z750 08 elektronisch probleem?

Hardmat

MF'er
22 apr 2007
105
0
Steenderen
Beste forum leden,

Gisteren wilde ik mijn motor startten na al een kleine 10 km gereden te hebben. Hij gaf geen display en controlelampjes weer, maar na een paar minuten (wisselend) gaat het "neutraal" lampje zwak branden.

De motor is niet elektrisch te startten (wanneer ik dit doe hoor ik een relais klikken) maar wel aan te lopen waarnaar het display e.d ook functioneert, maar na 200 mtr valt hij gewoon stil en heb ik weer geen spanning.

Hetzelfde verhaal nog twee keer herhaalt, maar bij de 2e keer heb ik toch nog 6 km kunnen rijden voordat hij heel onregelmatig begon te lopen.
Hij viel nog niet compleet uit maar het display was wederom verdwenen, en verder als 2000 toeren komt hij dan niet.

De accu geeft 13,5 volt aan en de zekeringen zijn nog heel.
Iemand ENIG idee waar dit op wijst?
 
Waarschijnlijk toch je accu kapot. 13.5 volt is de spanning onbelast, als je de motor start trekt hij waarschijnlijk helemaal leeg. Wellicht ook een defecte spanningsregelaar hoewel dat bij deze Z750 modellen niet heel vaak voorkomt.
 
Klinkt als een accu defect.
Geen idee of je de accu aan de lader hebt liggen als je de motor een tijdje niet gebruikt maar dan zou ik bij aanschaf van een nieuwe accu in ieder geval een optimate lader erbij kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan