Gsx1100r nokkenas vraag

frnkeer6

Rookie
15 jul 2007
16
0
tiel
Goedendag

Ik heb al eerder een vraag gesteld over de gsx1100r

Nu ben ik weer bij een gsx1100r wezen kijken

En toch hoor je dit blok ook wat ratelen / tikken
Volgens de verkoper hoor je t blok altijd aangezien de nokkenas aan de bovenzijde zit

Tis geen hard geluid en als ik naar een blok luister via YouTube heb ik t idee dat ik t ook hoor
Maar toch ff voor de zekerheid


Motor is uit 1992

Hoop dat jullie voor mij een antwoord hebben

Gr frank
 
Er zitten velen mechanische attributen in , en een motor uit 92 met km standen maken nou eenmaal geluid . ooit een compleet stil motorblok gehoord ?
 
Laatst bewerkt:
Nee klinkt niet hard ofzo maar wilde t toch weten

Geen zin om ineens met brokken te zitten
Blade4fun : blok heeft 14000 gelopen heeft lang in de schuur gestaan en 2 jaar geleden weer lopend gemaakt dus kmstand valt reuze mee

Had wel ergens gelezen dat de blokken van 92 en eerder wat speling hadden op de nokken ofZo en dus iets mocht tikken alleen weet niet in welk opzicht hun over iets tikken praten


Stil motorblok als die uitstaat misschien ;) maar
 
Een 92 R blok heeft stelplaten en die horen gewoon stil te zijn
Bij de blokken met stelplaten wil de geharde laag van de nokken en nokvolgers wel eens afslijten en dat is een dure grap om te repareren
(het "bij dit blok zitten de nokkenassen bovenin het blok dus hoor je die" verhaal geeft mij heeeeeeeeel erg weinig vertrouwen in de kennis/eerlijkheid van de verkoper)
 
Laatst bewerkt:
(het "bij dit blok zitten de nokkenassen bovenin het blok dus hoor je die" verhaal geeft mij heeeeeeeeel erg weinig vertrouwen in de kennis/eerlijkheid van de verkoper)
:^


Klinkt een beetje als "bij deze motor zijn de banden zwart dus het hoort dat er een plat vlak in het midden zit". Toen ik jaren geleden bij een FZ 750 blok de kleppen gesteld had klonk het wat 'tikkeriger' dan voorheen. Er stonden nogal wat kleppen aan de strakke kant en nadat de klus gedaan was hadden ze allemaal voldoende speling. Geluid an sich wil niets zeggen, wat is het geluid, hoe erg is het geluid enz. Lastig te beoordelen vanachter een scherm. Maar een opmerking bovenliggende nokkenassen - hoort zo kan toch een teken zijn dat de verkoper bewust de zaak wat probeert te misleiden dus extra zorgvuldigheid is geboden. Laat 'm desnoods door www.erikvanlent.nl keuren
 
Terug
Bovenaan Onderaan