Kawasaki GPZ500, die dingen blijven maar rijden...

Michiel

MF veteraan
Donateur
28 jan 2007
1.442
5
Goor (Overijssel)
Deel 9 is vol, dus hier het volgende deel!

Ik zal nog een poging doen de OP bij te werken enz.



Kawasaki GPZ 500 S

full






en een beetje leesvoer: De voorgaande deeltjes!


Kawasaki GPZ 500S Rijders
Kawasaki GPZ 500S Rijders II
Kawasaki GPZ 500S rijders deel III
Kawasaki GPZ 500S rijders deel 4
Kawasaki GPZ 500 S rijders deel alweer 5!
Kawasaki GPZ 500 S rijders *deel 6*
Kawasaki GPZ 500 S Rijders Deel 7
Kawasaki GPZ500 - deel 8, herrie in de pijpen

Meetingjes hebben we ook gedaan, de een met meer succes dan de andere :+

Meeting ! 17 mei bij Caddy's in Purmerend
GPZ meeting!!!!
GPZ meeting deel 2
GPZ 500 S & co - meeting
GPZ meeting deel 3 2007!
bewtjuh in "Kawasaki GPZ 500 S Rijders Deel 7"



Kawasaki GPZ 500 S informatie + rijtest + bandenspanning Informatie over de GPZ vind je hier:

Oude type (<1993):
1992 Kawasaki GPZ 500 S specifications and pictures

Nieuwe type (>1992):
1999 Kawasaki GPZ 500 S specifications and pictures






Enthousiast geraakt door de rijtest en wil je zo'n supah dupah GPZ kopuh (of een andere KAWASAKI), check dan ff deze site met handige tips.
http://www.motorvision.nl/tips/motorvisiontip9.html (MotorVision.nl)

Aangezien een GPZ sleutelaar niet zonder een werkplaatshandboek kan, kun je het beste even posten dat je op zoek bent, dan kan iemand je vast wel helpen :)


Omdat er in elk topic iemand vragen heeft over banden en bandenspanning, vermelden we ze hieronder nog even voor je:

Bandenmaat oude type:
voor 100/90 -16 of 110/90 -16
achter 120/90 -16 of 130/90 -16

Bandenmaat nieuwe type:
voor 110/70 -17
achter 13/70 -17


Dunlop (voor 2.3 en achter 2.5)
Bridgestone BT45 (voor 2.5 en achter 2.7)
Pirelli Sport demon

Diverse mensen hebben goede ervaringen met de Dunlop Arrowmax Streetsmart, dit schijnt een moderne band te zijn met 'ouderwetse' maatvoering :)


Nuttige info (oa FOG's airbox mod):

Ex-500.com - The home of the Kawasaki EX500 / Ninja 500R
Main Page - EX-500.com
Beunoplossing voorvering



Aangezien er nogal eens vragen over de rotormagneten gesteld worden, de volgende quote:
De magneten zijn van een redelijk bros metaal gemaakt. Als ze los komen, worden ze vermalen en komen de magnetische (!!!) metaaldeeltjes overal in je blok terecht. Als je je blok daarna probeert te spoelen, dan zal er opvallend weinig gruis uit je blok komen. Niet gek, want dat gruis is nog steeds magnetisch en blijft overal in je blok hangen. Sommigen hebben na het verliezen van hun magneten en spoelen nog lang door kunnen rijden. Anderen hebben na spoelen en het plaatsen van een nieuw vliegwiel alsnog binnen korte tijd een vastloper gehad.

Een ander blok heb ik uiteindelijk voor 150 euro kunnen kopen. Voor aanschaf had ik gevraagd of de verkoper het dynamodeksel wilde los halen en een foto wilde maken zodat ik zeker wist dat ik niet voor niets kwam. Dat was me al eerder overkomen. Een verkoper heeft vaak zelf niet door dat er al een paar magneten door het blok zwerven..

De link van Bergeri is een goeie! Betaalbaar! En het geeft je meteen extra info. Kijk maar op welke modellen dat vliegwiel volgens die site moet passen. Dat vergroot meteen de zoekmogelijkheden naar een tweedehands exemplaar... Ssst niet verder vertellen! Een fabrikant gebruikt veel vaker diverse onderdelen op diverse modellen. We moeten alleen zelf uitzoeken waar ze dat allemaal verstopt hebben :P

Bij HPI zijn rotors ook betaalbaar te krijgen.

Het makkelijkst en veiligste is natuurlijk een nieuwe rotor kopen, of op zoek naar een geschikte 2ehandse, ik zelf ben (nog) niet zo snugger :)
 
Laatst bewerkt:
En je elektronica? O-)

Muts heeft d'r eerste motor! Kappen in de primer as we speak *O*
 
Pajic is zeker een goede tip, ook al is het maar om hem aan het werk te zien 8-)

Ik heb bij hem een BSM Future (?) gekocht, voor € 160.00, dat is incl montage, klaar terwijl je wacht. Later heb ik er nog wel een db killer bij gekocht, het was me toch iets teveel herrie :)


Aangezien ik als enigste tip Pajic kreeg besloten om hem maar even te mailen. Mijn vraag daar neergelegd. (voor de mensen die geen zin hebben om oude topic terug te lezen: ben opzoek maar een uitlaat dat lekker veel "mooi" geluid maakt Lees: tegen het Aso aan:D.)

Kreeg dit terug.

"goedenavond Werner,

ik heb meer dan 500 dempers liggen je kunt een aantal op je motor
horen en dan keuze maken, succes verzekerd, ik heb leuke dempers van
bos laser bsm rond de €150 incl montage klaar terwijl je wacht, je
huidige demper ombouwen is duurder

groet

Mile"


Heb maar even een afspraakje gemaakt voor a.s woensdag. Hopelijk ga ik als een naaimachine heen en als een raket terug ( kwa geluid he, blijft toch een GPZ ;) )

Ik houdt jullie op de hoogte !
 
Laatst bewerkt:
Pajic is een ware kunstenaar. Voor mijn SX heeft ie van een 4-2 ff een 4-1 zonder cat gemaakt. Perfect werk. Het is dat de pijpjes onder mijn GPZ in zeer goede staat zijn, anders was ik daarmee ook ff langsgegaan :P
Ben benieuwd wat ie voor je GPZ weet te knutselen.
 
Vriend van mij heeft voor z'n ZXR400 paar jaar terug ook bij Pajic een uitlaatje laten maken. Die man weet wat hij doet. :Y
 
Ik hoor idd niets anders dan mooi verhalen als het gaat om hem, als ik nou ook nog eens thuis kom met een mooi geluidje ben ik helemaal tevreden :D ! hoop dat ie aan mn wensen kan voldoen !
 
komende week maar eens kijken of ik mijn GPZ-je, inmiddels omgetoverd in een EX-500, weer aan de praat kan krijgen. heb de hele kuip-zooi en tank vervangen aangezien de tank lek was. nieuwe tank staat nog droog dus is het afwachten of-ie niet lekt. wellicht eerst op een andere manier benzine in de carbs zien te krijgen, anders is deze tank ook 'door' nog voor ik mijn A-tje heb.
 
Heeft iemand iets aan die korte spiegels gedaan? Ik heb gelezen dat de spiegels van oa de ER6F en andere Kawa modellen zouden moeten passen?
 
Thx, maar ik geloof dat ik toch maar voor een nette oplossing ga :P
 
Laatst bewerkt:
er zullen allicht nettere oplossingen zijn voor de spiegels. ook schijnen er hobby-Bobs te zijn die de bijtgrage remmerij van een Yamaha eronder hebben geklust. ik heb dat ergens gezien op internet, maar kan het niet meer terugvinden...
 
Probleem met de remmen gevonden! De schijven staan verkeerd om.. :P Zo ff omdraaien en hopelijk volgende week kijken of dat beter loopt :)

Nu nog het issue dat het gas blijft hangen en dan issie issueloos!

Oh en pap heeft laten zien hoe ik er een stuk kap aan kan maken zodat hij weer met schroefjes vast kan, maar vind de tywraps wel wat hebben tbh O-)

Nu even in het juiste topic :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan