7-polige stekker aanhangwagen

svjerre

MF'er
15 feb 2009
76
0
2yvnxiv.jpg

Ik heb een probleem met de aanhangwagen: bij het gebruik van de rechter pinker maakt mijn auto een geluid. Als ik ga controleren werkt de rechter pinker op de aanhangwagen ook niet, die van de auto wel. Ik heb de stekker van de aanhangwagen vervangen en het probleem is niet opgelost. Bij het uitmeten van de 7-polige stekker aan de wagen merk ik dat ik bij pin 2 ( van de mistlampen) geen spanning meet, terwijl ik op alle andere pinnen wel 12V meet ( 8V bij de pinkers en lichten als deze niet branden) Toen ik dan het deksel van de lichtblokken op de aanhangwagen haalde, merkte ik dat rechts het mistlicht echt gesprongen is.
Kan het dan zijn dat er nu mss ergens een zekering gesprongen is? De mistlichten van de wagen werken wel
Als ik de pin van de rechter pinker meet, meet ik wel afwisselend 12-8V . Hoe komt het dan dat deze toch niet werken?
Morgen ga ik de aanhangwagen eens uitmeten...
 
[afbeelding]
Ik heb een probleem met de aanhangwagen: bij het gebruik van de rechter pinker maakt mijn auto een geluid. Als ik ga controleren werkt de rechter pinker op de aanhangwagen ook niet, die van de auto wel. Ik heb de stekker van de aanhangwagen vervangen en het probleem is niet opgelost. Bij het uitmeten van de 7-polige stekker aan de wagen merk ik dat ik bij pin 2 ( van de mistlampen) geen spanning meet, terwijl ik op alle andere pinnen wel 12V meet ( 8V bij de pinkers en lichten als deze niet branden) Toen ik dan het deksel van de lichtblokken op de aanhangwagen haalde, merkte ik dat rechts het mistlicht echt gesprongen is.
Kan het dan zijn dat er nu mss ergens een zekering gesprongen is? De mistlichten van de wagen werken wel
Als ik de pin van de rechter pinker meet, meet ik wel afwisselend 12-8V . Hoe komt het dan dat deze toch niet werken?
Morgen ga ik de aanhangwagen eens uitmeten...
Ik hoop toch dat je op pin 3 geen 12V meet :X
 
Klinkt als een slechte massa. Hoe zijn de contacten in de stekkerdoos van de auto?

Hoe is de trekhaak bedrading aangesloten in de auto?
Is dat rechtstreeks of via kastjes die de check control omzeilen?

Problemen met trekhaak bedrading ontstaan 9 van de 10 keer door vocht en dus oxidatie in de contacten of relais kastjes.
De andere komen door slecht aangesloten bedrading veelal met scotch blokjes die niet goed zijn aangeknepen, verkeerde maat of ook weer vocht erin.
 
[afbeelding]
Ik heb een probleem met de aanhangwagen: bij het gebruik van de rechter pinker maakt mijn auto een geluid. Als ik ga controleren werkt de rechter pinker op de aanhangwagen ook niet, die van de auto wel. Ik heb de stekker van de aanhangwagen vervangen en het probleem is niet opgelost. Bij het uitmeten van de 7-polige stekker aan de wagen merk ik dat ik bij pin 2 ( van de mistlampen) geen spanning meet, terwijl ik op alle andere pinnen wel 12V meet ( 8V bij de pinkers en lichten als deze niet branden) Toen ik dan het deksel van de lichtblokken op de aanhangwagen haalde, merkte ik dat rechts het mistlicht echt gesprongen is.
Kan het dan zijn dat er nu mss ergens een zekering gesprongen is? De mistlichten van de wagen werken wel
Als ik de pin van de rechter pinker meet, meet ik wel afwisselend 12-8V . Hoe komt het dan dat deze toch niet werken?
Morgen ga ik de aanhangwagen eens uitmeten...
Je eigen schema geeft al aan dat dat geen mistlampen zijn maar constrante stroom.

Pin 2 wordt afwisselend gebruikt voor permanent, mistlicht of helemaal niks. Is eigenlijk gewoon een "reserve", al wordt hij steeds vaker als mistlicht gebruikt.

De grote vraag is dan of die überhaupt wel zo is aangesloten aan de kant van je wagen. Al maakt dat voor je probleem niet uit. Dat klinkt als een massa probleem. Alle kabels controleren, alle verbindingen controleren, alle kroonsteentjes en andere troep eruit halen.

Aanhanger al eens geprobeerd achter een andere wagen? Of gewoon los met een accu?
 
Ik hoop toch dat je op pin 3 geen 12V meet :X

nenee, ik meet al de pinnen over pin 3 ;)

vroeger was pin 2 idd constante stroom, maar is dit tegenwoordig niet altijd voor mistlampen? van de aanhanger komen er nu ook 2 blauwe draden aan die beiden van de mistlichten komen. Ik dacht ook dat dit nu verplicht was?
de auto en stekker is van 2010, dus denk ik wel dat pin 2 zal aangesloten zijn?
het pinker probleem (en gepiep in de auto) staat dus los van het spanningsloos zijn van pin 2 en moet ik richting massa kijken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan