alternatief voor koppelingshendel op Sportster 883R

15 apr 2014
3
0
brabant
Hallo,

Ik heb in december mijn 3 vingers (tot onder het eerste kootje) afgezaagd en kan daardoor de koppeling niet meer bedienen. Ik had net een HD Sportster 883 R uit 2002 van mijn man gekregen. Klote! Mijn vingers zijn te kort en ik heb te weinig kracht in mijn vingers. Ik heb al een aangepaste (10 graden) hendel geprobeerd en ook de overbrenging werkt onvoldoende.

Wie heeft er een idee, aangepast of misschien wel standaard verkrijgbaar.
 
Hallo,

Ik heb in december mijn 3 vingers (tot onder het eerste kootje) afgezaagd en kan daardoor de koppeling niet meer bedienen. Ik had net een HD Sportster 883 R uit 2002 van mijn man gekregen. Klote! Mijn vingers zijn te kort en ik heb te weinig kracht in mijn vingers. Ik heb al een aangepaste (10 graden) hendel geprobeerd en ook de overbrenging werkt onvoldoende.

Wie heeft er een idee, aangepast of misschien wel standaard verkrijgbaar.


misschien iets hydraulisch, met de juiste cilinder kan het alleen maar lichter gaan,
en krachttraining voor de overgebleven vinger.
 
Hallo,

Ik heb in december mijn 3 vingers (tot onder het eerste kootje) afgezaagd en kan daardoor de koppeling niet meer bedienen. Ik had net een HD Sportster 883 R uit 2002 van mijn man gekregen. Klote! Mijn vingers zijn te kort en ik heb te weinig kracht in mijn vingers. Ik heb al een aangepaste (10 graden) hendel geprobeerd en ook de overbrenging werkt onvoldoende.

Wie heeft er een idee, aangepast of misschien wel standaard verkrijgbaar.
Daar zijn aanpassingen voor: http://www.chopperheaven.nl/?action=showChapter&catalog=2&chapter=15 (pagina 866): Muller powerclutch bijvoorbeeld.

Scheelt echt een slok op een borrel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ midlifecrisis; een standaard hydraulische hendel is op zich goed, maar om over het eerste punt te komen is nog te zwaar. Maar ik dacht ook in die richting.
@Martell; thnx voor de tip, ik ga daar morgen eens verder induiken.
 
hand-wrist-power-grip-with-tally-counter-4.jpg
 
@ midlifecrisis; een standaard hydraulische hendel is op zich goed, maar om over het eerste punt te komen is nog te zwaar. Maar ik dacht ook in die richting.
@Martell; thnx voor de tip, ik ga daar morgen eens verder induiken.


je moet je even laten voorlichten in de verschillende zuigerdiameters van de hoofdcilinder en de cilinder die de koppelingsarm [of wat] in moet drukken.
daarmee kan je hem zo licht maken als je wilt.

als ie maar een slag kan maken die groot genoeg is om de koppeling te doen vrijkomen.
 
@ midlifecrisis; een standaard hydraulische hendel is op zich goed, maar om over het eerste punt te komen is nog te zwaar. Maar ik dacht ook in die richting.
@Martell; thnx voor de tip, ik ga daar morgen eens verder induiken.
Ik heb zelf -voor mijn eigenbouw- nog een draaihandvat tbv koppelen liggen.

Ik wil namelijk helemaal geen handels aan het stuur.
Dan geef ik dus met links 'ook gas', maar dan trekt dat ding dus de koppeling open.

Schijn wel zwaar te gaan.
 
thnx allemaal. Ik heb al zgn "vingertherapie....." :-) Ik heb weer genoeg om uit te zoeken. Ik ga in ieder geval op zoek naar zo'n draai-koppeling en naar een hydraulische oplossing. Easy shift zoek ik ook uit.

nogmaals bedankt (alvast)
 
Terug
Bovenaan Onderaan