R6 koelt teveel af

menno040

Rookie
25 mei 2012
24
0
Hallo allemaal,

sinds dat ik mijn olie heb vervangen, koelt mijn R6 teveel af tijdens het rijden. Als ik deze stilstaand warm laat lopen of zacht rij haalt hij gemakkelijk 210gr fahrenheit. Echter als ik harder ga rijden koelt de motor snel af naar 160-165 graden fahrenheit wat net iets meer is dan 70gr celcius.

Heeft er iemand enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik er eventueel aan kan doen?
Het oliepeil zit in het midden, dus er zit niet teveel olie in.

Alvast bedankt!
Menno
 
Oke bedankt.
Dacht dat het niet goed was voor de motor als deze niet goed op temperatuur kwam.

Wat is de minimale temperatuur voor een motorblok om goed te functioneren en zonder dat deze al te snel slijt? (want dat is toch het geval als die niet goed warm is)?
 
80 a 90 graden celcius is normale bedrijfstemperatuur, mag best wat hoger of lager liggen maar ik vind persoonlijk 70 graden een beetje laag, misschien eens een andere thermostaat proberen.
 
Ik heb ook een R6 en die wordt met deze buitentemperaturen ook niet warmer dan 75 graden. Tenzij je voor een stoplicht staat, dan loopt die ineens hard op naar ~88-95.

Geen zorgen maken dus
 
Bedankt allemaal voor de reacties.

@blade4fun ik zeik niet, ik ben gewoon benieuwd of er iets niet klopt, zodat ik er op tijd iets aan kan doen als dat nodig is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan