Suzuki gsx-r 1000 bj 2001

Rianne82

Rookie
4 mrt 2007
8
0
Amsterdam
Vorige week wilde mijn motor na het starten niet van zn vrij in de versnelling. Het moment dat ik de koppeling inkneep en de motor in zn eerste versnelling wilde zetten sloeg de motor af. De standaard was ingeklapt en de choke stond open. Het oliepeil lampje heeft ook een aantal keer gebrand terwijl bij het peilglaasje te zien was dat er voldoende in zat (niet te veel, niet te weinig).
Ik heb mijn motor zaterdag naar de garage gebracht en de eerste reactie van de monteur was dat hij vermoedde dat het de sensor van de standaard was. Helaas was dit niet het geval.
De monteur heeft zelf een stuk gereden en indiceerde dat de klachten waarschijnlijk door de throttle bodies kwamen.

Nou ben ik hier helemaal niet in thuis, niet technisch enzo, maar dit zou verholpen kunnen worden door de kleppen van de throttle bodies weg te halen. Hierdoor gaat de motor wat agressiever rijden.

Is iemand hier bekend mee of met de klachten?
Hoe agressief gaat de motor hiervan rijden? Trek ik m meteen op t achterwiel of moet ik wat subtieler mijn koppeling op laten komen?
 
De standaard sensor is als eerst gecheckt helaas dit was t niet.

Het moment dat ik mijn motor ging starten om hem naar de garage te brengen deed hij t wel in ene terwijl de dagen ervoor dit dus niet het geval was. (Net als naar de dokter gaan met een kwaal en dan bij de dokter er geen last van hebben)
Uiteindelijk startte de motor vaak wel maar t kostte een aantal keer proberen. Ik heb de temperatuur in de gaten gehouden maar dit varieerde ook per keer.

Zijn er mensen die zonder kleppen op de throttle bodies rijden en hoe is dit anders dan met kleppen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan