Oosteuropeesche kroegenbuikschuiver.....

Surf Edward

MF veteraan
6 jan 2004
3.466
3.385
NL
Men neme een Jawa TS350 638 van net nog voor het ijzergordijn bouwjaar, deze dus;

full


full


Daar wil ik een soort van cafe racurt van gaan maken, low budget, lekker simpel om op zondagmiddag rondje over boulevard te knetteren. Dus gaan we maar eens wat demonteren;

full


En dan toch de zaag in het frame zetten (voor de puristen alle onderdelen blijven bewaard, dus kan weer terug naar origineel);

full


En dan staat deze fiets er nu zo bij;

full


full
 
IK heb nog geen idee wat ik er verder mee wil gaan doen, kleur etc. Vind lekker simpel houden altijd leuk, moeten nog wel wat gaten opgevuld worden zoals aansluiting zitje tank/zijkappen. Voorspatbord is al gemaakt maar nog niet gemonteerd. Kenteken/achterlicht moet nog verandert. Maar dat is leuk om gaande weg dit jaar te doen. Ultimately lijkt het mij leuk om rijwielgedeelte uit moderne motor (of brommurt) er in te bakken, dus usd dikke gouden vork, monoschokbreker achterbrug, veel carbon etc....
 
Dit zijn originele Jawa (640) uitlaten maaruh de einddempers ontbreken :$ Geeft een zeer racy geluid (en erg leuk als je er op rijdt, in smalle straatje schrikken mensen er wel van }) but loud pipes saves lives!
 
Lijkt mij juist wel grappig om de combinatie van tsjechische degelijkheid te combineren met carbon, voorspatbord, koplamp tank zijkappen en zitje te overtrekken met carbon. Maar een oude verweerde look vind ik ook wel fraai, de oude Gulf kleuren lijken mij ook geschikt.......... Maar eerst olielekkage oplossen, denk dat pakking niet zo fris meer is.
 
*O* *O* *O* *O* *O*
Kijk eens op youtube naar de caferacer die Terence Hines (classic racer?) van zijn ts 350 heeft gemaakt ter inspiratie.

Deze blokjes zijn ook nog's heel eenvoudig op te fokken waardoor ze veel gretiger toeren maken.. :]
 
Ziet er tof uit, lijkt me toch ook wel leuk, een simpele 2-takt cafe.

Waar heb je dat achterlicht vandaan?

gr jim
 
Doe ik dat en als je dan een beetje gaat Googelen kom je leuk spul tegen.....

Jawacaferacersm.jpg


Jawa+Cafe+Racer-04.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bekende fietsen, ik heb mij aardig ingelezen uhhh gegoogled en heb tientallen afbeeldingen van jawa caferacers.......... Heb ooit een suzuki GT550 gekocht om te gaan verbouwen maar uiteindelijk gekozen voor deze jawa.
 
Ik vind het minimalistische van zo'n caféracer geweldig, alleen is het totaal niet comfortabel. In de onderste foto van teamheronsuzuki zit er trouwens geen luchtfilter op, lijkt me niet zo snugger :+.

Ooit zal ik die van mij ook strippen en er een ratbike of wat dan ook van maken. Zolang het maar rijdt en er zo min mogelijk kapot kan gaan (met name al die kunststof rotzooi)!
 
Terug
Bovenaan Onderaan