Kabelboom kawasaki kz 750

Mike87

Rookie
15 apr 2014
6
0
Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen:

Mike, 27 jaar en ik ben bezig om mijn eerste motor/caferacer te bouwen..
Heb mezelf een beetje leren sleutelen aan 2-takt toen ik jong was en nu bezig met het echte werk.. Ik ben bezig om een kawasaki kz 750 ltd naar mijn wensen aan te passen maar kan wel een beetje hulp gebruiken met de elektra!
Ik heb ten eerste de hele kabelboom eruit gehaald omdat er teveel draden tussen zitten die ik toch niet meer ga gebruiken, uiteraard wel de bedrading van de belangrijke onderdelen eraan gelaten. Dingen als knipperlichten, oil pressure light, neutral indicator light enz komen er allemaal niet meer op.. Aangezien ik het stuur ook zo clean mogelijk wil heb ik gekozen voor een universeel contactslot die je door kan draaien net als bij een auto om de startmotor rond te laten gaan. Nu komt het leuke gedeelte, er zit geen legenda bij die de kleuren van het contactslot verklaard en ik kom er niet uit wat waarop aangesloten moet worden..
full
 
Aan het universele contactslot zitten de volgende draden en afhankelijk van de positie van het contactslot zijn de volgende met elkaar verbonden, dit heb ik door gemeten. Misschien goed om er nog even bij te vertellen dat ik er ook geen kill switch tussen wil en de startknop dus als het ware in het contactslot zit.
Uit: zwart/zwart wit met elkaar verbonden
Aan: rood/paars met elkaar verbonden
Starten: rood/geel rood met elkaar verbonden
Indrukken sleutel: rood/geel zwart met elkaar verbonden
 
Kan iemand mij dus helpen uitzoeken wat waarop aangesloten dient te worden in het schema want hoe langer ik er naar kijk des te minder ik het begrijp haha.. Bij voorbaat dank!
 
Dat klopt en vervolgens loopt ie door naar het blok bij de pickup coils.. Maar kan ik van het start relais direct naar het contactslot of moet ik hem langs het blok voeren? De schakelaar komt niet meer terug op het stuur.. Met andere woorden: staat ie standaard in of uit?
 
Ik snap hem, deed een verkeerde aanname vanwege prutswerk van de vorige eigenaar in de elektra.. Hij kan er dus gwn tussenuit en doorverbinden naar de startknop (in mijn geval contactslot).
 
Terug
Bovenaan Onderaan