Stationair draaien Suzuki GSX 750 F

Lync

Rookie
4 apr 2014
10
0
Goede morgen,

Ik rijd sinds 1.5 jaar een Suzuki GSX 750 F uit 2002.
Hij klinkt heel goed, en is net voor een grote check-up geweest,
Het enige puntje is het stationair draaien.
Deze schommelt tussen de 1000 en 1200 toeren, en heel onregelmatig, alsof telkens het gas een klein beetje wordt open gedraait en dan weer dicht, zonder ritme.
Het zal niet heel erg zijn, maar het klinkt nogal raar.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Technisch mankeert er verder niks aan.

bedankt alvast!

Groet,
jesse
 
als het is gedaan bij de checkup, dan is het niet goed gedaan.

oftewel, IN GOED OVERLEG! teruggaan en vragen of ze er nog eens naar willen kijken. jij hebt betaald en niet geheel gekregen waar je voor betaald hebt.
waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, geef ze in alle redelijkheid de kans om deze "fout" op te lossen.
 
Wat heb je gezien? Dat de carburateurs helemaal uit elkaar zijn gehaald en in een ultrasoonbad geweest? Als de motor nooit lang stil heeft gestaan is dat niet nodig, als de motor met name de laatste jaren (want die moderne peut is niet zo stabiel als ouderwetse benzine) regelmatig een paar maanden of langer stil heeft gestaan kan je er vrij zeker van zijn dat er aanslag in de carbs zit.
 
Ja, ultrasoon en compleet uit elkaar gehaad.
Dacht zelf dat het misschien de bougies zouden kunnen zijn evt. Heb een afspraak gemaakt bij m'n monteur.
 
Het is goed gedaan, ik heb het gezien namelijk. Plus dit hoeft niet de enige reden te zijn toch?
als het goed gedaan is, waarom loopt die dan nu onregelmatig??

onregelmatig stationair lopen heeft meestal 2 oorzaken:
1) mengsel bij stationair niet goed/gelijk tussen alle cilinders.
2) carburateurs onderling niet goed gesynchroniseerd.

allebei niet moeilijk op te lossen.
 
De zooi moest opnieuw afgesteld worden.
Bovendien waren de toeren niet zo verschillend als wellicht gedacht werd hier denk ik.

tussen de 1000 en 1200 is niet veel maar wel merkbaar.

Carubs en mengsels waren goed.
Een simpele afstelling was het probleem.

Bedankt mensen, maar het is niet altijd slecht schoongemaakt. Ik vertrouw m'n monteur gewoon en filmt regelmatig wat ie doet en laat het me vaak zien.
 
Jij bent duidelijk geen monteur hoe kan jij dan bepalen of een monteur zn werk goed doet?
Is jouw monteur ook in het dagelijkse leven motorfiets monteur of is het een handige doe het zelfer (hoeft niets mis mee te zijn btw)
 
Hij is al 15 jaar erkend motormonteur, motorrijinstructeur en monteur leermeester. Alsof ik zooi ga verzinnen. Jij hebt duidelijk overal verstand van? Good for you.
Nee ik ben geen monteur, maar dat wil niet zeggen dat ik gelijk nergens wat van snap.
 
Tsja Lync, jij kan dan wel op je teentjes getrapt doen, maar jij bent zelf degene die heel weinig informatie aandraagt en dan verontwaardigd is als de overige MF-ers niet voetstoots aannemen dat jouw monteur een hele vakbekwame persoon is die geen foutjes kan maken.
 
Discussie gesloten.

Er leiden meerdere wegen naar Rome. Niet alleen de grote wegen.

Vriendelijk bedankt voor de hulp in ieder geval :) Geen sarcasme.
Maar de volgende keer ga ik liever gewoon naar mijn garage.
 
Ja lieve jongen ik kan aan jouw vraag stelling lezen dat jij geen techneut bent en dat is helemaal niet erg (er zijn vast heel veel dingen jij heel goed kan dat ik niet kan)
Dat iemand al 15 jaar in het vak zit zegt helemaal niets over zijn vakmanschap en dat hij leeraar is helaas ook niet
En als hij niet hoort/merkt dat een motor niet lekker stationair draait dan denk ik het mijne er van...
Maar jij bent tevreden met de beste man dan is er toch niets aan de hand
 
Jij vertrouwt niemand zo te lezen? :)


De tips die je aangedragen krijgt zijn terecht. Als een carburateur 100% gedemonteerd wordt en hierna weer helemaal opnieuw afgesteld moet worden is de kans zeer aannemelijk dat de stationairmengelschroeven net niet goed staan/niet synchroon staan.
Gewoon even terug gaan, probleem laten zien/horen en laten fixen.

Jij vertrouwt niemand zo te lezen? :)

Nee, omdat er veelsteveel bullshit op internet/forums staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan