FI storing Kawasaki er6n

Der6n

Rookie
17 apr 2014
3
0
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum dus mijn excuses als ik niet in het goede topic zit.

Sinds 3 maanden bezit ik een Kawasaki er6n uit het jaar 2007
Na ongeveer een maand ging regelmatig het FI lampje branden.
Omdat ik de motor particulier gekocht heb en reeds meer als 1000 km gereden had zonder dat het probleem zich voor deed vond ik het niet eerlijk de vorige eigenaar hiermee lastig te vallen.
Ik heb de motor een keer uit laten lezen bij een motorzaak ( geen kawa dealer) hier in de buurt. De uitslag hiervan was een onbekende aardfout en ik kan er volgens hun gewoon mee doorrijden. Een nietszeggende conclusie vond ik.

Ik gebruik mijn motor elke dag voor woon werk verkeer en het lampje begint bijna altijd op het zelfde punt van mijn "reis" te branden. Aan mijn motor voel of merk ik helemaal geen verschil. Als ik de motor uit en weer aan zet is het lampje ook weer uit alleen na een tijdje springt deze weer aan.
De km stand is nu ongeveer 10.000 waarvan er 3000 gereden zijn in de afgelopen 3 maanden.

Heeft iemand wel eens een soortgelijk probleem gehad en/of heeft er iemand ervaring met het zelf naar voren toveren van de FI storingscode van een er6n?

Bij voorbaat dank voor de reacties
 
En staat er ook in de manual wat de storingen kunnen zijn als er geen foutcode wordt weer gegeven.

Overigens las het FI lampje gaat branden kan dat bijvoorbeeld komen door dat informatie van een sensor niet doorkomt of fouttief is. Bijvoorbeeld de temperatuur van de inlaat lucht. Wat de computer dan doet (CDI unit) is een noodloop programma gebruiken met een gemiddelde waarde. De motor zal dan in de meeste gevallen probleemloos lopen maar niet optimaal. Dus bijvoorbeeld meer gebruik of minder vermogen. Er is dan wel degelijk wat aan de hand.

Meest voor de hand liggende reden voor een storing is dat een stekker verbinding tussen een sensor en de CDI geoxideerd is.
 
Thnx, dat laatste komt het meest overeen met de uitgelezen storing, onbekende aardfout. Tijdens het zelf proberen uit te lezen van de code heb ik aan wat stekkertjes lopen friemelen.. De afgelopen 2 ritten geen storing meer gehad. Duimen dat het zo blijft!
 
Terug
Bovenaan Onderaan