[Onderhoud] normale prijs of te duur?

Frontysco

Die hard MF'er
18 sep 2006
683
6
Bemmel
Hoi MFers,

Vandaag mijn FZS600 uit 2000 weggebracht voor het volgende:

- Klepspeling controleren dan wel stellen
- Inlaatrubbers vervangen (imitatie)
- Bougies vervangen (schijnt standaard te zijn bij klep stellen?)
- Nokkenas ketting en spanner controleren

Vervolgens ben ik gebeld met de uitslag:

- Klepspeling in orde
- Nokkenas ketting en spanner zijn nog goed maar komen op den duur wel
- Inlaatrubbers zijn vervangen
- 1 of ander rubbertje van een carb is gescheurd (schijnen 2 o-ringen te zijn) waarvoor de carb gesplitst moet worden.

Hiervoor willen ze mij 540 euro in rekening brengen wat in mijn optiek vrij veel is.
Is dit een gangbare prijs en ben ik gewoon een Hollander of speelt er hier meer?
 
Ik zou liever hebben dat ze de carbs synchroniseren na klepspeling doen, dan dat er per se nieuwe bougies in gaan.

Wat zijn de prijzen voor de onderdelen, en hoeveel uren staan er op de factuur?

Overigens is zelf doen altijd goedkoper.
 
De exacte prijzen weet ik niet aangezien ik de motor nog niet terug heb.
Ik heb hem weggebracht omdat ik t klep stellen niet zelf kan ivm ruimte.

Andere dingen doe ik normaliter zelf
 
Lijkt me nou niet de meest ingewikkelde motor om aan te werken.

Yamaha-FZS600-02-6_zpso7yz2slm.jpeg
 
Leer 't werken aan je motor zelf, dan kom je er achter dat dit een normale prijs is, en er eigenlijk nog meer zou moeten gebeuren wat (om de prijs te drukken?) achterwege gebleven is.
Óf, neem de fiets!
 
Ik zal het nomg maar eens aanhalen, veel onderhoud doe ik zelf. Maar de dingen zoals kleppen stellen kan ik niet wegens ruimte gebrek.

Uurloon is trouwens 70 euro.
Prijs is niet gedrukt dus waar die opmerking vandaan komt vraag ik mij af, kun jij nu al zien wat er met de fiets moet gebeuren?
 
Ik zal het nomg maar eens aanhalen, veel onderhoud doe ik zelf. Maar de dingen zoals kleppen stellen kan ik niet wegens ruimte gebrek.

Uurloon is trouwens 70 euro.
Prijs is niet gedrukt dus waar die opmerking vandaan komt vraag ik mij af, kun jij nu al zien wat er met de fiets moet gebeuren?

70 euro per uur is niet goedkoop.
 
Laatst bewerkt:
Hoi MFers,

Vandaag mijn FZS600 uit 2000 weggebracht voor het volgende:

- Klepspeling controleren dan wel stellen
- Inlaatrubbers vervangen (imitatie)
- Bougies vervangen (schijnt standaard te zijn bij klep stellen?)
- Nokkenas ketting en spanner controleren

Vervolgens ben ik gebeld met de uitslag:

- Klepspeling in orde
- Nokkenas ketting en spanner zijn nog goed maar komen op den duur wel
- Inlaatrubbers zijn vervangen
- 1 of ander rubbertje van een carb is gescheurd (schijnen 2 o-ringen te zijn) waarvoor de carb gesplitst moet worden.

Hiervoor willen ze mij 540 euro in rekening brengen wat in mijn optiek vrij veel is.
Is dit een gangbare prijs en ben ik gewoon een Hollander of speelt er hier meer?


waarom heb je van te voren geen prijsopvraag gedaan?
 
dan om een gespecificeerde rekening vragen[meestal doen ze dat al],
dan kun je precies zien hoelang ze waar mee bezig geweest zijn.

een beetje motormonteur zou jou lijstje toch wel in 3 uur klaar moeten hebben,
mits er geen kleppen gesteld zijn, maar dat zie ik nergens staan.
 
Ik zal het nomg maar eens aanhalen, veel onderhoud doe ik zelf. Maar de dingen zoals kleppen stellen kan ik niet wegens ruimte gebrek. Uurloon is trouwens 70 euro.
Prijs is niet gedrukt dus waar die opmerking vandaan komt vraag ik mij af, kun jij nu al zien wat er met de fiets moet gebeuren?


Dus je kan het wel maar hebt de ruimte niet?
Waarom Rij je dan niet effe langs een kennis of huur je even ergens een brug waar je zelf mag sleutelen?

Had je letterlijk 100den euro's gescheeld en weet je gelijk precies wat er nou daadwerkelijk is gedaan.

Jou geld hoor
 
Weet wel dat de inlaatrubbers kostbaar zijn (ook imitatie zijn niet goedkoop) ;(

Voor die rubbers geldt dat ze vaak visueel kleine breukjes/scheurtjes hebben maar geheel NIET lek zijn. Dus vervangen op visuele waarneming is niet aan te bevelen.

En omdat ik mijn Fazert al diverse malen gepoetst heb, weet ik dat de ruimte tussen carbs en luchtfilterhuis lekker klein is.
Dus dat is pielen om de zooi gedemonteerd en weer gemonteerd te krijgen (en volgens mij zal een monteur ook last hebben van het feit dat hij geen dunne Japanse vingertjes heeft :X ).

Denk overigens niet dat de prijs heel vreemd is. Wel vreemd er niet aangegeven wordt dat de motor gelijk synchroon stellen. Hoort er eigenlijk wel bij.

Vraagje wordt ook gelijk de koelvloeistof vervangen, of gaat de oude er gewoon weer in ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan