500cc V4 tweetakten


_O- _O- , wordt gewoon een obsessie van jou. ;)
Achja je moet er wat moois van maken anders verkoop je zo'n fiets niet zo snel. Het is geen RD 500 meer, en het is ook absoluut geen yzf 500. Als je zoiets voor jezelf bouwt is het leuk, maar daar ga je denk ik niet zo snel iemand voor vinden. Zeker niet iemand met serieus geld.

Het is toch gewoon een RD frame, wat als basis is gebruikt?
 
Hahaha niet voor mij hoor meer voor de verkoper zo te zien....
Ja dat "gewone" stalen RDframe is denk ik nog het grootste punt van die fiets, in zijn advertentie draait hij daar duidelijk omheen.
 
Laatst bewerkt:
Hahaha niet voor mij hoor meer voor de verkoper zo te zien....
Ja dat "gewone" stalen RDframe is denk ik nog het grootste punt van die fiets, in zijn advertentie draait hij daar duidelijk omheen.

Tsja het is iets met 500 tweetakten. Zijn net als goede wijn schijnbaar, worden alleen maar sneller en elke eigenaar reviseert hem weer opnieuw. De volgende eencilinder 500 tweetakt(eigenlijk niet op zijn plek dus in dit topic) komt nu keer op keer te koop en elke keer weer wat duurder dan de vorige keer.

Honda CRF450 Supermoto met CR500 blok

http://link.marktplaats.nl/m991870643

Deze motor heeft vorig jaar ongeveer een half jaartje te koop gestaan voor de helft van wat er nu voor gevraagd wordt. Wel grappig dat ondanks dat ik deze motor de afgelopen jaren 3? 4? keer te koop heb zien staan en zoals ik al schreef, iedereen heeft hem zogenaamd opnieuw gereviseerd.
 
Hahaha niet voor mij hoor meer voor de verkoper zo te zien....
Ja dat "gewone" stalen RDframe is denk ik nog het grootste punt van die fiets, in zijn advertentie draait hij daar duidelijk omheen.

Idd, dit is in de basis geen bijzondere speciaal gebouwde fiets. Maar meer een aangepaste "geupgrade" RD 500. Alleen een echte RD liefhebber zal het verschikkelijk vinden. In mijn ogen is deze motor ook niet veel meer dan een verzameling onderdelen. En daarvan is het blok nog wel een schaars iets, dus daar mag wel wat voor gevraagt worden. Maar 20.000,- :X :N
Voor een redelijke prijs zou ik wel geinteresseerd zijn.

Die motor die jou kennis via RH motoren heeft verkocht bijv. Dat is wel een goed voorbeeld van een replica waar goed over nagedacht is, en dus is met veel kennis een echte YZR zeer goed benaderd. :} Zelf een aluminium frame bouwen rondom een rd blok met lijnen van een oude YZR :} . Zoiets is wel serieus geld waard, en knap kunstwerk.


@ jan, Haha ja die CRF 500 Af zie ik ook regelmatig voorbij komen. En wat de bouwer er hier voor op MF voor vroeg is hij echt wel waard volgens mij. Mooie is ook dat hij hier een topic heeft en je dus alles kunt volgen (heb ik dan ook gedaan). Maar volgens mij is hij nu bij de derde eigenaar sinds de bouw te koop. En idd voor meer als waar hier voor te koop stond.
En oja alle eigenaren "maar zeer weinig mee gereden", zal vast komen om dat ie zo lekker rijdt :P . Zo'n fiets is leuk voor de heb, en af en toe een stukie knallen, maar daar gaat de lol vrij snel af.
 
@ jan, Haha ja die CRF 500 Af zie ik ook regelmatig voorbij komen. En wat de bouwer er hier voor op MF voor vroeg is hij echt wel waard volgens mij. Mooie is ook dat hij hier een topic heeft en je dus alles kunt volgen (heb ik dan ook gedaan). Maar volgens mij is hij nu bij de derde eigenaar sinds de bouw te koop. En idd voor meer als waar hier voor te koop stond.
En oja alle eigenaren "maar zeer weinig mee gereden", zal vast komen om dat ie zo lekker rijdt :P . Zo'n fiets is leuk voor de heb, en af en toe een stukie knallen, maar daar gaat de lol vrij snel af.

Klopt, mee eens dat wat de "bouwer" vroeg een realistische en nette prijs is.
Het is een mooie motor en echt iets voor erbij zoals je aangeeft. Een van de vorige kopers verkocht de motor ook omdat ie deze niet baas kon. Of Stond iig in de advertentie op MP.

Heb zelf ook getwijfeld over deze motor omdat het echt wel een mooi ding is en zo lang te koop stond voor nette prijs. Maar toen bedacht ik me hetzelfde als dat jij aangeeft, zou het alleen maar voor de heb doen. Dus misschien iets voor later als ik weer de stad uit ben en een schuur heb -O-
 
Nog een YZR500 rep. op Ebay ook nog met het stalen frame maar met een veel specialere motor o.a. getuned en een droge koppeling en de prijs is ook nog lager.
Yamaha YZR500 RD500 RZV500 RG500 | eBay

Staat een naam bij van de tuner, dat is vaak ook meerwaarde (als die een goede naam heeft natuurlijk :+ ). Monoblocks en OZ wielen :9~ alle dure spullen zitten er al op.
Interessant, eens in de gaten houden hoe snel hij verkocht is. Die Engelsen weten dit soort spullen wel te waarderen. :)
 
Staat een naam bij van de tuner, dat is vaak ook meerwaarde (als die een goede naam heeft natuurlijk :+ ). Monoblocks en OZ wielen :9~ alle dure spullen zitten er al op.
Interessant, eens in de gaten houden hoe snel hij verkocht is. Die Engelsen weten dit soort spullen wel te waarderen. :)

Hij is al verkocht.
 
Nog een leuke link gevonden naar het France initiatief de Astier 500 V4
[2 stroke] Et celui la ? (Astier)

Die man kan er ook wat van, maakt zelfs zijn eigen carburateurs :} :}

Dat 1 cilinder 4-tact blok wat hij daar heeft staan is anders ook erg mooi en interessant. Compleet zelf gemaakte kop zo te zien. :}
Hij heeft zelfs de tunnel voor de nokkenas ketting moeten uitbouwen om de dubbele nokken aan te kunnen drijven............ :} :9~
 
Ik hoop op Bruce Anstey.
Zou mooi zijn ja. Zal wel iemand worden die nog geen verplichtingen heeft bij een bestaand team. Weliswaar geen oud winnaar, maar ik zou Peter Hickman wel op de Suter willen zien. Maar die is ook al voorzien bij Kawa, helaas ook niet meer op de MV F3 in de Supersport op Mann. -O-
 
Ian Lougher krijgt een zitje op de Suter, Michael Rutter zijn ze mee bezig maar die wil de motor eerst proberen
Insel Man: TT-Held Ian Lougher auf der Suter MMX 500/MotoGP SPEEDWEEK

55176579d32549beb4b7178f75770612.jpg
 
Laatst bewerkt:
Waanzinnig mooi project, en het loopt erg netjes. :} Ben benieuwd wat dit blok op de testbank gaat doen. *D
Het frame is er ook bijzonder goed voor geschikt, zo te zien. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan