KTM 950, 990, 1190. Kortom de KTM LC8 fanboy corner

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik neem aan dat je begrijpt dat je zo een serieus risico neemt?

zo, ik heb niet goed opgelet en dat heb ik geweten.
11000 km met die achterband gereden :o
net met samengeknepen billetjes 80 achter een vrachtwagen blijven hangen om heelhuids bij brouwer te komen.
nu zit er weer vers rubber onder, en kon ik met dubbele snelheid terug :)
 
Heb ook een momentsleutel...bedankt voor de tip.
Wist je dat je met een looplamp ook stil kan blijven staan? ;) _O-
Dan heb je waarschijnlijk dop 32 nodig, als het dezelfde maat is als bij een 950 tenminste. Ik had hem zelf toen niet liggen dus misschien heb je er wat aan.
Dat denkt men vaak, dat de duo comp banden een hardere binnenkant hebben, maaaar de duo comp banden hebben hetzelfde rubben over het midden. Deze banden hebben juist de uiterste wangen (ja die je bijna nooit gebruikt...) met een zachtere comp!

Dus als je altijd roestig rijd, woon werk of behoorlijke schaamranden hebt, heb je helemaal niks aan duo comp! -O-

Als je me niet gelooft, Google it :+
Ik geloof je zo wel, ik heb hem voor de leuke ritjes dus zoveel rechtuit rij ik toch niet. :]

Wat me wel opvalt is dat ik toch een kleine cm aan schaamrand overhoud, en toch mijn teen tegen de grond heb gereden. Kan je hem wel helemaal afrijden op zo'n SM, of moet ik gewoon mn voet verder naar binnen zetten? :+
 
Dan heb je waarschijnlijk dop 32 nodig, als het dezelfde maat is als bij een 950 tenminste. Ik had hem zelf toen niet liggen dus misschien heb je er wat aan.Ik geloof je zo wel, ik heb hem voor de leuke ritjes dus zoveel rechtuit rij ik toch niet. :]

Wat me wel opvalt is dat ik toch een kleine cm aan schaamrand overhoud, en toch mijn teen tegen de grond heb gereden. Kan je hem wel helemaal afrijden op zo'n SM, of moet ik gewoon mn voet verder naar binnen zetten? :+

Voet meer naar binnen zetten, schaamrandje kan er zeker wel af ;)
 
Goed, het ligt dus aan mij. :+

Was leuk aan het uitproberen hoeveel makkelijker het stuurde met de nieuwe banden, en toen mijn teen de grond raakte ben ik wat voorzichtiger geworden. Nergens voor nodig dus. :)
 
Vandaag even mij velgen opgehaald, Lemmens In Veldhoven had er even vers rubber opgezet en tevens mijn achterwiel lagers even vervangen. Nu bij het bestellen viel me al iets op en vandaag werd het ook bevestig item 14 zat oorspronkelijk niet gemonteerd op de tandwiel drager. Dus ik vermoed dat daarom er al een paar lagers slecht waren naar 30k km. Ondanks dat ik alles netjes op moment vast zet en dus niet als een malle die achterwiel as vast zet met meer stress op de lagers met als gevolg extra slijtage. Maar ja als er iets mist dan klopt de speling en afstanden niet meer, dus moment of geen moment het slijt zo wie zo meer -O-
full
 
Laatst bewerkt:
zo, ik heb niet goed opgelet en dat heb ik geweten.
11000 km met die achterband gereden :o
net met samengeknepen billetjes 80 achter een vrachtwagen blijven hangen om heelhuids bij brouwer te komen.
nu zit er weer vers rubber onder, en kon ik met dubbele snelheid terug :)

Tja toen ik nog pas een paar jaar mijn motor rijbewijs had, heb ik ook zo iets gehad, band zat net op de slijt nokken. Aah die ene lange rit dat gaat nog wel even :N op de terug weg naar huis na een hele dag flink door rijden keek ik even naar mijn band tijdens een stop :/ . Zat ook op enkele stukken tegen het staal draad aan te kijken. Dus daarna maar even rustig door gereden en uit eindelijk de motor bij iemand achter het huis geparkeerd, bij iemand achterop gegaan. En de volgende ochtend de motor opgehaald met een aanhanger, als een band inmiddels op de nokken zit dan slijt dat ding harder als dat je denkt
 
Laatst bewerkt:
Omdat iedereen andere voeten heeft wil je de mogelijkheid hebben de schakelpook hoger of lager te kunnen zetten. (Zoals een spiegeltje goed draaien) Zo'n schakelpoot zit maar met één moertje vast op de schakel as en die is waarschijnlijk los getrilt.

Klusje van niks, appeltje eitje. Tanken is moeilijker.
Ff ontvetten, pookje in de juist stand zetten en moertje vast draaien met wat locktite.
Kost (veel) minder tijd dan naar de dealer rijden.

Indien nodig kan ik in 2 foto's 1 foto een HowTo maken voor je. ;)

thanks! heb er vanavond naar gekeken. kan geen merkwaarde slijtage zien aan de binnenkant van het pookje / bevestiging op de bak... heb alles ontvet en weer vast gedraaid, maar pookje heeft nog steeds érrug veel speling, kan 'm alle kanten op bewegen ; is dit bij anderen ook zo? voelt toch niet echt oke aan...
 
Laatst bewerkt:
Tja toen ik nog pas een paar jaar mijn motor rijbewijs had, heb ik ook zo iets gehad, band zat net op de slijt nokken. Aah die ene lange rit dat gaat nog wel even :N op de terug weg naar huis na een hele dag flink door rijden keek ik even naar mijn band tijdens een stop :/ . Zat ook op enkele stukken tegen het staal draad aan te kijken. Dus daarna maar even rustig door gereden en uit eindelijk de motor bij iemand achter het huis geparkeerd, bij iemand achterop gegaan. En de volgende ochtend de motor opgehaald met een aanhanger, als een band inmiddels op de nokken zit dan slijt dat ding harder als dat je denkt

Klopt, met een band met nog 30 % leven een weekendje eiffel gedaan. Ook geen goed idee....

Welk rubber gooien jullie er onder? Ik heb er michelin pilot road 3's onder liggen. Op zich wel een redelijke band, maar wel nerveus. Mijn pa heeft goede verhalen gehoord over de conti trail attack 2. Wat is jullie mening daar over?
 
had ook de roads onder mijn 950 smr. maar het verschil met de pirelli corsa rosso is aanzienlijk.
plakt als een gek in droge omstandigheden en is ok in nat.
vraag maar aan toktok :)
oh en hij gaat makkelijk 11000 mee ;)
 
Klopt, met een band met nog 30 % leven een weekendje eiffel gedaan. Ook geen goed idee....

Welk rubber gooien jullie er onder? Ik heb er michelin pilot road 3's onder liggen. Op zich wel een redelijke band, maar wel nerveus. Mijn pa heeft goede verhalen gehoord over de conti trail attack 2. Wat is jullie mening daar over?

Ik heb momenteel de Dunlop Road Smart 2's eronder liggen. Super band, neutraal stuurgedrag, geen nerveusiteit en kunnen 12,500 km mee. Heb ook goede verhalen van de pirelli angel gt gehoord. Beide zijn sport/tour banden.
 
Hier dezelfde ervaring als Zen qua banden maar...na 3500km is het wel gedaan met de pret (achter dan), voren gaat wel iets langer mee, zo'n 5500km. Maar ik haal ze er wel eerder af dan Zen :Y . Maar goed, het is hobby en veiligheid gaat mij voor slijtage.

Grtz, Tok
 
Klopt, met een band met nog 30 % leven een weekendje eiffel gedaan. Ook geen goed idee....

Welk rubber gooien jullie er onder? Ik heb er michelin pilot road 3's onder liggen. Op zich wel een redelijke band, maar wel nerveus. Mijn pa heeft goede verhalen gehoord over de conti trail attack 2. Wat is jullie mening daar over?

Heb diverse sets dunlop road smarts versleten, was ik kwa grip en feedback goed over te spreken maar een achterband elke 6000km wordt me iets te veel. Heb nu een set metsers Z8 M/O gemonteerd nog niet mee gereden maar kwamen erg goed uit in diverse banden tests.

Michelin zou ik persoonlijk niet snel meer monteren, had op mijn vorige motor niet zo'n fijne ervaring met de pr2. Op aan bevolen banden druk dan voelde ik duidelijk de band vervormen in de bocht en had ik af en toe zelfs last van een licht zwabberende achter kant bij het flink accelereren uit een bocht. En bij een iets hogere banden druk zette de achterkant bij het minste of geringste een stapje opzij als ik het gas erop zette in de bocht. De enigste keer dat die band precies goed was, was toen ik flinke bepakking achterop de motor had icm die iets hogere banden druk. De nieuwere pr4 schijnt wel weer een iets stijver karkas te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, met een band met nog 30 % leven een weekendje eiffel gedaan. Ook geen goed idee....

Welk rubber gooien jullie er onder? Ik heb er michelin pilot road 3's onder liggen. Op zich wel een redelijke band, maar wel nerveus. Mijn pa heeft goede verhalen gehoord over de conti trail attack 2. Wat is jullie mening daar over?

Conti Trail Attack 2 is een all-road band. Zou ik niet op een SMT/SMR zetten dus.
Ik heb wel met de Conti Sport Attack 2 gereden, en die bevielen erg goed, ook op het circuit. Maar waren wel redelijk snel af (achter tenminste). Heb nu een Michelin Pilot Power 2ct achterop liggen, en ook al een keer mee op Zandvoort geweest op een trackday. Ging ook heel prima. Die 2ct er vorig jaar zomer op de terugreis op laten zetten in Frankrijk, na zo'n zelfde akkefietje als Zen: tijdens een stop ineens staaldraad in beeld, en toen heel rustig naar de dichtstbijzijnde dealer gereden.

Volgende die ik ga proberen is de PP3. Lijkt me nog een stukkie beter dan zijn voorgangers. Michelin Pilot Power 3 Tire Review - Motorcycle USA
 
hopla het is weekend ;-)

weet er iemand van jullie de specificaties van de veer van de verlagingskit voor de achterste schokdemper voor een smt van 2012 - 2013
de originele is een wp 150 190
 
Conti Trail Attack 2 is een all-road band. Zou ik niet op een SMT/SMR zetten dus.
Ik heb wel met de Conti Sport Attack 2 gereden, en die bevielen erg goed, ook op het circuit. Maar waren wel redelijk snel af (achter tenminste). Heb nu een Michelin Pilot Power 2ct achterop liggen, en ook al een keer mee op Zandvoort geweest op een trackday. Ging ook heel prima. Die 2ct er vorig jaar zomer op de terugreis op laten zetten in Frankrijk, na zo'n zelfde akkefietje als Zen: tijdens een stop ineens staaldraad in beeld, en toen heel rustig naar de dichtstbijzijnde dealer gereden.

Volgende die ik ga proberen is de PP3. Lijkt me nog een stukkie beter dan zijn voorgangers. Michelin Pilot Power 3 Tire Review - Motorcycle USA

Die banden lijken mij ook wel wat, maar ik heb geen zin om er 3000 km nieuw rubber onder te gooien. 1: dat trekt mijn budget niet en 2: ik heb geen zin om zo vaak bij de monteur te staan.
 
Ik heb sinds 2 weken de conti trail attack2 onder de smt en ben er erg tevreden over.
Heb sindsdien al 1200km mee gereden in Duitsland met de KNMV openingstoer en geen centje pijn.
 
Vandaag even mij velgen opgehaald, Lemmens In Veldhoven had er even vers rubber opgezet en tevens mijn achterwiel lagers even vervangen. Nu bij het bestellen viel me al iets op en vandaag werd het ook bevestig item 14 zat oorspronkelijk niet gemonteerd op de tandwiel drager. Dus ik vermoed dat daarom er al een paar lagers slecht waren naar 30k km. Ondanks dat ik alles netjes op moment vast zet en dus niet als een malle die achterwiel as vast zet met meer stress op de lagers met als gevolg extra slijtage. Maar ja als er iets mist dan klopt de speling en afstanden niet meer, dus moment of geen moment het slijt zo wie zo meer -O- [afbeelding]
Dat lijkt mij inderdaad gewoon een keerring / stofring. Die zou ik er dan maar snel even in monteren...
 
Laatst bewerkt:
Hier dezelfde ervaring als Zen qua banden maar...na 3500km is het wel gedaan met de pret (achter dan), voren gaat wel iets langer mee, zo'n 5500km. Maar ik haal ze er wel eerder af dan Zen :Y . Maar goed, het is hobby en veiligheid gaat mij voor slijtage.

Grtz, Tok

Ik ben het met je eens hoor tok.
Ik doe normaal ongeveer 4500 met de corsa rosso als achterband.
Dat zijn dan plezierkilometers.
Nu had ik verhuizing achter de rug, baan en eigen bedrijf starten en rij ik opeens woon-werk ipv alleen maar voor de lol.
Is me gewoon helemaal ontschoten, kan ie best veel hebben nog als je alleen maar rechtdoor rijdt.
Wel een afrader, zat met samengknepen billetjes.
En aan de ervaring ligt het niet.. Honderduizenden kilometers in de laatste 16 jaar...
 
en toen zorgde de handige klusser in mij er voor dat de kop van de bout afbrak en het restant nu dus nog moervast zit, haha. goed begin van 't weekend!
 
Welke bout en waarvan?

ben nog steeds aan het klungelen met het koppelings pedaaltje, iets zit er niet goed.. heb 'm gisteren goed vast gezet met flink wat loctite, en pookje zat redelijk goed vast.. vandaag echter weer zo los als wat, dus in alle frustratie gedacht; 'zal m nu eens echt stevig vast zetten zodat dat kreng niet meer los komt'.. tsja, wat voor resultaat krijg je dan :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan