Xj650 maxim remklauw probleem

Debian

Rookie
19 jan 2014
19
8
Ik ben een oude yahama xj650 maxim uit '83 aan het opknappen, vanmiddag heb ik de remblokken vervangen en dat ging goed totdat ik de remklauw weer terug wilde zetten. Probleem is dat deze niet goed aansluit ondanks dat de remblokken netjes in de inkeping vallen (zie foto). Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Ik kan maar niet achterhalen wat er fout zit, het lijkt wel alsof de remblokken te ver uitsteken maar die kunnen er maar op 1 manier op.
full
 
Laatst bewerkt:
De FA061 remblokken die in het vorige topic werden aanbevolen, en ik geloof ook wel dat het de goede zijn want ik het ze op de oude remblokken gehouden en het formaat is hetzelfde.
 
Dat heb ik mij ook afgevraagd, of het niet zo al zat. Maar ik kan het mij niet herinneren, het is mij iig niet opgevallen. Ik heb al zitten googelen naar afbeeldingen van andere maxims om te kijken hoe het daar zit, maar heb helaas geen duidelijke afbeelding kunnen vinden. Maar ik vind het er vreemd uitzien, kan mij niet voorstellen dat het zo hoort want de bout waarmee de remklauw vast zit is nu net iets te kort om de moer er helemaal op te draaien.
 
Laatst bewerkt:
kun je geen foto posten van iets verder af, en van uit verschillende hoeken.
misschien zijn er dan mensen die iets opvalt.

tis dat ik ongeveer weet hoe een remklauw eruit ziet maar de rest zou net zo goed de kruiwagen kunnen zijn. :+
 
De remzuiger heb ik wel even schoongemaakt en teruggedrukt (anders paste de nieuwe remblokken er niet tussen). Bij het terugdrukken heb ik de remvloeistof heb ik eruit laten lopen want die was ik toch al van plan om te verversen, dat moet ik nog wel doen. Maar het leek mij handig om eerst de remklauw er goed op te zetten.

@midlifecrisis, ik zal morgenmiddag even een foto maken van verderaf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan