Help, geen benzinetoevoer?

Foxbuster

MF veteraan
14 jun 2006
1.015
17
Allen,

Ik zit met een probleem sinds gister:

Een Yamaha R6S uit 2005

De motor rijdend weggezet en toen benzinetank uitgewisseld met een andere en hierbij ook de benzinepomp omgezet (tank was helemaal kaal). Daarna nog een ronde gereden om te kijken of alles werkte en dat deed het ook. Vervolgens afgelopen zaterdag weer stilgezet, om subframe recht te zetten (deze was nog krom van het circuit), bougies vervangen, HEL remleidingen geplaatst voor en achter en alles weer teruggebouwd.

Nu wil het echter zo zijn dat hij niet meer wil starten? Dit heb ik al vaker gehad, maar toen bleek de lean angle sensor op zijn kop te zitten (gaf foutcode op display). Echter nu krijg ik geen foutcode, de benzinepomp slaat aan en stopt, ik krijg geen messages verder op het display, hij start wel met startpilot, ik heb voor de zekerheid nog gecheckt of de bougies vonken, maar dat hoeft natuurlijk niet als hij met startpilot wel start, er zit meer dan voldoende benzine in de tank, heb geprobeerd te starten met jumpstart, omdat de rest van het systeem misschien niet voldoende stroom kreeg, echter dit leek niet te werken.

Nu kreeg ik de tip van Ruud Frederiks om toch weer eens naar mijn benzinepomp te kijken. Dit dus gedaan, maar wat kan ik er fout aan doen dan het zootje weer in elkaar te zetten op de zelfde manier, terwijl deze er wel mee heeft gereden? Ik snap er werkelijk waar helemaal niks van en ik kom er niet uit. Stekkers op de tank ook gecontroleerd.

Edit: Ik heb ook een claxon nog even los gehad ivm monteren remleidingen. Gaan er nu bellen rinkelen of claxons toeteren? :+

Samengevat

Motor start niet meer, bougies vonken, start met startpilot, heeft daarvoor gewoon gelopen, geen foutcodes op het display. Het lijkt erop dat ik geen benzinetoevoer meer krijg of niet voldoende druk? :X


HELP! :?
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Zoals ik het begrijp draait de pomp dus wel.
Hoe zien de bougie's eruit?
Als ze nat worden heb je waarschijnlijk een probleem met de vonk.

Worden ze niet nat, dan zou ik nogmaals de pomp controleren ( aan een accu hangen buiten de motor om ) werkt de pomp dan goed dan zou ik de stekkers nogmaals controleren, corrosie kan problemen geven, probeer met een multimeter te kijken of er spanning naar de pomp toe loopt.

Heb je met de andere werkzaamheden toevallig de aarde losgehad?
Zoja controleer die ook.

Groeten en succes ermee.
 
Yes, de pomp draait en als ik de tank loskoppel komt er ook benzine uit de toevoerslang. Dat van die bougies vonken is nog niet eens zo'n heel slecht brainstormsel, want hij vonkte niet regelmatig! :+

Waar zit de aardeaansluiting op de Yamaha R6? Op de -pool van de accu na dan?

Edit: Heb net de polen van de accu schoongemaakt
 
Laatst bewerkt:
Er zit een afsluitklepje net onder de tank van mijn motor (in het Engels "Shut-off valve".. Weet het Nederlandse woord niet zo goed). Deze was ik ook wel 's vergeten terug te zetten. Zit er net zo een op de R6?
Ook dat van RF heb ik wel eens gehad.. :-P
 
Laatst bewerkt:
Zooo ontzettend lang lopen zoeken, zat er 1 kabeltje kleur zwart, met grijze ringen niet aangesloten op de minpool. Deze zat helemaal verstopt tegen het frame aan. De pluspool heeft dus twee aansluitingen bij mij (+1 acculader) en de minpool heeft dus drie aansluitingen bij mij (+1 acculader). Helaas heb ik zo ontzettend lang hierna moeten zoeken :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan