25kw?

17 apr 2014
11
0
Hallo allemaal hoe merk je of je motor 25kw is of vol vermogen heeft? Merk je dit aan snelheid en zo ja hoe hard gaat de motor dan? Of merk je dit aan het toerental ik ben nieuw op dit vlak en als je motor 25kw is begrenst is dit dan slecht voor je motor?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Groet Martijn
 
Om bij de inlaat de komen moet je onder de tank zijn.
Als de motor daar begrenst is zullen er waarschijnlijk ronde plaatjes tussen zitten die ervoor zorgen dat er niet veel lucht naar binnen kan.

De motor kan ook op gas begrenst zijn door middel van een plaatje die je gas aanslag tegen houdt waardoor je de gashendel niet helemaal over kan halen. dat plaatje zit dan meestal bij het gasklephuis. als je de kabel van de gashendel volgt vind je hem wel. kan ook onder de tank zitten, misschien aan de zijkant. ik ben geen gsx f kenner.
 
Die SACS motorblokken zijn vaak op de gasschuif begrensd. Zwarte kapje van de carburateurs af, dan kun je erbij. Als het daar zit moet je originele gasschuiven hebben, want dan red je het niet met iets weghalen.
 
Laatst bewerkt:
Zelf rijd ik een gsx 600f, mijne is op kenteken begrenst maar merk er weinig van :O
Heb de 180 gehaald, met nog ruim gas over, motor van me pa ( dueville ) trek ik er met gemak uit.
Ik heb dus mijn twijfels of mijn motor idd begrenst is op 25kw en ben ook wel nieuwschierig daarom hoe je het merkt :P
 
Je inlaatrubbers zitten tussen je carb's - luchtfilter en carbs - motorblok. Deze zorgen ervoor dat het mengsel (benzine lucht) naar je cilinders stroomt. (Hier stroomt het mengsel eigenlijk door om precies te zijn)
Als je die er van tussen haalt, is er dus niks meer :p.
Je dealer bedoeld wss dat hij inlaatrubbers met een nauwere doorgang geplaatst heeft of met plaatjes in.

Ik weet dat er bij mijn CB plaatjes met verminderde doorgang inzaten tussen de carbs en het motorblok. Ik vermoed dat dit bij jou hetzelfde is als de dealer over de inlaatrubbers begint.
Echter met jouw "beperkte" kennis zou ik het ofwel door iemand laten doen die weet wat ie doet ofwel iemand zoeken die jou wil helpen.

Succes verder!
 
Laatst bewerkt:
Zelf rijd ik een gsx 600f, mijne is op kenteken begrenst maar merk er weinig van :O
Heb de 180 gehaald, met nog ruim gas over, motor van me pa ( dueville ) trek ik er met gemak uit.
Ik heb dus mijn twijfels of mijn motor idd begrenst is op 25kw en ben ook wel nieuwschierig daarom hoe je het merkt :P


Die gsx 600 f moet ongeveer 207 km/h kunnen. Dus moet je toch de 210 wel op de teller kunnen krijgen..



Ik had een gsx 600 f uit 92 als mijn 25 kw motor..
Deze kreeg gewoon een soort hap lucht als ik het gas vol open draaide.
Later zonder begrenzing trok hij gewoon zo snel mogelijk op.

245 gehaald bergafwaards voor de wind op de autobahn.. :)



Gewoon gasgeven en testen (wel ff checken op flitsers ondertussen zou zonde zijn)
 
Laatst bewerkt:
Je inlaatrubbers zitten tussen je carb's - luchtfilter en carbs - motorblok. Deze zorgen ervoor dat het mengsel (benzine lucht) naar je cilinders stroomt. (Hier stroomt het mengsel eigenlijk door om precies te zijn)
Als je die er van tussen haalt, is er dus niks meer :p.
Je dealer bedoeld wss dat hij inlaatrubbers met een nauwere doorgang geplaatst heeft of met plaatjes in.

Ik weet dat er bij mijn CB plaatjes met verminderde doorgang inzaten tussen de carbs en het motorblok. Ik vermoed dat dit bij jou hetzelfde is als de dealer over de inlaatrubbers begint.
Echter met jouw "beperkte" kennis zou ik het ofwel door iemand laten doen die weet wat ie doet ofwel iemand zoeken die jou wil helpen.

Succes verder!

nee klopt ik heb idd beperkte kennis maar heb een maatje die auto monteur is dus die leert mij een beetje basis kennis en aangezien ik de motor voor niet te veel heb kunnen kopen vind ik het leuk om aan te "klooien"met als backup iemand die er verstand van heeft :-)
 
nee klopt ik heb idd beperkte kennis maar heb een maatje die auto monteur is dus die leert mij een beetje basis kennis en aangezien ik de motor voor niet te veel heb kunnen kopen vind ik het leuk om aan te "klooien"met als backup iemand die er verstand van heeft :-)
Hmm ik zou eerder een maatje met motor-kennis zoeken :p.
Auto's en motoren zijn een wereld van verschil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan