Km stand veranderd na vervangen accu Ducati mts

Topsport

Rookie
9 apr 2014
1
0
Beste lezers,

Sind afgelopen november 2013 ben ik sind lange tijd weer een eigenaar van een originele ducati mts 1000ds model 1 volgens mij uit 2005
Alles is origineel inclusief nog de eerste serie banden ketting etc. onderhoudsboekjes, folder materiaal wat de vorige eigenaar had verzameld tijdens zijn tijd met deze mooie Duc het is de serie 1 van het model Multistrada.
mijn vrouw en ik zijn er nog steeds ontzettend blij mee hij ziet er dan ook nog heel goed uit echter zoal iedereen hebben wij deze tijdens de winterperiode gestald en afgelopen weekend geprobeerd te starten helaas accu defect, nieuwe accu gekocht en geplaatst, alles goed het was aansluiten en lopen, echter nu het minder leuke deel van deze topic. Ik zie in de display staan dat de km- stand met een goede 17.000 km is toegenomen, ik direct gebeld naar de motor zaak waar ik deze gekocht had, kort door de bocht gezegd " ja het is zo" wij kunnen er niets aan doen valt niet onder de garantie, waarop ik reageerde van uhhhh ja hoe gaat het straks als ik deze motor weer zou willen verkopen : ja die km stand die klopt niet daar moet je even 17.000 km vanaf halen dat is de juiste km stand en e moet mij geloven ......

Ik kreeg het er redelijk warm van , afijn nu mijn vraag heeft er iemand ervaring met een dergelijke storing en een oplossing hiervoor

Kan ik dit verhalen bij de motorzaak, ik zou deze motor zo terug brengen geld terug .
Klaar op zoek naar een ander zoals u begrijpt en ik er erg ziek van .....
 
Een oplossing kan zijn om de tellerstand terug te laten zetten. Wat vroeger met wat gepruts vrij eenvoudig te regelen was om de teller rolletjes terug te draaien is tegenwoordig vrij eenvoudig te regelen door een handige jongen met de juiste software.

Of het legaal is weet ik niet, zelf nog nooit gedaan.
 
Ligt er idd aan waar ie op stond eerst, lijkt me km'ers, maar dan is de conversie alsnog raar.. Dan zou de stand nl. lager moeten zijn..

1 kilometer =
0.621371192 miles

1 mile =
1.609344 kilometers

Toch?
Maargoed.. raar verhaal dat ie ineens verspringt, goed dat je de stand wist/hebt genoteerd.
Lijkt me dat de garage hier wel wat aan kan doen.. Weet niet of er in 2005 al genoeg software in motoren is gedaan die bijvoorbeeld km-standen log bijhoudt enzo..
 
Kan ik dit verhalen bij de motorzaak, ik zou deze motor zo terug brengen geld terug .
Klaar op zoek naar een ander zoals u begrijpt en ik er erg ziek van .....

Wat wil je dan precies "verhalen"? Zij hebben toch niks gedaan?
En de meeste dealer geven alleen garantie op door hun uitgevoerde werkzaamheden niet op reparaties die de eigenaar zelf doet.

Ik kan me wel voorstellen dat ze als service de km. stand weer terug laten zetten. Maar dat is afhankelijk van hoe klantgericht deze dealer is en of ze je verhaal geloven.

Of........zou het kunnen zijn dat dit de echte km. stand is en dat ie ooit door een prutser 17.000 km teruggezet is en nu met de nieuwe accu hij weer de "oude" stand uit zijn geheugen gehaald heeft? Of kan dat helemaal niet? (heb zelf alleen maar oude hokken met mechanische tellers)
 
:^

Beste lezers,

Sind afgelopen november 2013 ben ik sind lange tijd weer een eigenaar van een originele ducati mts 1000ds model 1 volgens mij uit 2005
Alles is origineel inclusief nog de eerste serie banden ketting etc.
onderhoudsboekjes, folder materiaal wat de vorige eigenaar had verzameld tijdens zijn tijd met deze mooie Duc het is de serie 1 van het model Multistrada.
mijn vrouw en ik zijn er nog steeds ontzettend blij mee hij ziet er dan ook nog heel goed uit echter zoal iedereen hebben wij deze tijdens de winterperiode gestald en afgelopen weekend geprobeerd te starten helaas accu defect, nieuwe accu gekocht en geplaatst, alles goed het was aansluiten en lopen, echter nu het minder leuke deel van deze topic. Ik zie in de display staan dat de km- stand met een goede 17.000 km is toegenomen, ik direct gebeld naar de motor zaak waar ik deze gekocht had, kort door de bocht gezegd " ja het is zo" wij kunnen er niets aan doen valt niet onder de garantie, waarop ik reageerde van uhhhh ja hoe gaat het straks als ik deze motor weer zou willen verkopen : ja die km stand die klopt niet daar moet je even 17.000 km vanaf halen dat is de juiste km stand en e moet mij geloven ......

Ik kreeg het er redelijk warm van , afijn nu mijn vraag heeft er iemand ervaring met een dergelijke storing en een oplossing hiervoor

Kan ik dit verhalen bij de motorzaak, ik zou deze motor zo terug brengen geld terug .
Klaar op zoek naar een ander zoals u begrijpt en ik er erg ziek van .....


Misschien ook een keer vervangen? Als het er al 9 jaar onder hangt zal daar ook wel het een en ander aan mankeren lijkt me :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan