Welke remschijven goed voor circuitrijden

Jorgos

MF veteraan
18 nov 2012
1.434
0
Zaltbommel
Dag mensen
Ik ben Es' aan t kijken voor een paar goede remschijven voor onder m'n zx636 uit 2003
Ik zie alleen door de bomen t bos nie meer
Goede tips zijn van harte welkom
GR jurgen :}
 
Full floating brembos.

Een remschijf is een remschijf en daar ga je, afgezien van of ie semi- of volledig zwevend is, geen winst behalen. Een wave schijf is leuk maar biedt geen voordeel (eerder nadelen).

Qua remblokken pak je goede sinters geschikt voor jouw rijstijl. Als je net begint zijn Brembo SC compound blokken ideaal, rij je die tot de limiet, dan RC blokken.

Eventueel kan je er een radiale rempomp op zetten als die er nog niet op zit, voor een wat beter gevoel, maar het soort remblokken is waar je veruit de meeste winst kunt pakken.

Als je wat sneller wordt is het een beter idee om je huidige fiets te verkopen voor wat nieuwers, dan om een zak geld te gaan steken in het verbeteren van je huidige.
 
Laatst bewerkt:
Thanks a lot bro's

Ik begrijp ook dat je met een jonger ding beter af ben!!!!!!
Tis voor mij ook een beetje de sport om met een gedateerde fiets toch zo lekker mogelijk in de rondte
Te knalluhhh
Vandaar
GR jorgosssss
 
Ja meer even serieus, wat voor rondetijden rij je nu?
Met standaard OEM schijven kan je op Assen onder de 2 minuten rijden.
Ik begrijp best dat je ook kan kicken op een paar mooie bling bling schijven. ;)

Als ze nog niet versleten zijn wellicht beginnen met een paar andere remblokken voor het circuit erop? Heb je al stalen remleidingen voor een beter drukpunt? :)

Ik heb trouwens een paar el cheapo's uit China met Lucas Carbon blokken. :+





Rechter sinter(!)blokken gingen verbranden op het circuit, links perfect. 8-)
 
Hey wereldverbeteraar ,das goede hulp
Rij nu ook met SBS6 blokken,vlgs mij halve sinters
Heb stalen remleidingen,en stalen zenuwen!
Er staan op marktplaats ook Chinese remschijven voor €122.50 ps
Ik zoek een set want dan kunnen m'n gewone remschijven onder m'n reserveset blijven,
Geen gewissel/ gedoe
Reed vorig jaar 2.00 op Assen op een kawa van een vriend v me,doe je toch iets voorzichtiger mee
Die v mij had wat warmteproblemen ,is nu ondervangen.
Ik zal ff navragen bij sabra welke blokken ik exact heb
Heb inmiddels ook een setje Nissin remklauwen gescoord op ebay
Die kawa waar ik vorig jaar op reed remde verdomde best nl
( nissin remklauwen met SBS blokken,kost weinig kracht en remt alsBEER
GR jur
 
Terug
Bovenaan Onderaan