Waterpas

Motorhientje

MF'er
1 dec 2012
62
0
Maastricht
Hallo,
Wie kan mij zeggen waar deze waterpas voor dient
full
 
Evenwichtgestoorde berijder?
Is het al vrijdag?
Om 'm uit te vlakken voor de ketting te smeren?
De op de tank staande koffie niet te morsen?
De 'ik rij precies rechtuit indicator'?
Of je in een linker of rechterbocht hangt?

Edit;
Om 'm recht te houden voor olie te peilen!
Vorstindicator
De alom bekende G-meter
Omvalalarm
 
Laatst bewerkt:
Haha jaja ik weet het ook niet, ik zat te denken of het misschien een automatische dodemans knop is of dat het vroeger of nu bij een alarm hoort, het zit op de nw motor van mijn zoon zodoende en de zaak wist ook niet waarom.....
 
ik ben meer benieuwd naar waar dat zwarte "tonnetje" wat rechts naast de waterpas voor is, Dit lijkt op een zoemertje oid, ook die 2 grijze draden lijken niet origineel??
 
Grappig, zou het geen omval schakelaar kunnen zijn ?

Er loopt een stroompje door het water van links naar rechts, maar als je motor op zijn zij ligt, wordt de verbinding verbroken (door de luchtbel ) , en slaat de motor af ?

:+

Gewoon motor starten, omgooien, en kijken wat er gebeurd :+ *D :+ :P :+

Of de motor voorzichtig even zo schuin mogenlijk houden met zijn 2e, en proberen :+
 
Wat doet het belletje in een snelle bocht?
Mijn verwachting:
- bij knee down ligt belletje aan de binnenbocht
- bij drukken (SM stijl) ligt belletje aan de buitenbocht
 
Als het belletje onderin zit ligt je motor op de kop in de sloot.

En als de sloot niet al te droog is zou je die ook als waterpas kunnen gebruiken.

Nu ik goed kijk vraag ik mij af of het een UK/Japanese waterpas of een vasteland-versie. Bij de UK-versie zit de bel normaal gesproken iets links uit het midden. Bij de Europese rechts. (Kun je ook checken door te kijken of je UK- of Europese koplampen hebt. Die uit de UK schijnen in de linkerberm hoog, de Europese rechts. Dusss.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan