Yamaha R1 2005

19860117

Rookie
24 apr 2011
4
0
Na een high-sider op zolder en bijna 9 maanden later ben ik het een en ander aan het vervangen. Nu ben ik bezig met de katalysator te vervangen voor wat extra sound. Na wat informeren zou het geen probleem zijn als deze ook vervangen werd en de slip-on's van BOS zouden prima passen, gewoon koud erop monteren en aandraaien.

Bij mij is nu het "probleem" dat de bochten van de dempers niet strak op de kat zitten. Er is een beetje speling als ik aan de dempers ga draaien. De ringen bij de kat zijn ook "volledig" aangedraaid ...

Misschien als de uitlaten goed warm worden dat ie dan uitzet en toch dicht/vast gaat zitten...?
 
De dempers zijn van Bos meen ik, maar de kat ook of is die van een ander merk?
Het zou kunnen dat als ie van een ander merk is ook een ander maat heeft.

Ik heb dit geval ook gehad met mijn R1 waarbij ik de dempers van Yoshimura had en ik geloof een kat van Leo-Vince en/of Akrapovic een van de twee zou toen niet passen ivm een andere diameter.
 
aangezien... Extra geluid

Ja op circuit zolder maar daar zal een circuit motor voor komen want mijn r1 2005 blijft voor op de weg.

Mijn dempers zijn van bos en zat op originele katalysator. De akrapovic kat zou dezelfde afmetingen hebben als de originele...
Wat is de consequentie als hij niet super strak erom zit? Na het starten voelde ik geen lucht lekken maar kon hem dus wel enigszins bewegen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan