Heavy Duties aluminium koffers

SanderRS

MF veteraan
2 mrt 2010
1.232
30
Facebook
Zoals in een ander topic al gemeld heb ik bij Heavy Duties in Roemenië een set aluminium 39L zijkoffers bestelt, inclusief kofferrek en valbeugels voor de Honda Transalp PD10. Ook had ik in dat topic gemeld te laten weten wat mijn reacties zijn over hun product :).
De set ga ik van het weekend monteren, maar ik kon uiteraard niet wachten om meteen een koffer uit te pakken! :P Hierbij dus een kleine eerste indruk.

En die eerste indruk is eigenlijk heel erg positief! Ik vind de koffers er beter uit zien dan ik in eerste instantie had verwacht voor dat bedrag. Er is een degelijke 2mm kwaliteit aluminium gebruikt, al de hoeken zijn netjes strak gezet en mooi afgewerkt met plastic hoeken en slecht 1 lasnaad buiten op de koffer.
De deksels sluiten netjes en strak er is een vrij zware kwaliteit sluiting gebruikt, met slot erin, dat hier zeker aan mee werkt, en de deksel sluit op een rubberen, waterdichte, rand. Dat moet dus nog getest worden :). Verder een paar leuke details, zo zijn de plekken waar de stickers zitten in de plaat gestanst en zijn ook de bandjes aan de deksels voorzien van de Heavy Duties merknaam. En dan zijn de deksels ook nog standaard voorzien van 4 degelijke sjorogen. Ik heb ook gekozen om de koffers te laten bekleden met schuim van binnen, dit stelt uiteraard niet veel bijzonders voor, maar is net genoeg gedaan.

Het bevestigingssysteem dat door HD gebruikt wordt voelt ook zeer degelijk aan en klemt goed rond hun zelf gemaakte rekken, hoe het op andere rekken sluit durf ik dus niet te zeggen, ik zal van het weekend de diameter van het rek even vermelden. De koffers is doormiddel van 2 klemmen van binnenuit vast te zetten aan het kofferrek, zodat de koffers niet zomaar van het rek afgepakt kunnen worden.

Zowel de kofferbeugels als de valbeugels voelen zeer degelijk aan, er is pijp gebruikt van zeker 2,5mm dik waardoor je dus een redelijk zware, maar wel zeer degelijke constructie krijgt.

Komend weekend zal ik van alles wat detailfoto's plaatsen. Hier in ieders geval de foto's van de eerste koffer :)

IMG_20140402_121109.jpg


IMG_20140402_121207.jpg


Het gaat dus over deze Romeense firma :) http://www.heavyduties.ro/home_page.html

Ook het contact (met Alex) ging vlekkeloos in het Engels, en ik kreeg meestal binnen een dag wel reactie op mijn vragen. Ze verzenden op 2 verschillende manieren, de goedkoopste manier is dat ze het met een toerbus ofzo meegeven, dan is het op te halen in Amsterdam. Of optie 2 (die optie heb ik gekozen) Versturen met DPD en je krijgt netjes de track&trace codes erbij, dit koste voor mij (2 pakketten) 82euro. De andere optie zou rond de 4 tientjes zijn.
 
Laatst bewerkt:
er komt een login popup voor je homedrive?? waarschijnlijk zie jij ze wel omdat je wachtwoord opgeslagen is.
 
Nog wat plaatjes van de koffers, heb het spul ondertussen aan de motor geschroefd.

De verpakking van alle delen is netjes te noemen, koffers in normale folie + noppen folie, en alle beugels zitten overmatig gewikkeld in folie.

IMG_20140402_120252.jpg


IMG_20140405_132557.jpg


Paar details van de koffers

De koffer zelf
IMG_20140405_175128.jpg


Deksel voorzien van sjorogen
IMG_20140405_175257.jpg


De kofferbevestigd met het HD bevestigingssysteem
IMG_20140405_175307.jpg


Afwerking binnenkant deksel, voor mij gewoon netjes met een nette omgezette rand waar het deksel op sluit.
IMG_20140405_175321.jpg


Hiermee zet je de koffer vast aan de kofferbeugel
IMG_20140405_175333.jpg


De koffers en valbeugels gemonteerd op mijn Transalp
IMG_20140405_175120.jpg
 
Hemelvaart een tripje van ongeveer 1750km voor de boeg, en komende zomer een dikke 6000 de Balkan in dan kan ik er meer over vertellen :)
 
Erg netjes, alleen het bevestigingssysteem dat je de koffer dus open moet maken, moet graven in je bagage om 'm vast te zetten op je motor.. nee dat zou ik anders willen.
 
Erg netjes, alleen het bevestigingssysteem dat je de koffer dus open moet maken, moet graven in je bagage om 'm vast te zetten op je motor.. nee dat zou ik anders willen.
:^ eerst op de grond je koffer volstampen. ja ik sta op mijn slaapzak+tent om de koffer dicht te krijgen. en dan moet hij nog op de motor vast B|
 
Die draaiknoppen zitten toch alleen maar 4cm onder de rand, dat mag toch geen probleem zijn :? .
dan weet jij nog niet hoe vol mijn koffers kunnen :+ maar moet volgens mij wel om te keren zijn zodat het ook van buiten werkt.

ik begin met 20cm boven de rand. ga er dan een tijdje op staan zodat het goed inklinkt en uiteindelijk komt het tot net boven de rand en dan gaat de deksel dicht :+ 3p tent luchtbed en slaapzak in een 37l koffer. alleen de stokken had ik in de zak van mijn stoel zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie in het bevestigingsysteem ook weinig problemen op deze manier...
 
en alles wat draait kan lostrillen :X dus liever een slotje.
 
Laatst bewerkt:
@diekooi zijn we het zowaar een keer met elkaar eens ;) Systeem van Traxx vind ik zelf het beste. In Australie had ik ook een soortgelijk systeem als wat hier omschreven wordt alleen die moesten met een imbus worden vastgezet en zaten zo'n 10 cm diep aan de binnenkant. Erg irritant.... Weet het merk niet, maar waren wel lekker degelijke dingen, welke die Australier schijnbaar in Nederland inkocht....

Hier een kiekje ervan.

full
 
Laatst bewerkt:
Heb inmiddels mijn set ook binnen:
IMG_20140627_221849_zps77c8f9df.jpg


IMG_20140627_221837_zps530a3b36.jpg


IMG_20140627_221822_zpsab89e851.jpg

`
De tourbus verzending koste mij €21,- en ach Amsterdam is om de hoek dus geen probleem.
Communicatie met Alex ging ook bij mij in vlekkeloos Engels en ik moest wel lachen, in het pakket zaten 2 chocolade reepjes uit Roemenië, die ik al kende en erg lekker zijn :P

Ben benieuwd hoe ze zich gaan houden tijdens het rijden.
Overigens heb ik ervoor gekozen om het deksel niet te laten scharnieren, maar volledig af te kunnen nemen. Heb gemerkt dat ik dat prettiger vind.
 
hmmm, vaag bij mij reageerde Alex meestal de volgende dag. En we hebben redelijk wat heen en weer gemaild.
Oa over een topkoffer die ze nu nog niet hebben.
 
Ziet er ook goed uit op de BMW!
Alex reageerde bij mij ook zeer snel terug.
In mei zijn ze zelf een maand weggeweest, misschien dat je toen de mail hebt gestuurd?
 
Net weer een mail van Alex,
had hem zaterdag een mail gestuurd dat ik alles in goede orde ontvangen had en hij kwam vanmorgen terug met een bedankje voor die melding
 
Hallo OMA :)

[img=800,600]https://lh4.googleusercontent.com/-5fRhMMrdrKc/VArpS63v43I/AAAAAAAAB_E/1NeZG5vHaTw/w1640-h1230-no/2014%2B-%2B2[/img]

[img=800,600]https://lh4.googleusercontent.com/-clTJeKIZqbA/VArpS2mmdQI/AAAAAAAAB_M/poRVasvvgTU/w1640-h1230-no/2014%2B-%2B3[/img]

[img=800,600]https://lh4.googleusercontent.com/-AmK0YvjWB80/VArpS5GWX-I/AAAAAAAAB_c/p3arlKgoioA/w1640-h1230-no/2014%2B-%2B5[/img]

Ben er blij mee :D, had sowieso kisten eerder moeten doen.

Het enige irritante aan het bestel mechanisme nu is de bank naar bank betaling. Effectief heb je geen bescherming tegen fraude maar door o.a. de posts hier had ik er we vertrouwen in dat het goed ging komen. Denk dat iets van paypal of andere e-commerce aanbieder hun wel meer orders zou leveren, maar de panniers wel iets duurder zou maken (1 of 2 procent wat paypal pakt).
 
Paypal pakt hier 3,5%. Dat is veel voor een product met kleine marges.
 
Terug
Bovenaan Onderaan