Vraagje over banjobouten

tsjah

MF veteraan
29 jan 2009
1.754
114
Leeuwarden
Ik wil van mijn rempomp (hayabusa uit 2000) de slang iets draaien zodat hij beter op mijn nieuwe stuur past.
Alleen zit er een nokje op de pomp zodat ik de slang niet kan draaien.
Is dit omdat de banjobout maar in een bepaalde stand goed staat of kan ik dat nokje er gewoon af slijpen en de slang draaien?

(Ik hoop dat ik de situatie een beetje duidelijk heb omschreven)
 
Voor de banjobout maakt het niet uit in welke stand de leiding staat.
Of je zomaar dat nokje kunt afslijpen weet ik niet. Maar bedenk wel dat je hem er niet meer aan kunt slijpen.
Aan de ander kant heeft mijn motor eens van die nokjes.
 
Hij heeft het toch ook over de banjo en niet over de bout??

Ja,snap ik maar die banjo komt pas los als de bout los komt.Op aftermarket remdelen zitten die nokken helemaal niet.Die dingen zijn makkelijk in fabriek zodat tijdens het vast zetten van de banjobout je niet de banjo nog eens moet fixeren met je vingers om het verdraaien tegen te gaan.En zit gelijk in goede stand.
Nok zit altijd aan rechterzijde van banjo oog dus met draairichting van banjobout.Als die er zou zitten om tegen te gaan dat banjo oog los komt zou die wel links zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ja,snap ik maar die banjo komt pas los als de bout los komt.Op aftermarket remdelen zitten die nokken helemaal niet.Die dingen zijn makkelijk in fabriek zodat tijdens het vast zetten van de banjobout je niet de banjo nog eens moet fixeren met je vingers om het verdraaien tegen te gaan.

Ah oke, We bedoelden dus toch allebei hetzelfde ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan