remvloeistofniveau te hoog?

WATeenGEK

Die hard MF'er
4 okt 2007
740
1
uden
Vandaag nieuwe bandjes op mijn hornet laten leggen, keek ook eens een keer naar mijn remvloeistofniveau en zag dat deze wat hoog was, als ik de motor schuin naar rechts hield zag ik pas een klein luchtbelletje. Tevens heb ik het "probleem" dat de remkracht slecht te doseren is... kan dat er mee te maken hebben of moet ik de klauwen gaan reviseren?

Gr, WATeenGEK... :)
 
~
Vandaag nieuwe bandjes op mijn hornet laten leggen, keek ook eens een keer naar mijn remvloeistofniveau en zag dat deze wat hoog was, als ik de motor schuin naar rechts hield zag ik pas een klein luchtbelletje. Tevens heb ik het "probleem" dat de remkracht slecht te doseren is... kan dat er mee te maken hebben of moet ik de klauwen gaan reviseren?

Gr, WATeenGEK... :)[/quote

Niet reviseren maar je remmen ontluchten
 
hoezo zou alleen ontluchten helpen? Nieuwe banden doen niets met de vloeistof. Nieuwe remblokken / remschijven eventueel wel, extra dikte zorgt dat de zuigers verder in de klauwen geduwd worden en dus meer vloeistof in het reservoir komt te zitten.

Ik zou inderdaad de remvloeistof vervangen, maar wel nadat ik gecontroleerd heb hoe soepel de remzuigertjes bewegen. Bewegen ze soepel? Dan remblokken in de klauwen, nieuwe remvloeistof, ontluchten en rijden. Bewegen ze niet soepel dan inderdaad even schoonmaken en zo nodig stofringen en keerringen vervangen
 
Maar wat heeft het hoever je de remhendel kunt intrekken met de doseerbaarheid te maken?

De meeste mensen vinden weinig slag in een remhendel juist super, myself included. Ik bedoel met 10 vingers niet letterlijk 10 vingers, maar gewoon het lomp grof knijpen. Als je 2 cm hebt en gewoon met 2 of 3 vingers rustig knijpt, dan hapt ie te hard?

Dan zou ik zeggen probeer te variëren in type remblokken naar een type dat minder bijt, iets anders is er niet echt. Je gaat niet bewust lucht in je remsysteem laten of een kleinere master cilinder plaatsen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan