traag knipperlicht

leike67

Rookie
19 apr 2014
6
0
Hallo VTRers,


ik heb een VTR1000f van 2000, al in mijn bezit sinds 2003, en nog altijd zeeeeeer tevreden over mijn fietsje, mijn probleem is; bij kouder weer(un graadje of 5) reageert mijn knipperlicht traag, en de laatste tijd wordt ut erger, tot un graad of 13 reageert hij traag en met traag bedoel ik un seconde of 5 a 6 voor dat hij aanspringt nadat ik richting aangeef, bij koudere temperaturen doet hij ut helemaal niet meer, maar bij warmere temperaturen(boven de 13 graden) geen probleem. wie heeft hier ervaring mee, of een oplossing voor.

alvast bedankt voor een eventuele reactie

ps, dit is voor mij de eerste keer, dat ik iets post in een forum, dus vergeef mij eventuele tekortkomingen :')

leike
 
Dit zijn wel ''de'' inkoppertjes natuurlijk maar je bent nieuw dus ik ben lief vandaag :) ;)

Begin met je accu door te meten,ook onder belasting.
Doen alle richtingaanwijzers dit spelletje of is het er maar 1?
Als ze het allemaal doen dan is er wat mis met je accu.
Dimt je koplamp ook steeds ietsje als de knippers aan gaan,je ziet dan je koplamp dimmen en feller worden enzo enzo.

Doe je knippers eens aan (bij koud weer) en knijp dan je rem eens in met licht aan,veranderd dat iets zichtbaars?

Succes.

p.s. controleer je massa even stiekem ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf precies hetzelfde gehad bij m'n VFR800. Heb het verholpen door even de schakelaarunit open te schroeven, contacten schoon te maken met contactspray en de bewegende delen weer lichtjes in te vetten 8-)
 
Laatst bewerkt:
Klaez, bedankt voor je reactie, ik heb de schakelaar ook al schoon gemaakt en ingevet en ingespoten met contactspray, maar ik moet zeggen dat is al een tijdje geleden, dus misschien nogmaals deze actie ondernemen, als het niet helpt kan ik deze optie in ieder geval uitsluiten
 
nutty jij ook bedankt voor je reactie,

het zijn alle 4 de lichtjes die traag reageren, ik heb de vtr aan een druppellader hangen, en het traag reageren doet hij direct al als ik hem van de druppellader afhaal, als de accu slecht is zou hij dan ook niet slechter moeten starten(of is dit te kort door de bocht)
maar ik zal mij ff concentreren op de accu naar aanleiding van jouw berichtje, hij zit er al ind un tijdje in.

gr leike
 
Dan zou ik hem sowieso vervangen. Het kan ook zijn dat je denkt dat ie goed start, maar als je een nieuwe accu plaatst dat je startmotor toch ineens wat feller rond gaat dan dat je dacht dat normaal was. Anders even aan de startkabels. Heb je gelijk je antwoord
 
Weet je zeker dat je de schakelaar op het stuur goed hebt gereinigd? Dus uit elkaar halen en alle onderdeeltjes goed schoonmaken.

Daarna met zuurvrije vaseline inspuiten.

Het lijkt me sterk dat het de accu is. Deze heeft namelijk niets te doen als de motor loopt, alle power komt dan van de dynamo.
 
Laatst bewerkt:
Als je raw's niet gaan branden maar de motor start wel dan heeft dat niks met de accuspanning te maken.
Als de accuspanning te laag zou zijn zouden ze niet fel genoeg branden en niet of traag gaan knipperen maar nu gaan ze niet aan.
Verbind de contacten op het knipperrelais eens door en zet dan de schakelaar naar links of rechts.
Gaan ze nu wel branden dan zit het in het knipperrelais.
Gaan ze nog niet branden dan zit het in de bedrading of schakelaar.
 
VDV, en BJauto bedankt voor jullie reactie, ik ga woensdag op mijn werk de boel eens goed schoonmaken, en eventueel de relais ff overbruggen, ik hou jullie op de hoogte, tis alleen niet meer zo koud, dus om te testen moet ik ff wachten dat ut kouder wordt.
 
Neef van me had precies hetzelfde met zijn intruder, was het knipper relais. :)

Contactjes schoonmaken is zoiezo verstandig om te doen, vergeet ook het stekkertje van het knipper relais niet. E.v.t. kan je die nu schoonmaken, nog eens kijken, en als het nog hetzelfde is het relais vervangen.
 
Hallo

kheb de schakelaar indd opnieuw schoon gemaakt, in het geheel uit elkaar, contactspray en vaseline gespoten, vanmorgen( un graadje of 7) geen probleem, dus, bedankt iedereen voor het meedenken.

gr leike
 
Terug
Bovenaan Onderaan