Ducati Hypermotard part 5! - Pronto broaappoo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het eerste korte rondje gereden sinds aanschaf van de Hyper. Kleppen gesteld, nieuwe riemen etc. Wat een lol, alsof je op een mountainbike zit.
Ik vind hem wel vrij snel bokken. Aan langzaam verkeer ontkom je helaas niet -O-
Kleiner tandwieltje aan de voorkant een oplossing, of wordt hij dan te nerveus?

Wel een hel om onderhoud te doen aan de HM. Luchtfilterhuis eraf halen met twee aluminium bouten die met rode loctite vast zitten in het luchtfilter huis. olee! Die heb ik mooi kunnen uitboren.

Eerste indruk is in ieder geval erg goed :+ Ik heb er nog Brembo M4 klauwen opgezet, en dat remt meer dan prima. Ik vraag mij serieus af hoe Ducati door de geluidskeuring is gekomen. Want ik vind het geluid met standaard uitlaat meer dan goed :P
 
Laatst bewerkt:
Dat bokken stoort mij idd ook een beetje!
Weet niet of het dan verstandiger is om achter een groter tandwiel te nemen?
Mede omdat de ketting rondom het voorste tandwiel dan niet een (nog) kleinere diameter maakt wat uiteindelijk resulteert in minder slijtage van de ketting?

Verder is het een beetje zoeken met de versnellingen. In een woonwijk is de 2 gewoonweg te hoog met zijstraten van rechts.. Of bokkend door de woonwijk, maar dat is ook niet fijn. En of het goed is voor de bak? Dat pendelend effect bij te weinig toeren.. Lagers komen flink wat krachten op te staan.

Benieuwd naar jullie ervaringen / tips!

En idd @ducati-m. Allemaal op gewicht gemaakt.. Als je eenmaal weet hoe het zit valt het reuze mee haha! Maar ik maak uit je bericht op dat jij er ook alles behalve spijt van hebt :t
 
Dat bokken stoort mij idd ook een beetje!
Weet niet of het dan verstandiger is om achter een groter tandwiel te nemen?
Mede omdat de ketting rondom het voorste tandwiel dan niet een (nog) kleinere diameter maakt wat uiteindelijk resulteert in minder slijtage van de ketting?

Verder is het een beetje zoeken met de versnellingen. In een woonwijk is de 2 gewoonweg te hoog met zijstraten van rechts.. Of bokkend door de woonwijk, maar dat is ook niet fijn. En of het goed is voor de bak? Dat pendelend effect bij te weinig toeren.. Lagers komen flink wat krachten op te staan.

Benieuwd naar jullie ervaringen / tips!

En idd @ducati-m. Allemaal op gewicht gemaakt.. Als je eenmaal weet hoe het zit valt het reuze mee haha! Maar ik maak uit je bericht op dat jij er ook alles behalve spijt van hebt :t

Floris748 in "Ducati Hypermotard part IV - het beest u..."
 
Mijne bokt helemaal niet, echt goddelijk rijd die :9~ . De evo's hebben een andere ecu die je niet zomaar kan afstellen onder de 4000 toeren. nog een reden voor mij om voor een non evo te gaan.

Owja een oplossing :P pc5 alleen voor dat $$ + afstellen 350+350 euro ?
Biggelaar ( geen idee of die hem wel onder de 4000 kan doen ( reflashe dus ) 350 euro
tune ecu gebruik ik zelf maar is er niet voor de evo..... dus motor verkopen en non evo kopen O-)
 
Laatst bewerkt:
Mooi, ga ik een ander kettingwiel erop gooien.

Vandaag de Eifel in geweest. Standaard vering is wel net een fietspomp. Loopt wat wijd bij het uitkomen van de bochten. Nu opzoek naar de juiste instellingen en morgen een nieuwe poging :)
 
afstellen is de Echte oplossing he , Met tandwieltjes kutten is tjah niet de oorzaak aanpakken.
+ je verbruik gaat omhoog.

De vering is idd goed af testellen, geen last van fietspomp kwaaltjes gelukkig
 
Gister de Rexxer software in de 821 laten zetten door Verduyn Ducati, en vandaag voor het eerst op Assen gereden. Motor loopt mooi soepel nu, zeker een verbetering merkbaar. Assen was ook prachtig, en met een rondje van 2:18' voor mij een hele mooie uitdagende dag. Wel wat winderig op de hyper zeg.. Zit nu met zon "ikwilmeer ikwilmeer" gevoel terug in de auto naar huis 🤣
 
afstellen is de Echte oplossing he , Met tandwieltjes kutten is tjah niet de oorzaak aanpakken.
+ je verbruik gaat omhoog.

De vering is idd goed af testellen, geen last van fietspomp kwaaltjes gelukkig
Ik betwijfel of je het echt helemaal eruit krijgt met afstellen. Daarnaast wegen de kosten niet op tegen het voordeel voor mij. Het is ook niet heel hinderlijk ofzo. En zuinig is hij toch al niet :+ bij 140 springt het lampje aan
 
Laatst bewerkt:
Het eerste korte rondje gereden sinds aanschaf van de Hyper. Kleppen gesteld, nieuwe riemen etc. Wat een lol, alsof je op een mountainbike zit.
Ik vind hem wel vrij snel bokken. Aan langzaam verkeer ontkom je helaas niet -O-
Kleiner tandwieltje aan de voorkant een oplossing, of wordt hij dan te nerveus?

Wel een hel om onderhoud te doen aan de HM. Luchtfilterhuis eraf halen met twee aluminium bouten die met rode loctite vast zitten in het luchtfilter huis. olee! Die heb ik mooi kunnen uitboren.

Eerste indruk is in ieder geval erg goed :+ Ik heb er nog Brembo M4 klauwen opgezet, en dat remt meer dan prima. Ik vraag mij serieus af hoe Ducati door de geluidskeuring is gekomen. Want ik vind het geluid met standaard uitlaat meer dan goed :P
vrij snel bokken is relatief
bij welk toerental begint het?
 
Goedemiddag,

Ik kom kijken in dit topic omdat sinds de demo-dag bij Ducati Zaltbommel de interesse (liefde) voor de Hypermotard is aangewakkerd. Ik rijd op dit moment een 2000 Monster 900 i.e en ben toe aan wat anders.
Gekeken naar de Desert Sled (wat een leuk ding is dat!), maar dat wordt met een paar opties snel 15K. Pak geld voor een "grappige" motor. ;) Daarnaast koop ik liever niet nieuw ivm hoge afschrijving.
Maargoed, ik orienteer mij dus op de Hypermotard. Na wat lezen kom ik tot het volgende wensenlijstje:

- 1100 S of EVO SP, vanwege droge koppeling
- 821 SP, vanwege grotere tank.
- Ander uitlaatsysteem (Termignoni, SC, etc) voor het betere geluid.
- Budget <10K

Uiteraard een goed onderhouden machine en sluitende onderhoudshistorie. Particulier of bedrijf is om het even. Al is het een optie om de M900 evt. in te ruilen.

Mis ik zaken? En wie heeft een tip voor een pracht exemplaar?

DAnk!
 
TE Koop, aangezien ik er nooit aan toe ben gekomen hem erop te zetten.

MWR luchtfilter voor de hyper (1100, 1100S, Evo SP).

€150,- incl. verzenden.

Nieuw in doos, dus nooit gemonteerd geweest.

Schijnt nogal wat op te leveren na ECU reflash.....

http://www.racingairfilters.eu/data/media/BMC vs MC-020-06 HE.jpg

full

full
 
Goedemiddag,

Ik kom kijken in dit topic omdat sinds de demo-dag bij Ducati Zaltbommel de interesse (liefde) voor de Hypermotard is aangewakkerd. Ik rijd op dit moment een 2000 Monster 900 i.e en ben toe aan wat anders.
Gekeken naar de Desert Sled (wat een leuk ding is dat!), maar dat wordt met een paar opties snel 15K. Pak geld voor een "grappige" motor. ;) Daarnaast koop ik liever niet nieuw ivm hoge afschrijving.
Maargoed, ik orienteer mij dus op de Hypermotard. Na wat lezen kom ik tot het volgende wensenlijstje:

- 1100 S of EVO SP, vanwege droge koppeling
- 821 SP, vanwege grotere tank.
- Ander uitlaatsysteem (Termignoni, SC, etc) voor het betere geluid.
- Budget <10K

Uiteraard een goed onderhouden machine en sluitende onderhoudshistorie. Particulier of bedrijf is om het even. Al is het een optie om de M900 evt. in te ruilen.

Mis ik zaken? En wie heeft een tip voor een pracht exemplaar?

DAnk!

Staat een mooie 1100 Evo SP bij Zaltbommel te koop, oude eigenaar heeft een Pani gekocht, maar was zeer zuinig op zijn Hyper
 
Kun je weer terug de testbank op zeker om hem vervolgens af te laten stellen.. Enig idee wat dat zou kosten?
je hebt een SP met een 2 in 1 toch
en dan met zo'n mwr filter?
mijn evo sp met een termignoni en mwr is bij MCT gereflasht
moet je Johnny ff bellen
misschien kan hij wat voor je doen
zeg maar dat Jeroen de Jager je gestuurd heeft misschien kan hij mijn basis gegevens gebruiken?
 
Hallo iedereen,

ik ben een 31-jarige beginner motor rijder die helemaal verliefd is op de Hypermotard.

Nu is mijn oog gevallen op een hypermotard 821 van 2013 met iets meer als 20.000 op de teller.

Aangezien ik een complete leek ben op het gebied van motors of onderhoud heb ik jullie advies nodig.

Kent er iemand een betrouwbare motorzaak in de omgeving van Den Haag (woonplaats koper) waar ik de motor eventueel naar toe kan brengen om te laten controleren op gebreken/defecten

Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten bij deze types van bouwjaar 2013
 
je hebt een SP met een 2 in 1 toch
en dan met zo'n mwr filter?
mijn evo sp met een termignoni en mwr is bij MCT gereflasht
moet je Johnny ff bellen
misschien kan hij wat voor je doen
zeg maar dat Jeroen de Jager je gestuurd heeft misschien kan hij mijn basis gegevens gebruiken?

Klopt, 2 in 1.
Met de standaard luchtfilter, en het kapje bovenop de luchtfilter is 'aangepast' > is bovenop een gat gemaakt (waar normaal het Ducati logo staat, althans, dat meen ik).
Ik vraag me af of die zo wel genoeg lucht krijgt?
En of het verschil maakt of ik met, of zonder dB-killer rij?

Zal volgende week eens naar MCT bellen! Thanks! Als de kosten meevallen wil ik die filter wel overnemen.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, 2 in 1.
Met de standaard luchtfilter, en het kapje bovenop de luchtfilter is 'aangepast' > is bovenop een gat gemaakt (waar normaal het Ducati logo staat, althans, dat meen ik).
Ik vraag me af of die zo wel genoeg lucht krijgt?
En of het verschil maakt of ik met, of zonder dB-killer rij?

Zal volgende week eens naar MCT bellen! Thanks! Als de kosten meevallen wil ik die filter wel overnemen.

Met die MWR lid krijg je zo een 10 pk en meer koppel afstellen moet zeker.
Op het ducati ms forums is er veel over te lezen.

Gezien die veel gaat zuipen er van zie ik er toch vanaf helaas.
Vind het vermogen prima het voorwiel is al licht zat in ze 1-2 soms 3 met een heuveltje :9

je hebt ook het MWR drop in filter ( geen aanpassing nodig van de airbox ) een kleine upgrade die wil ik denk ik nog wel doen + afstellen
de DP map die ik nu heb schijnt wat rijk te zijn volgens meerdere mensen dus ga ik kwa verbruik er wat op vooruit + kleine power upgrade idiaal
 
Laatst bewerkt:
Met die MWR lid krijg je zo een 10 pk en meer koppel afstellen moet zeker.
Op het ducati ms forums is er veel over te lezen.

Gezien die veel gaat zuipen er van zie ik er toch vanaf helaas.
Vind het vermogen prima het voorwiel is al licht zat in ze 1-2 soms 3 met een heuveltje :9

je hebt ook het MWR drop in filter ( geen aanpassing nodig van de airbox ) een kleine upgrade die wil ik denk ik nog wel doen + afstellen
de DP map die ik nu heb schijnt wat rijk te zijn volgens meerdere mensen dus ga ik kwa verbruik er wat op vooruit + kleine power upgrade idiaal

Je hebt toch geen hypermotard voor de zuinigheid he?! :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan