Slippende koppeling (na vervanging)

Highkick

MF'er
12 jan 2004
218
0
Oirschot
Beste mensen,

Afgelopen week 's avonds de koppelingsplaten van mijn oude R1 (99) vervangen door EBC platen + veer, Motul 5100 4T 10W-40 Ester (semi synthetisch) erin en een nieuw oliefilter.

Nu net proefritje gemaakt, en hij slipt nog steeds :N. Ik heb niet gekeken of het koppelingshuis ingeslagen is, maar ik heb niets speciaals gezien, dus ik denk dit niet.

Iemand een idee? Alvast bedankt!!
 
Kabel goed afgesteld?

Misschien een afwijkende (dikker) plaat in het oude pakket die er in het nieuwe pakket niet bijzat?

Koppeling grijpt al aan als de hendel halverwege is (normaal heb ik die anders afgesteld, zodat ie later aangrijpt), dus ik denk niet dat het dat is.

Als het oude pakket platen dikker, is dan betekent dit dat de veer minder effectief is correct? Ik zal dit eens nameten....
 
Ja ik vergis mij dus gewoon :) Weer wat geleerd :P Nu ik erover nadenk is het wel logisch...

Ik ga mij even in een hoekje zitten schamen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt bij me R1 van 98. Motul olie ligt het niet aan die gebruik ik voor al me motoren en lopen er veel beter op vind ik zelf. Het zijn de platen van EBC ik heb deze toen vervangen voor originele platen en ik was van het gezeik af. Ikzelf ga nu nog alleen maar voor originele onderdelen qua dit soort dingen. Platen idd altijd even een nachtje in de olie laten weken.

Gr.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt bij me R1 van 98. Motul olie ligt het niet aan die gebruik ik voor al me motoren en lopen er veel beter op vind ik zelf. Het zijn de platen van EBC ik heb deze toen vervangen voor originele platen en ik was van het gezeik af. Ikzelf ga nu nog alleen maar voor originele onderdelen qua dit soort dingen. Platen idd altijd even een nachtje in de olie laten weken.

Gr.


Hmmm, dat klinkt niet goed..... Ik zou kunnen proberen de platen van de '06 R1 in de '99 R1 te zetten. Volgens mij zijn deze identiek..... dan weet ik of het hier aan ligt....
 
En hoeveel vrije slag heeft jou koppelingshendel in rust stand?
Want waar en wanneer hij aangrijpt zegt helemaal niets over of je de vrije slag en speling op de kabel wel goed hebt afgesteld.
Als je R1 een kabel bediende koppeling heeft tenminste.
 
En hoeveel vrije slag heeft jou koppelingshendel in rust stand?
Want waar en wanneer hij aangrijpt zegt helemaal niets over of je de vrije slag en speling op de kabel wel goed hebt afgesteld.
Als je R1 een kabel bediende koppeling heeft tenminste.
Misschien moet ik het anders verwoorden. In rust stand van de (kabel bediende) koppelingshendel, kan ik de as die in het koppelingshuis gaat, een beetje op en neer bewegen. Dit IMHO betekent dat de veer volledig op spanning staat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan