Videokabel repareren

Scoot_020

MF veteraan
29 mei 2009
4.359
75
Hallo,

Ik heb onderstaande DVR/bullet cam. Dingetje bevalt uitstekend maar nu zit er een soort kabelbreuk in de kabel van cam naar DVR op de rand van het stekkertje. Resultaat is dat 'ie soms wel en soms niet opneemt. TV/video bedrijf hier in de buurt wist alleen een oplossing waar ik 2 nieuwe voor kan kopen.

Is er iemand op dit forum die voor kleine vergoeding dit kan herstellen?

full
 
Andere kant van de kabel heeft geen stekker maar zit vast in de cam. Los kabeltje is dus geen optie tenzij er iemand is die dat weer vast kan zetten of op een andere manier verbinding kan maken.
 
Andere kant van de kabel heeft geen stekker maar zit vast in de cam. Los kabeltje is dus geen optie tenzij er iemand is die dat weer vast kan zetten of op een andere manier verbinding kan maken.

Los kabeltje kopen
Kabeltje doorknippen
Contrastekker aan kabeldeel naar de cam zetten.
Stekkerverbinding goed waterdicht maken.
 
Los kabeltje kopen
Kabeltje doorknippen
Contrastekker aan kabeldeel naar de cam zetten.
Stekkerverbinding goed waterdicht maken.

Kabeltje kopen gaat me wel lukken.
Kabeltje doorknippen lijkt ook geen probleem.
3 en 4 zou ik kunnen combineren met een plakbandje maar heb ernstig twijfel over een werkend resultaat.

Als dat stekkertje los te krijgen is is dat een fluitje van twee eurocent.

Ik geloof je graag maar laat ik stellen dat ik niet zo goed ben met fluitjes, idem trouwens voor kabeltjes. Vandaar mijn vraag; Is er iemand die dit voor mij wil/kan fiksen?
 
@Hans50, aanbod neem ik graag aan, is het goed als we vd week wat afspreken via PM? Ben net terug van vakantie en ben ff druk, hoop eind vd week meer inzicht te hebben qua vrije tijd.

Plaatje gemaakt van de stekker en bevestiging in de cam.
Als ik het goed heb moet ik dus een kabel halen met een mini hdmi aan een kant, andere kant maakt niet uit?
gi5t.jpg


edit: wow, zie nu pas je woonplaats staan :$ weet niet of dat heel handig is.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het zo zie is de binnenkant ook een mini HDMI stekker (alleen zonder omhulsel), dat zou je leven een stuk makkelijker maken denk ik. Klopt het dat je de stekker op de print (voorzichtig!) in de richting van de kabel kan schuiven? En is het geheel dan uit die behuizing te halen?
 
Ik wilde een mini-hdmi>hdmi kabel hebben voor mijn Canon camera.
Origineel Canon, rond de €70,-, via Bol.com nog geen €12,-.
En dat wordt dan geleverd via 112kabels.nl.
 
Als ik het zo zie is de binnenkant ook een mini HDMI stekker (alleen zonder omhulsel), dat zou je leven een stuk makkelijker maken denk ik. Klopt het dat je de stekker op de print (voorzichtig!) in de richting van de kabel kan schuiven? En is het geheel dan uit die behuizing te halen?

:$
Het duurt even maar bij nader inzien ....... Je hebt gelijk.

Vandaag het printplaatje losgemaakt en het is een hdmi aansluiting zonder zwart kunststof er omheen. Ik kan in het afschroefbare deel van de achterkant een sleufje maken en dan kan de hele kabel vervangen worden zonder moeilijk gedoe met solderen of gebruik van speciale tang. Echter ..... weet iemand waar ik een kabel kan kopen met 2 mini HDMI waarvan 1 'kaal' is? Kan bij bv Conrad niet vinden wat ik nodig denk te hebben.
Of is het een optie om het deel dat in de weg zit weg te snijden? En zo ja, wat is daar de beste manier voor zonder de kabel e.d. te beschadigen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan