Hulp nodig bij gsxr750

Vinney

Die hard MF'er
2 nov 2012
639
44
Westland
Een goei vriend van mij heeft een mooie suzuki gsxr750 uit het jaar2000 met injectie.
Nu nu heeft hij een probleem met de motor. Op een stationair toertal 1000tpm dan zaagt de motor. Als ik hem afstel op 1100tpm dan hoor je het minder.
Heeft iemand hier enig idee wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Oke dus een dikke v-twin loopt veel makkelijker laag stationair dan een 4 in lijn?
:')


een dikke toerbuffel hoeft nog niet perse een V-twin te zijn.
een "snelle" dikke v-twin niet, maar een harley of een intruder [ik geef even een voorbeeld] wel.

als ik nog verder in tijd terug ga : oude scheepsdiesel draaiden volgas maar 200/300 rpm, een vrachtwaggel draait misschien maar 500 rpm stationair.

zo duidelijk genoeg, betweter
 
Laatst bewerkt:
een dikke toerbuffel hoeft nog niet perse een V-twin te zijn.
een "snelle" dikke v-twin niet, maar een harley of een intruder [ik geef even een voorbeeld] wel.

als ik nog verder in tijd terug ga : oude scheepsdiesel draaiden volgas maar 200/300 rpm, een vrachtwaggel draait misschien maar 500 rpm stationair.

zo duidelijk genoeg, betweter

Je beredenering klopte niet. Je stelt dat 'motoren die het van hoge toerentallen moeten hebben nou eenmaal slecht stationair lopen'. Dat is onzin en heeft helemaal niets met elkaar te maken.
 
Je beredenering klopte niet. Je stelt dat 'motoren die het van hoge toerentallen moeten hebben nou eenmaal slecht stationair lopen'. Dat is onzin en heeft helemaal niets met elkaar te maken.

Dat klopt wel, heeft te maken met de massa van de draaiende delen..
Je kunt alleen maar hoge(re ) toeren draaien als je de massa lager maakt..
Dit betekend voor hoogtoerige motoren dat er bij stationaire draaien niet genoeg massa is ( vliegwiel e.d.) om de motor soepel draaiend te houden... ( en ja er zijn altijd uitzonderingen)...
hoogtoerige motoren halen hun vermogen uit het aantal slagen per minuut, niet uit hun koppel, wat dus inhoudt dat er bij lagere toerentallen meestal weinig koppel voorhanden is, in jip en janneke taal de klappen die de motor bij lage toeren maakt is niet genoeg om de motor soepel rond te laten draaien
 
Dat klopt wel, heeft te maken met de massa van de draaiende delen..
Je kunt alleen maar hoge(re ) toeren draaien als je de massa lager maakt..
Dat ligt er toch echt aan waar die massa zit.
Bovendien kan je ook de zuigersnelheid verlagen, zonder massa weg te halen.
Dit betekend voor hoogtoerige motoren dat er bij stationaire draaien niet genoeg massa is ( vliegwiel e.d.) om de motor soepel draaiend te houden... ( en ja er zijn altijd uitzonderingen)...
hoogtoerige motoren halen hun vermogen uit het aantal slagen per minuut, niet uit hun koppel, wat dus inhoudt dat er bij lagere toerentallen meestal weinig koppel voorhanden is, in jip en janneke taal de klappen die de motor bij lage toeren maakt is niet genoeg om de motor soepel rond te laten draaien

Groter vliegwiel erop, rustigere stationairloop en minder felle gasreactie. En nogmaals, het heeft weinig met de stationairloop te maken of een blok hoog- of laagtoerig is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan