Action cams

Jelmer93

Rookie
2 mei 2013
29
12
hallo,

ik ben opzoek naar een action camera en zit rond een budget van 250 euro. welke kan ik dan het beste nemen?
zit te twijfelen tussen een go pro white en een rollei s-50. of hebben jullie nog andere aanraders?
ik hoop wat informatie tekrijgen. ben voorstander van een losse accu

mvg,

jelmer
 
Gebruik zelf een gopro hero 1 en ben er zeer tevreden over..
Heb ergens gelezen dat 1 van de hero 3 ( white of silver) in feite gelijk is met een gopro hero 2. (Black edition is de beste geloof ik).
Mocht dat zo zijn, scheelt weer een paar centen!
 
Heb ergens gelezen dat 1 van de hero 3 ( white of silver) in feite gelijk is met een gopro hero 2. (Black edition is de beste geloof ik).

White is eigenlijk net is minder dan de hero 2 waar de silver juist net iets beter is. De silver heeft ook extra film opties (protune) en alle hero3(+) hebben sowieso meer opties zoals als WiFi *O*. De Black edition is echter wel superieur aan de Silver edition. De black kan op 1080p(waard de meeste mee filmen) meer frames vastleggen per seconde en ook is de belichting e.d. van hogere kwaliteit. Daar staat dan wel weer een mooie prijs tegenover.

Ik zou zelf weer kiezen voor GoPro mocht ik een nieuwe camera nodig hebben en dan zou ik het laatste model nemen (hero3+) en de editie die nog binnen mijn budget zou vallen.
 
Gopro is zwaar overrated :P. Heb zelf een Drift HD170 stealth, 80 euro 2e hands gekocht. Het gebruik en het beeld zijn zeer goed!



Geluid is kut, want ik heb de externe mic nog niet aangesloten.
 
Laatst bewerkt:
Ja vast.... maar ik had nu al na 10 dagen meer dan 450GB aan materiaal.... dus ik heb liever een leuk filmpje van uitstekende kwaliteit met alle leuke dingen onderweg, dan dat ik een paar terrabyte moet editen en de helft mis omdat m'n kaartjes vol waren - in super kwaliteit.
Het hangt er dus vanaf waar je 'm voor wilt gebruiken en voor 250 euro is de white gewoon prima en makkelijk in te stellen met de wifi.

edit: belangrijkste voor goed beeld is om een goede, stabiele bevestiging op de motor te hebben. Gopro voetjes trillen bij mij binnen een paar honderd km kapot, dus ik heb nu dit:
ram-mount-gopror-hero-adapter.jpg

Filmpje was nog met een "lamme", rammelende.
 
Laatst bewerkt:
Ja vast.... maar ik had nu al na 10 dagen meer dan 450GB aan materiaal.... dus ik heb liever een leuk filmpje van uitstekende kwaliteit met alle leuke dingen onderweg, dan dat ik een paar terrabyte moet editen en de helft mis omdat m'n kaartjes vol waren - in super kwaliteit.
Het hangt er dus vanaf waar je 'm voor wilt gebruiken en voor 250 euro is de white gewoon prima en makkelijk in te stellen met de wifi.

edit: belangrijkste voor goed beeld is om een goede, stabiele bevestiging op de motor te hebben. Gopro voetjes trillen bij mij binnen een paar honderd km kapot, dus ik heb nu dit:
[afbeelding]
Filmpje was nog met een "lamme", rammelende.

Ik kan 4.5u filmen met een kaartje, 1080p/60fps, dus ik zie het probleem niet. En editen duurt even lang als op 30fps.
 
Gopro maakt hele goede camera's, maar ze zijn nog beter in marketing.
De Drift HD Ghost past als je goed zoekt precies in je budget en geeft vergelijkbare, zo niet zelfs betere beeldkwaliteit. De Drift HD zit zelfs nog onder je budget.
Ik vind de Drift modellen persoonlijk beter. De accu gaat veel langer mee. Zit standaard een afstandbediening bij welke de accu van de cam niet aso hard leeg trekt. Zit al een tft schermpje in. Lens is 300graden te draaien om je horizon recht te zetten. De bevestiging is degelijker en korter dan van de go-pro. Hoe meer materiaal in de bevestiging zit, hoe meer trillingen worden doorgegeven aan de camera. En je ziet er niet meteen uit als pipo de clown als je het ding aan je helm hangt.
In geval van de Ghost en Ghost S werkt de app ook veel beter. Daar zit geen vertraging in vergeleken met go-pro.
 
Hero3(+) Black is nog steeds de enige die 60fps kan schieten in full-hd. En het verschil tussen 30 en 60 zie je maar al te goed...

Tsja, en daar betaal je dan ook 450 euro voor. Plus dat je voor die dikke gopro ook nog eens een dikke laptop/pc nodig hebt, want anders trekt ie het ook niet.

Gezien de kwaliteit prijs verhouding vind ik die Gopro's dus dikvet overrated. Het ligt er ook een beetje aan waar je het voor gaat gebruiken. s het om gewoon af en toe een stukkie op de weg te gaan filmen? Dan zou ik er niet zoveel centjes aan uitgeven. Maar het is natuurlijk wel mooi spul, alleen gewoon fokking duur :P.
 
Ik heb van de week de SJ4000 van de postbode ontvangen. Heb er een paar weken op moeten wachten(japan), maar het was het waard! Goede camera(1080p) met dezelfde afmetingen als een Go pro. Er zijn dus een hoop accessoires voor te krijgen. En dat voor nog geen 100 euro ;)
 
Tsja, en daar betaal je dan ook 450 euro voor. Plus dat je voor die dikke gopro ook nog eens een dikke laptop/pc nodig hebt, want anders trekt ie het ook niet.

Gezien de kwaliteit prijs verhouding vind ik die Gopro's dus dikvet overrated. Het ligt er ook een beetje aan waar je het voor gaat gebruiken. s het om gewoon af en toe een stukkie op de weg te gaan filmen? Dan zou ik er niet zoveel centjes aan uitgeven. Maar het is natuurlijk wel mooi spul, alleen gewoon fokking duur :P.
Die dikke laptop/pc heb je ook nodig bij iedere andere camera die in 1080p opneemt :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan