Ducati Hypermotard part 5! - Pronto broaappoo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
En wat betreft het olie verbruik.. Hoe zit dat bij een 1100(evo sp)? :$

De 1100 zal je beter bevallen
Olieverbruik nihil
2400 km op teller ? Zeker van een oud omaatje geweest
Prijs denk ik zo een 7500 Euro ?
Wel vet die EVO SP

Succes met proefrijden
 
Top. Bedankt voor het advies! KM stand klopt, twijfel ik geen minuut aan. Mocht de koop doorgaan, zal ik me binnenkort voorstellen en zal er een foto van de Hypermotard volgen!
 
Vandaag EINDERLIJK gereden sinds de aankoop wat een genot zeg :] ! het beestje nieuwe riemen en olie gegeven die kan er weer tegen aan :)
Duurde zo lang omdat ik echt wilde de de pekel weg was O-)

Btw ben nu best tevreden met het vermogen ( full termi dp ecu en lid )
Lees dat iedereen erg tevreden is met de biggelaar tuning maar kan weinig vinden over verbruik toename. ik wil daar bij ook de mwr airbox lid dan hebben om het zoveel mogelijk waard te maken. toch 925 euro boel geld dat wel

Kunnen de gene die het hebben laten toen hun verbruik aan mij vertellen met doorrijden,cruise,circuit ? :)
 
Laatst bewerkt:
Eventjes kort voorstellen:
Ben Jim, 24 jaar oud, student werktuigbouwkunde hbo en motorliefhebber!
Na lang sparen en wachten (en het hebben gehad van vele andere motoren), eindelijk mijn eerste Hypermotard mogen aanschaffen;
1100EVO SP van 2010 met nog geen 3.000km op de teller!
CEMqf7hn.jpg


Aller eerst de riemen vernieuwen en motorolie. Dan eindelijk eens een paar km rijden en vervolgens de rem- en koppelingsvloeistof vervangen.
Eerst nog even verdiepen in de motor wat hoger op zijn poten te zetten. Voorpoten steken best ver door de kroonplaten en achter heb ik nog zat stel mogelijkheid (tenminste, zo lijkt het).

Mijn vraag of de termignoni 2in1 e-keur heeft, heb ik meteen zelf kunnen beantwoorden;
kOfieRiR.jpg

Bestaan er ook dempers met E-keur, of krijg je op het volledige systeem geen E-keur omdat de katalysator mist? -O-

En nog even opzoek naar een fatsoenlijk werkplaatshandboek. Bestaat hier een cd van?
 
Eventjes kort voorstellen:
Ben Jim, 24 jaar oud, student werktuigbouwkunde hbo en motorliefhebber!
Na lang sparen en wachten (en het hebben gehad van vele andere motoren), eindelijk mijn eerste Hypermotard mogen aanschaffen;
1100EVO SP van 2010 met nog geen 3.000km op de teller!
[afbeelding]

Aller eerst de riemen vernieuwen en motorolie. Dan eindelijk eens een paar km rijden en vervolgens de rem- en koppelingsvloeistof vervangen.
Eerst nog even verdiepen in de motor wat hoger op zijn poten te zetten. Voorpoten steken best ver door de kroonplaten en achter heb ik nog zat stel mogelijkheid (tenminste, zo lijkt het).

Mijn vraag of de termignoni 2in1 e-keur heeft, heb ik meteen zelf kunnen beantwoorden;
[afbeelding]
Bestaan er ook dempers met E-keur, of krijg je op het volledige systeem geen E-keur omdat de katalysator mist? -O-

En nog even opzoek naar een fatsoenlijk werkplaatshandboek. Bestaat hier een cd van?
wat een dikke fiets
mooi met zo weinig km wel een gelukje zoiets te vinden

ik heb mijn wphb CD op ebay gekocht voor een paar euro

ga je de riemen zelf doen?
mij is opgevallen dat de evo erg gevoelig is op riemspanning gaat hij een stuk beter van lopen als de riemen mooi op spanning staan

heel veel plezier er mee (maar dat gaat zeker lukken)
 
Eventjes kort voorstellen:
Ben Jim, 24 jaar oud, student werktuigbouwkunde hbo en motorliefhebber!
Na lang sparen en wachten (en het hebben gehad van vele andere motoren), eindelijk mijn eerste Hypermotard mogen aanschaffen;
1100EVO SP van 2010 met nog geen 3.000km op de teller!
[afbeelding]

Aller eerst de riemen vernieuwen en motorolie. Dan eindelijk eens een paar km rijden en vervolgens de rem- en koppelingsvloeistof vervangen.
Eerst nog even verdiepen in de motor wat hoger op zijn poten te zetten. Voorpoten steken best ver door de kroonplaten en achter heb ik nog zat stel mogelijkheid (tenminste, zo lijkt het).

Mijn vraag of de termignoni 2in1 e-keur heeft, heb ik meteen zelf kunnen beantwoorden;
[afbeelding]
Bestaan er ook dempers met E-keur, of krijg je op het volledige systeem geen E-keur omdat de katalysator mist? -O-

En nog even opzoek naar een fatsoenlijk werkplaatshandboek. Bestaat hier een cd van?

Gefeliciteerd...
Dikke fiets :Y .....👍

WPHB heb ik digitaal voor je....doe maar mail adres via PB dan stuur ik het je op via "we transfer"
 
Eventjes kort voorstellen:
Ben Jim, 24 jaar oud, student werktuigbouwkunde hbo en motorliefhebber!
Na lang sparen en wachten (en het hebben gehad van vele andere motoren), eindelijk mijn eerste Hypermotard mogen aanschaffen;
1100EVO SP van 2010 met nog geen 3.000km op de teller!
[afbeelding]

Aller eerst de riemen vernieuwen en motorolie. Dan eindelijk eens een paar km rijden en vervolgens de rem- en koppelingsvloeistof vervangen.
Eerst nog even verdiepen in de motor wat hoger op zijn poten te zetten. Voorpoten steken best ver door de kroonplaten en achter heb ik nog zat stel mogelijkheid (tenminste, zo lijkt het).

Mijn vraag of de termignoni 2in1 e-keur heeft, heb ik meteen zelf kunnen beantwoorden;
[afbeelding]
Bestaan er ook dempers met E-keur, of krijg je op het volledige systeem geen E-keur omdat de katalysator mist? -O-

En nog even opzoek naar een fatsoenlijk werkplaatshandboek. Bestaat hier een cd van?


:} netjes hoor.
Raar dat mijn full 2-2 wel E heeft

Waar heb je die sp vandaan zag hem nergens staan joh ?

Edit ,vergeet je banden niet die zijn wsl ook al 7 jaar oud :X
 
Laatst bewerkt:
wat een dikke fiets
mooi met zo weinig km wel een gelukje zoiets te vinden

ik heb mijn wphb CD op ebay gekocht voor een paar euro

ga je de riemen zelf doen?
mij is opgevallen dat de evo erg gevoelig is op riemspanning gaat hij een stuk beter van lopen als de riemen mooi op spanning staan

heel veel plezier er mee (maar dat gaat zeker lukken)

hoezo zou de riemspanning uitmaken hoe die loopt :?
Als die niet op tijd staat oke maar de spanning , graag je uitleg.
Mijne staan op 110-114 ghz gemeten met de gates belt app
 
Laatst bewerkt:
hoezo zou de riemspanning uitmaken hoe die loopt :?
Als die niet op tijd staat oke maar de spanning , graag je uitleg.
Mijne staan op 110-114 ghz gemeten met de gates belt app
mijn evo liep echt niet best onderin
heb me riemen gecheckt en zat 20 hz verschil in
na het vervangen van de riemen kon ik hem 1500 rpm verder laten afzakken
 
grappig joh goed om te weten
nokkenas timing is best belangrijk
heb bij me classic best veel geëxperimenteerd
1 keer de nokkenas timing 2 graden anders
dit gaf iets meer midden gebied en koste bovenin bijna niks (paar tiende)
was net of je heel het circuit tegenwind had de laatste 500 toeren kwamen er niet meer uit
nu is dit wel een zwaar getunend blokje en iets gevoeliger op de kleine dingen maar het principe van een verbrandingsmotor blijft gelijk
 
wat een dikke fiets
mooi met zo weinig km wel een gelukje zoiets te vinden

ik heb mijn wphb CD op ebay gekocht voor een paar euro

ga je de riemen zelf doen?
mij is opgevallen dat de evo erg gevoelig is op riemspanning gaat hij een stuk beter van lopen als de riemen mooi op spanning staan

heel veel plezier er mee (maar dat gaat zeker lukken)

Zojuist ff in het wphb gekeken maar daar hebben ze het over frequentie. Eens even goed inlezen voordat ik er zelf aan begin!
Heb begrepen dat als ik het laat doen: Riemen ca. 133eu, montage: 100eu. En er is maar 1 type riem volgens NFTongeren (Freddy Nijssen). Mij was verteld dat er ook een kevlar versterkte variant bestaat? Misschien niet origineel Ducati?

En bedankt, dat moet wel gaan lukken!! *O*
 
:} netjes hoor.
Raar dat mijn full 2-2 wel E heeft

Waar heb je die sp vandaan zag hem nergens staan joh ?

Edit ,vergeet je banden niet die zijn wsl ook al 7 jaar oud :X

Stond niet officieel te koop, beetje geluk dus (hoop ik).
Klopt, maar ze hebben slechts 2800 km zonlicht gezien. Toch ga ik ze dit jaar vervangen! Maar gezien ik als bijbaantje teamleider bij de Albert Heijn ben, moet ik dat een maand uitstellen. Dus voorzichtig testrijden, al zijn de banden nog zacht, genoeg profiel en geen droogte scheuren. Dus nog enigszins verantwoord.
 
@jimm: Gefeliciteerd met je Hyper!

@Rob: Veel plezier in Marokko. Wanneer ga je? Ben benieuwd naar je ervaringen/foto's.
 
Zojuist ff in het wphb gekeken maar daar hebben ze het over frequentie. Eens even goed inlezen voordat ik er zelf aan begin!
Heb begrepen dat als ik het laat doen: Riemen ca. 133eu, montage: 100eu. En er is maar 1 type riem volgens NFTongeren (Freddy Nijssen). Mij was verteld dat er ook een kevlar versterkte variant bestaat? Misschien niet origineel Ducati?

En bedankt, dat moet wel gaan lukken!! *O*

zal ik je wat vertellen :P Dayco riemen zijn 23 euro per stuk is gewoon een A merk
Je kan ze voor dat geld bestellen bij Bolski ( mod van motor forum ) Distributieriem Dayco Ducati .
Scheeld je even 37 euro per riem :) montage is simpel laatst samen met een vriend gedaan.
idd op een frequentie spannen 110 hz :Y ( gates belt app downloaden )
De dayco riemen zouden verbeterd zijn zelfs tegenover origineel ( wat ook gewoon een merk is met ducati er op geprint :')
 
Laatst bewerkt:
Welke olie gooien jullie nou erop? Allen Shell? Zag iets voorbij komen van motorex?
Iemand ervaring met Elf 15w50? 11eu per liter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan