Ducati Hypermotard part 5! - Pronto broaappoo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben gaan proefrijden en toch niet mijn ding en dus een speed triple gekocht.


full
 
De vorige eigenaar van mijn hyper heeft de originele spiegels op van die hoge uithouders geplaatst wat zonder twijfel wat stabieler zal zijn maar toch wil ik graag de spiegels op de originele plaats gaan proberen.

Helaas heb ik de koppelstukken tussen de handkappen en spiegels niet en ik kan ze na meerdere zoekpogingen ook niet vinden.

In de onderdelen lijst van de hyper horen ze denk ik bij de handkappen zelf horen want ze hebben geen eigen nummer maar om nou speciaal voor die koppelstukken compleet nieuwe handkappen te kopen vind ik een beetje ver gaan.

Het gaat om het onderdeel met de rode pijl in het volgende plaatje:
full


Heeft iemand deze koppelstukken liggen (en er ook nog eens afstand van wil doen) of weet iemand waar ik ze kan krijgen?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
De vorige eigenaar van mijn hyper heeft de originele spiegels op van die hoge uithouders geplaatst wat zonder twijfel wat stabieler zal zijn maar toch wil ik graag de spiegels op de originele plaats gaan proberen.
De spiegels op de originele manier staat weliswaar een stuk cooler, maar ik was het steeds maar weer inklappen van de spiegels als ik tussen wat auto's door wilde rijden al gauw zat en heb toch maar gewone spiegels gemonteerd. Het beeld naar achteren is er ook een stuk scherper op geworden.

Ben benieuwd hoe lang je het vol gaat houden. ;)
 
De vorige eigenaar van mijn hyper heeft de originele spiegels op van die hoge uithouders geplaatst wat zonder twijfel wat stabieler zal zijn maar toch wil ik graag de spiegels op de originele plaats gaan proberen.

Helaas heb ik de koppelstukken tussen de handkappen en spiegels niet en ik kan ze na meerdere zoekpogingen ook niet vinden.

In de onderdelen lijst van de hyper horen ze denk ik bij de handkappen zelf horen want ze hebben geen eigen nummer maar om nou speciaal voor die koppelstukken compleet nieuwe handkappen te kopen vind ik een beetje ver gaan.

Het gaat om het onderdeel met de rode pijl in het volgende plaatje:
[afbeelding]

Heeft iemand deze koppelstukken liggen (en er ook nog eens afstand van wil doen) of weet iemand waar ik ze kan krijgen?

Alvast bedankt!

Ja. Ik heb er een. Met een spiegel.

Ik heb ook nog een complete set die gerepareerd is. Zie je van buitenaf niet.
 
De spiegels op de originele manier staat weliswaar een stuk cooler, maar ik was het steeds maar weer inklappen van de spiegels als ik tussen wat auto's door wilde rijden al gauw zat en heb toch maar gewone spiegels gemonteerd. Het beeld naar achteren is er ook een stuk scherper op geworden.

Ben benieuwd hoe lang je het vol gaat houden. ;)

Ik ben ook aan het kijken voor een setje universele spiegels,maar als ik die prijzen zie dan denk ik laat de originele maar zitten.Weten jullie een adresje voor een betaalbare set leuke spiegels,en hebben jullie een foto ervan op de motor?

Groetjes Bart.
 
Ik ben ook aan het kijken voor een setje universele spiegels,maar als ik die prijzen zie dan denk ik laat de originele maar zitten.Weten jullie een adresje voor een betaalbare set leuke spiegels,en hebben jullie een foto ervan op de motor?

Groetjes Bart.

Hoi Bart. Ik heb een setje bij MLM parts gekocht van highsider. Zien er best knap uit voor 5 tientjes. Het is geen rizoma natuurlijk. Volgens hebben ze keuze in met en zonder led knippers. Ik heb zelf zonder genomen omdat ik handkappen van sw motech heb met led verlichting.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook aan het kijken voor een setje universele spiegels,maar als ik die prijzen zie dan denk ik laat de originele maar zitten.Weten jullie een adresje voor een betaalbare set leuke spiegels,en hebben jullie een foto ervan op de motor?

Groetjes Bart.
Ik had nog een setje spiegels over van mijn vorige motor (Aprilia Tuono). Altijd van gecharmeerd geweest, je ziet deze spiegels tegenwoordig ook op andere merken, bijv. BMW. En voor een redelijke prijs gewoon te bestellen bij een dealer die het merk voert waar deze op zit, dus sowieso Aprilia en BMW. Ik geloof ongeveer 20 à 21 euro per stuk. Je hebt twee varianten, met korte en met lange steel. Op mijn (2e generatie) Tuono zat die met de korte steel, op de V4 Tuono's, de Dorsoduro, etc. zitten die met lange steel geloof ik.

full

full
 
Je moet nog wel een setje koppeling- en remhendel clamps kopen met schroefdraad voor de spiegels. Kost ongeveer 10 euro voor een universeel setje bij Goedhart bijvoorbeeld.
 
Kolere iemand houd van sterretjes :')

Tip: je kan hem ook een avondje in Amsterdam West zetten is die binnen 2 dagen in Marokko ook :Y
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties Defiduc en FalcoBas.
Ik vind ze netjes staan op je motor FalcoBas.Zal ook gaan kijken voor de Highsider spiegels.
 
Btw rob die frame sliders mollen je blokophanging + frame als ze ook maar achter iets blijven hangen he.
een goed stuur + achterbrug sliders en wat je al hebt voorfork sliders is de beste optie.
Zat er zelf ook aan te denken ( frame sliders ) maar de schade is meer dan zonder volgens diverse duc forums.En waar je heen gaat zijn de wegen ook niet super glad :P
 
Wat een vette hypermotards komen hier langs.. O.a. die van rob il giovane :9~ :9~

Ben zelf opzoek naar een nieuwe motor. Nu is mijn keuze gevallen op;
BMW F800GS > verstandige keuze? :Y
Ducati Hypermotard 1100S > minder verstandige keuze? Maar wel meer fun *O*
KTM 990 (SMR/ADV)

Wat betreft de hypermotard, ben ik dus in dit topic terecht gekomen.
Iedereen (de mensen die geen duc hebben) klagen altijd over het 'vele onderhoud'.
Enige wat ik weet is dat van een Ducati de kleppen stellen lastiger is dan van een dergelijke motorfiets. En uiteraard de distributie riem om de 24.000 of 2 jaar die duc voorschrijft of 4(en soms 5)jaar die een ducati dealer voor doet schrijven.
Moet ik verder nog met iets rekening houden? Riem incl. oliebeurt zou een eurotje of 3/400 zijn.

Verder heb ik hier ook vanalles gelezen over het gebruik. Van getunede Hypermotards die 1 op 10 verbruiken, tot volledig originele 1 op 19?
Wat verbruikt (ongeveer) een standaard 1100S van 2009 (dus model met de zilveren koppelingsdeksel etc)? Of hangt dit voornamelijk van mijn rechterhand af? Circa 140km op één tank zal je wel snel beu worden? Een van de redenen waarom ik afstand heb gedaan van mijn G650Xchallenge en Xmoto.

En dan.. De zithoogte! Ben zelf 1m92, lange stelten, en pas op vrij weinig motoren. Motoren waar ik enigszins goed op zit moet ik uitrusten met een hoger zadel. Hoe zit het met de hypermotard?
Ga zo kijken naar een 821 waarvan de verkoper (motorzaak) zegt dat er geen verschil in zit met een 1100 qua zit hoogte. Heb namelijk nog nooit eerder op een 1100 gezeten. Staat helaas vrijwel geen te koop in de buurt :N Ook heb ik gelezen dat de evo (dus 2010+) hoger is (zadel tot grond) dan het model hiervoor. Maar laat dit model nou net niet binnen budget liggen. Ben (nog) student, nog 1 jaar, en met vakkenvullen bij de Albert Heijn krijg ik geen evo bij elkaar gespaard voor deze zomer. Vandaar valt mijn keuze op de 1100(S).
En, een tweede eis.. Km-stand <10.000km... Dat wordt natuurlijk wel iets lastiger. Maar qua budget heb ik hier uiteraard rekening mee gehouden.

En enig idee hoeveel km een hypermotard kan maken? 50/60 zal toch geen probleem zijn neem ik aan? :+ Hoor iedereen wel schreeuwen dat ze onbetrouwbaar zijn ...

******
Ook zie ik ze vaak aangeboden worden zonder originele handkappen met de knippers en spiegels. Zijn deze schaars 2e hands?
 
Laatst bewerkt:
(...)

Wat verbruikt (ongeveer) een standaard 1100S van 2009 (dus model met de zilveren koppelingsdeksel etc)?

(...)

Ook zie ik ze vaak aangeboden worden zonder originele handkappen met de knippers en spiegels. Zijn deze schaars 2e hands?
Ik heb een 1100S uit 2007 met Termignoni dempers en heb een gemiddeld verbruik van 1:17 met uitschieters naar 1:13,2 en 1:19. Tijdens een weekje (sportief) toeren kwam ik gemiddeld op 1:18,6 dus da's helemaal niet slecht zo'n 230 km op een tank. Dat haalde ik met mijn Tuono nauwelijks met 18 liter tank! Veel korte woon/werk-stukjes haalt mijn gemiddelde verbruik vaak naar beneden (maar ik kom wel met een grote smile op mijn gezicht op m'n werk ;) ).

Een Hypermotard zonder originele handkappen is denk ik een signaal om eens heel goed naar andere schade te kijken want grote kans dat die eens is gecrasht.
 
Wat een vette hypermotards komen hier langs.. O.a. die van rob il giovane :9~ :9~

Ben zelf opzoek naar een nieuwe motor. Nu is mijn keuze gevallen op;
BMW F800GS > verstandige keuze? :Y
Ducati Hypermotard 1100S > minder verstandige keuze? Maar wel meer fun *O*
KTM 990 (SMR/ADV)

Wat betreft de hypermotard, ben ik dus in dit topic terecht gekomen.
Iedereen (de mensen die geen duc hebben) klagen altijd over het 'vele onderhoud'.
Enige wat ik weet is dat van een Ducati de kleppen stellen lastiger is dan van een dergelijke motorfiets. En uiteraard de distributie riem om de 24.000 of 2 jaar die duc voorschrijft of 4(en soms 5)jaar die een ducati dealer voor doet schrijven.
Moet ik verder nog met iets rekening houden? Riem incl. oliebeurt zou een eurotje of 3/400 zijn.

Verder heb ik hier ook vanalles gelezen over het gebruik. Van getunede Hypermotards die 1 op 10 verbruiken, tot volledig originele 1 op 19?
Wat verbruikt (ongeveer) een standaard 1100S van 2009 (dus model met de zilveren koppelingsdeksel etc)? Of hangt dit voornamelijk van mijn rechterhand af? Circa 140km op één tank zal je wel snel beu worden? Een van de redenen waarom ik afstand heb gedaan van mijn G650Xchallenge en Xmoto.

En dan.. De zithoogte! Ben zelf 1m92, lange stelten, en pas op vrij weinig motoren. Motoren waar ik enigszins goed op zit moet ik uitrusten met een hoger zadel. Hoe zit het met de hypermotard?
Ga zo kijken naar een 821 waarvan de verkoper (motorzaak) zegt dat er geen verschil in zit met een 1100 qua zit hoogte. Heb namelijk nog nooit eerder op een 1100 gezeten. Staat helaas vrijwel geen te koop in de buurt :N Ook heb ik gelezen dat de evo (dus 2010+) hoger is (zadel tot grond) dan het model hiervoor. Maar laat dit model nou net niet binnen budget liggen. Ben (nog) student, nog 1 jaar, en met vakkenvullen bij de Albert Heijn krijg ik geen evo bij elkaar gespaard voor deze zomer. Vandaar valt mijn keuze op de 1100(S).
En, een tweede eis.. Km-stand <10.000km... Dat wordt natuurlijk wel iets lastiger. Maar qua budget heb ik hier uiteraard rekening mee gehouden.

En enig idee hoeveel km een hypermotard kan maken? 50/60 zal toch geen probleem zijn neem ik aan? :+ Hoor iedereen wel schreeuwen dat ze onbetrouwbaar zijn ...

******
Ook zie ik ze vaak aangeboden worden zonder originele handkappen met de knippers en spiegels. Zijn deze schaars 2e hands?

Riemen kost 210 om te laten vervangen klusje van niks kan je ook zelf prima.
Enige wat ik ga laten doen is de kleppen omdat ik die garantie wil en voor de verkoop ooit kan laten zien :).

Km stand 10,000 slaat nergens op ze lopen zo 120000 km het is geen 1 cil supermoto he
Maar een multistrada 1100 toer blok in een ander jasje.
Ik heb mijne toevallig met 8000 km gekocht maar dat is geluk hebben *D ( betaal je ook wat meer)
 
Laatst bewerkt:
Zojuist gaan testrijden op een 821, heeft het net niet. Watergekoeld, natte koppeling, etc.
Maar het model beviel me al meteen. Met een big smile, zelfs met dit weer!
Ga morgen naar een 1100evo sp kijken van 2010, met slechts 2400km op de teller. Zou als nieuw zijn..
Wat zou een geschikte prijs zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan