Kawasaki GPZ500, die dingen blijven maar rijden...

zooo de delkevic dempers gemonteerd gister , met een setje nieuwe banden conti go's

super geluidje komt er uit lijkt net een v twin :9~ :] aanrader zeker weten !
de 350mm met e keur niet te hard nog niet gereden zonder db killers vandaag eens proberen !
 
Laatst bewerkt:
het terugvallen in mijn vorige gedachten heeft niet te maken gehad met de aanmelding voor het examen. 'je rijdt voor jezelf, niet voor een ander' is wat Jon ook altijd zei. het kan natuurlijk zijn dat ik me 'erger' aan een kleine groep motorrac...eh...rijders die het voor de grote groep 'nette motorrijders' verpesten, en waardoor ik de hele groep over één kam scheer. ó zo makkelijk maar niet netjes. wat ook meespeelt is het snelheidsverschil als ik motorrijders langs zie rijden vanuit de bus. zo'n VDL Ambassador is niet vooruit te branden en rijdt met de beste wil van de wereld en chauffeur geen streep harder dan 85 km/u, terwijl een motorrijder toch al gauw tegen de 130 km/u zit. waardoor je 'dus' al gauw de gedachte krijg: 'kijk, daar gaat er weer een', ook als de voorbijrijdende motorist netjes in gepaste motorkleding op de bok zit en niet voorovergebogen in spijkerbroek en wapperend t-shirt langs komt sjezen.
 
T gaat er toch niet om hoe je iemand anders op een motor ziet rijden ????????????
of mis ik nu wat ?? t interesseert mij werkelijk geen ene reet hoe een ander rijd
als hij te hard rijd dan; :W als hij te zachtjes gaat knal ik er lekker voorbij
Als ik een Bus zie rijden wil ik daar sowieso voorbij want; (ze stinken :Y ,ik heb geen overzicht :N , ze gaan te langzaam :Y en willen je meestal ook niet zien :N )
 
het is inderdaad ook niet interessant hoe een ander zich gedraagt, je verstand zit in je rechter hand.

dat stinken valt nog wel mee (Euro5. we hadden vorig jaar een oude lijnbus in de wasstraat en dan merk je echt wel verschil), overzicht: mee eens. te langzaam: het is soms levenslink om in te voegen. willen je niet zien: ik moet zeggen: sinds ik op een motor heb gereden houd ik (voornamelijk in de file, want op andere plaatsen waaien ze me voorbij ;) )rekening met de motorrijders en ga ik wat naar links of rechts (afhankelijk van welke rijstrook ik zit) om de motoristen gelegenheid te geven tussen de file door te rijden. het 'niet willen zien' is afhankelijk van de bestuurder, maar dat geldt bij auto's ook.
 
zooo de delkevic dempers gemonteerd gister , met een setje nieuwe banden conti go's

super geluidje komt er uit lijkt net een v twin :9~ :] aanrader zeker weten !
de 350mm met e keur niet te hard nog niet gereden zonder db killers vandaag eens proberen !

index.php
 
hier is die dan ook net ingereden met maar 11 k op de teller van 1ste eigenaar *O*
heb zelf de uitlaten vervangen + grote beurt + banden
ook de stepjes vervangen voor gsx r 1000 valbokken om de uitlaaten te berschermen tegen mogelijke schade

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Ik heb een vraagje.
Ik heb mijn gpz 500S (bouwjaar 1993) omver laten vallen. Daar kon mijn spiegel niet zo goed tegen. Aangezien je in de originele spiegels vooral naar jezelf zit te kijken dacht ik dat het wel een goed moment was om op zoek te gaan naar spiegels waar je wat meer mee kan zien.

Zijn er spiegels van andere types die op mijn motor passen en wat meer zicht geven? Of een of ander foefje waarmee je de originele spiegels wat kan verlengen?

Ik heb weleens iets voorbij zien komen op dit forum, maar kan het niet meer terugvinden.


Verder is ook mijn knipperlicht kaduuk. Weet iemand een adres waar ik tweedehands een los knipperlicht (linksvoor) kan bestellen?

alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Christiaan
 
Die heb ik ook nog liggen. Ze passen ongeveer... Je moet er nog de goede ringetjes bij zoeken.
 
Toch wel een grappig ding zo n GPZ 500, staat door omstandigheden 2 jaar stil
Ik denk s proberen , 2 x starten ........................ jaja lopen *O* *O* ,
binnenkort misschien te koop;
full


Yoshimura 2 in 1 in nieuwstaat voor de gpz, of ruilen tegen het org. systeem met de chromen dempers
als iemand interesse heeft laat maar horen via pb

grt Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
iemand een idee hoe dik de remschijven voor minimaal moeten zijn? die van mijn GPZ zijn ongeveer 2 mm, en ik heb ergens gelezen dat ze minimaal 4mm moeten zijn. verder gebeurt er aan de voorkant niks als ik mijn remhandle inknijp (tot aan de gashandle, wat me niet goed lijkt)
 
iemand een idee hoe dik de remschijven voor minimaal moeten zijn? die van mijn GPZ zijn ongeveer 2 mm, en ik heb ergens gelezen dat ze minimaal 4mm moeten zijn. verder gebeurt er aan de voorkant niks als ik mijn remhandle inknijp (tot aan de gashandle, wat me niet goed lijkt)


2 MM :? , das wel errug weinig daar ging ik helemaal niet mee rijden
dus eerst de schijven vervangen en dan kun je pas weer verder kijken
 
Ga je dan toch nog je motorrijbewijs halen?


niemand zo wispelturig als ik _O-

het niet op zijn minst proberen en stoppen zou stranden in het zicht van de haven zijn.

16-9 's middags om 13:00 mag ik mijn kunsten op een Yamaha XJ6 vertonen.

als dat dus goed gaat, mag ik mijn rijbewijs uitbreiden naar A-B-D-D1-Code95
 
meten = weten. gisteren dus even gedaan tijdens de poging(en) om de Kawa weer draaiend te krijgen, wat uiteindelijk lukte. meetlintje achter de schijf gehaakt en gemeten: 4 mm, maar dan ook maar nèt. volgende stap: remvloeistof aftappen, nieuwe remolie (DOT4), de boel ontluchten en kijken wat het remsysteem doet, want je hand/voorrem in kunnen knijpen tot aan de handgreep zonder dat er in het vooronder iets gebeurt, lijkt me niet zoals de jongens en meisjes het bij Kawasaki bedacht hebben. tegen de tijd dat ik zover ben, loopt het wel tegen 16 september ;)
 
Laatst bewerkt:
meten = weten. gisteren dus even gedaan tijdens de poging(en) om de Kawa weer draaiend te krijgen, wat uiteindelijk lukte. meetlintje achter de schijf gehaakt en gemeten: 4 mm, maar dan ook maar nèt. volgende stap: remvloeistof aftappen, nieuwe remolie (DOT4), de boel ontluchten en kijken wat het remsysteem doet, want je hand/voorrem in kunnen knijpen tot aan de handgreep zonder dat er in het vooronder iets gebeurt, lijkt me niet zoals de jongens en meisjes het bij Kawasaki bedacht hebben. tegen de tijd dat ik zover ben, loopt het wel tegen 16 september ;)


Ik heb hier t schuifmaatje gepakt ,goed 4 mm :Y
dus t valt mee Saabert,succes met je examen
 
Terug
Bovenaan Onderaan