Benzineleidingen Vulcan VN 1500 A

Quickball069

Rookie
5 apr 2014
8
0
Hooglanderveen
Hallo techneuten,

Ik heb zo'n 5 jaar geleden van een kennis een Vulcan VN 1500 A uit 1989 overgenomen.
Op dat moment liep deze motor niet, maar was net een half jaartje terug van de garage en er was zeggen en schrijven zo'n 50 Km mee gereden toen hij er mee ophield.
Nou hadden er voordat ik deze motor overnam al meerdere mensen na gekeken en niemand kon er achter komen wat het probleem was, hij vonkt en krijgt benzine en draait goed rond.
Door tijd gebrek heeft deze motor 5 jaar in een schuur gestaan en besloot ik dat het tijd werd om er een naar te gaan kijken.
Het was vandaag lekker sleutel weer dus wij aan de gang.

Het verbaasde ons dat er via een slang aan de zijkant benzine begon te stromen later bleek dat het er net zo hard uitstroomt als dat het er in gaat.
Dus het grote handboek er bij om te kijken of er iets verklaarbaars is voor dit probleem.
Nu wordt er in het boek gesproken over een Canister (tank, bus) maar volgens mij zit deze wel op de VN 1500 B maar niet op de VN 1500 A, Wie kan mij hier antwoord op geven?

Ik ben tevens opzoek naar een duidelijke tekening of zoiets van hoe de benzine leidingen lopen, we beginnen namelijk het idee te krijgen dat de aanvoer en retour zijn omgedraaid.

Wie o wie kan mij helpen?
Alvast bedankt,
Peter
 
de slang waar de brandstof uitloopt is waarschijnlijk een ontluchtingsslang.
een canister is een koolstof filter om benzinedampen op te vangen en zit alleen op de canadese modellen.
de reden dat er benzine uit loopt is omdat de vlotternaald blijft hangen.
die moet je schoonmaken of vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de oplossing, maar…..

Vandaag de carburateur schoongemaakt en er bleek inderdaad 1 naald vast te zitten.
Vanavond de carburateur terug geplaatst en de motor loopt, weliswaar met een hoop herrie in de achterste cilinder.
Nou heb ik na wat zoek werk begrepen dat dit komt door een versleten kettingspanner.

Kan iemand mij vertellen of dit klopt en zo ja, is dit zelf te vervangen of haal ik dan wel heel veel ellende op mijn hals?
 
Hoe kan ik er dan achter komen wat er defect is?
Wat ik nu hoor is een giga blik geratel in de achterste cilinder.

Controleren of inderdaad de ketting van de achterste cilinder wel op spanning staat. Als die goed staat, weet je dat je verder moet zoeken.

En de machine heeft jaren stil gestaan, het kan zijn dat er onderdelen verkleefd zijn, of door verstopping juist niet lekker gesmeerd worden. Je zou eventueel kunnen overwegen om er een spoelolie in te doen, en daarna een oliewissel mét vers oliefiltertje.
 
Wederom bedankt voor de info, we komen steeds een stap verder.

Inmiddels de motor gespoeld maar het rammelen blijft.
Ik sta nu op het punt om de spanners te gaan bestellen om te vervangen.
Heb ik nog een vraag, de motor heeft volgens de teller, omgerekend naar Km, zo'n 45000 Km gereden, na hoeveel Km is het verstandig om het blok te laten reviseren?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan