlichten en met veel geluid trek je de aandacht...

Ik snap ook goed dat regels goed zijn voor anderen om zich aan te houden... :P
 
Laatst bewerkt:
Succes man en wen er maar aan dat er steeds minder mag in dit door regels volledig verziekte onverdraagzame bemoeizieke betweterige sch*t land met daarin heleboel over dezelfde eigenschappen bezittende inwoners. :r :(

Of...door mensen die steeds verder gaan met hun eigen ding doen zonder rekening te houden met wat anderen daarvan vinden....

Er kan best veel, maar als je bij de grens komt en er bewust overheen gaat... dan moet je niet janken als je daarop aangesproken word.

Ik zou ook het liefst hebben dat ik baas was over alle regels....en/of dat de regels voor iedereen, behalve voor mij zouden gelden. Zo werkt t helaas niet.
 
Laatst bewerkt:
koop een oldtimer..

Dat moet je tegen al die mensen zeggen die hun oldtimer terug hebben gebouwd naar benzine en vervolgens ter goeder trouw en onwetend hun oldtimer ter keuring aanbieden bij de rdw.

Die nemen ze dus gewoon hun kenteken in alleen op het vermoeden dat de oldtimer bestaat uit samengestelde delen zoals ze dat noemen en dat dan het feitelijke bouwjaar niet te bepalen is.

En dan moet jij dus van een auto de herkomst van de diverse delen aan tonen terwijl je de auto gewoon compleet hebt gekocht. Dat wordt dus gewoon bye bye zwaai zwaai kenteken en de oldtimer naar de sloop en volledig waardeloos. Terwijl je alleen maar voor een terug keuring van lpg naar benzine komt.
 
koop een oldtimer..die mogen meer herrie maken en hoeven geen knipperlichten :)
Nooit geen gezeur mee gehad bij de smeris ;)


Mee eens.
Mijn Soes uit '83 heeft ook geen knippers, geen goedgekeurde verlichting en teveel herrie en ik rij er al zeker 12 jaar mee zonder boete daarvoor.
Wel regelmatig commentaar en opmerkingen maar veel verder dan een vermanende vinger en een strenge blik gaat het niet.
En dat terwijl mijn fiets er allerminst sociaal uitziet.

Een meewerkende houding en begrip en berouw tonen bij staande houding helpt ook.
Eerst meewerken en daarna weer lekker :]
 
Dat moet je tegen al die mensen zeggen die hun oldtimer terug hebben gebouwd naar benzine en vervolgens ter goeder trouw en onwetend hun oldtimer ter keuring aanbieden bij de rdw.

Die nemen ze dus gewoon hun kenteken in alleen op het vermoeden dat de oldtimer bestaat uit samengestelde delen zoals ze dat noemen en dat dan het feitelijke bouwjaar niet te bepalen is.

En dan moet jij dus van een auto de herkomst van de diverse delen aan tonen terwijl je de auto gewoon compleet hebt gekocht. Dat wordt dus gewoon bye bye zwaai zwaai kenteken en de oldtimer naar de sloop en volledig waardeloos. Terwijl je alleen maar voor een terug keuring van lpg naar benzine komt.

Dat gaat over auto's. Die hebben 2 1 wiel teveel.
 
Laatst bewerkt:
En dan moet jij dus van een auto de herkomst van de diverse delen aan tonen terwijl je de auto gewoon compleet hebt gekocht. Dat wordt dus gewoon bye bye zwaai zwaai kenteken en de oldtimer naar de sloop en volledig waardeloos. Terwijl je alleen maar voor een terug keuring van lpg naar benzine komt.
Dit is natuurlijk bezijden het onderwerp. Maar er zijn tientallen, zo niet honderden redelijk moderne mercedessen op een 25 jaar oud onderstel gelast om belasting te kunnen ontduiken.
Dankzij deze knoeiers mag ik nu voor twee motoren weer belasting betalen.

Maar on topic:
Gewoon de RDW bellen. Je hebt met vuur gespeeld en moet nu op de blaren zitten.
 
Hoezo overijverig ? Je weet toch dat die richtingaanwijzers erop horen en dat je uitlaat gedempt hoort te zijn ?
Het enige dat je doet is erop aansturen dat men extra argumenten heeft om de APK voor motoren toch maar zsm in te voeren |(

Ik gok erop dat je niet iedere keer je hand uitsteekt, voor zover dat 's avonds al te zien is. Enige communicatie die je hebt naar medeweggebruikers.
En teveel geluid is gewoon :Z

Je zal je motor gewoon deugdelijk voor elkaar moeten maken, zoals hij hoort te zijn.
Bezwaar maken heeft geen zin.
Helemaal mee eens, maar toch kregen die figuren van No Surrender een andere behandeling van de politie.
 
Mooi zo. Kunnen onze mooie dijkweggetjes tenminste open blijven.

Ja want zelfbouw motoren zonder knipperlichten zijn een grote ergernis op de dijk... |(
En als het om uitlaatgeluid gaat dan is het oorverdovende geluid van een Harley ineens "mooi" zeker?? :X

Nee ik zeg niet dat het moet kunnen om zonder uitlaat met volle snelheid over de dijk te janken en dat je motor zo onveilig moet zijn dat het andere mensen in gevaar kan brengen!
TS vraagt of het aan te vechten is dat zijn motorfiets goedgekeurd is (of dat in huidige staat is of dat er nadien nog aan gesleuteld is laat ik in het midden) en nu ineens opnieuw gekeurd zou moeten worden omdat meneer agent het uitlaatgeluid te hard vindt en omdat er geen knipperlichten op zitten.
Ja waarschijnlijk weet de TS dat er knipperlichten op moeten en dat zijn uitlaat maar een aantal dB mag produceren, maar als deze zo door de keuring heen is gekomen is deze dus goedgekeurd voor de openbare weg (zou je verwachten) en snap ik de reactie van de TS ook wel.

Dus je mening of je hard geluid niet mooi vindt of iemand z'n motorlaarzen te glanzend vindt zijn in dit geval totaal niet relevant!
Dus iedereen met "moraalridder" uitlatingen...kunnen jullie met droge ogen zeggen dat jullie echt heiliger zijn dan de paus?? O-)



Wat betreft de keuring:

Als de motor gekeurd is in zn huidige staat dan zal je moeten kunnen bewijzen dat dat zo was...je kans is dan alsnog nihil denk ik.
Heb je na de keuring nog veranderingen gedaan dan ben ik bang dat je m in orginele staat terug kan bouwen en de keuring van de RDW gewoon weer moet ondergaan...
Dat wordt gewoon op de blaren zitten gok ik...
 
Terug
Bovenaan Onderaan