bmw r1100 start niet

4strokemark

Rookie
5 feb 2013
22
0
Beste MFers

Ik heb sinds kort mijn kawa 550 weggedaan en een BMW R1100.

Wat een genot de eerste 3 weken, opeens had ik goede remmen en vering, super veel power en alarmlichten! super handig in de file. Als een kind zo blij, ik wou nooit meer een andere motorfiets.

Maar nu na 3 weken wou de bmw sochtends niet meer starten...
Ik hoorde de brandstofpomp ook niet, dus zekering en relais gecheckt, niks aan de hand.
wel een vonk, dat is mooi!

Bandstofpomp direct op 12v gezet en deze draaide mooi.
Echter als ik nu start, met een injector eruit sproeit/spuit deze helemaal geen benzine.
als ik de injector met een draadje vanaf de accu spanning geef doet hij het wel.

mijn vraag is dus, hoe worden de injectors aangestuurd en wat kan ervoor zorgen dat deze opeens, allebij geen signaal meer krijgen...

Groeten
 
Accu laten testen?
Hij heeft genoeg puf om de startmotor goed rond te laten gaan, dus dat linkt me onlogisch.
Of heeft de injectie, als enige een bepaald hoog voltage nodig?
 
mijn vraag is dus, hoe worden de injectors aangestuurd en wat kan ervoor zorgen dat deze opeens, allebij geen signaal meer krijgen...

Groeten
de injectors worden aangestuurd door een sensor op de krukas, net achter het voorwiel op de voorkant van het motorblok zit een zwart kapje, daar loopt een riem naar de alternator, de onderste poulie moet er af en daar achter zit die.


vroeger toen ik nog in motor garage werkte ging die vaak stuk....
ik kan natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen dat dit bij jou het geval is
 
de injectors worden aangestuurd door een sensor op de krukas, net achter het voorwiel op de voorkant van het motorblok zit een zwart kapje, daar loopt een riem naar de alternator, de onderste poulie moet er af en daar achter zit die.


vroeger toen ik nog in motor garage werkte ging die vaak stuk....
ik kan natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen dat dit bij jou het geval is
Je bedoelt de halgever?
Dat is op het GS forum ook al aangegeven
BMW R1100 wil opeens niet meer starten
 
voor het vervangen van de accu moet dit toch al... :X

Ik weet eigenlijk niet of het hier een "S" betreft?

oh, wacht het gaat om een "R", zie ik in de post van Daniel. Geen idee of die dan net zo lekker weggewerkt zit als op een S ?
full


:X :X
 
Laatst bewerkt:
De brandstofpomp slaat niet aan. Er zijn wel vonken. De injectors geven niets.

Mijn simpele conclusie is dan dat de brandstofpomp geen spanning krijgt. Als je contact aanzet moet hij altijd gaan zoemen om druk op te bouwen.
Ik zie geen reden om aan de hall sensor te gaan knoeien, ik lees geen hall sensor indicaties.
Ik denk aan de vrijstandschakelaar, de jiffy, of de koppelingsschakelaar, en misschien de dodemansknop.
Al kan ik dan niet verklaren waarom er wel vonken zijn :?
Of zou het (overjarige) brandstoffilter in elkaar geklapt zijn?
 
Inderdaad., jiffy moet ingeklapt zijn. Ik zou eerst eens kijken of dit schakelaartje niet gewoon los hangt of een draadbreukje heeft.

De motor moet ook in z'n vrij staan, of de koppeling moet ingetrokken zijn. Bij de koppeling zit daarvoor ook een schakelaartje.

Brandt je neutraal lampje wel?

Het circuit is als volgt:

De + komt van de zekering naar de kill switch op de rechter stuurhelft (groene draad), dan met een groen-rode draad naar de schakelaar van de jiffy en van daar met groen-geel naar de startknop.
 
Laatst bewerkt:
Ik roep effe snel accu, omdat 99 van de 100 'mijn BMW start niet' topics dit als oorzaak hebben. Maar je hebt zelf al eea uitgeplozen, waarvoor pluspunten. :Y

Simpelste is effe de vierpolige stekker rechts van de accu, naast die enkele bout waarmee de tank vastzit losnemen, en kijken of je op de groene draad spanning hebt de eerste paar seconden na het aanzetten van het contact. Kan met een meter of een testlampje. Als je spanning hebt is de pomp stuk, heb je geen spanning dan kan je zoals halflive zegt even kijken wat er voor zorgt dat de pomp niet wordt aangestuurd.
 
Laatst bewerkt:
De brandstofpomp slaat niet aan. Er zijn wel vonken. De injectors geven niets.

Mijn simpele conclusie is dan dat de brandstofpomp geen spanning krijgt.
Simpelste is effe de vierpolige stekker rechts van de accu, naast die enkele bout waarmee de tank vastzit losnemen, en kijken of je op de groene draad spanning hebt de eerste paar seconden na het aanzetten van het contact. Kan met een meter of een testlampje. Als je spanning hebt is de pomp stuk, heb je geen spanning dan kan je zoals halflive zegt even kijken wat er voor zorgt dat de pomp niet wordt aangestuurd.
Eensch met beide heren. Of nog eenvoudiger. Het zou me niets verbazen als het gewoon „in” de die stekker naar de benzinetank zit. Die rot snel weg van binnen.
 
@ Dropje. waar haal jij dan uit dat topicstarter een R heeft??? Hij schrijft dat ie een R1100 heeft. Heb zelf een R1100S. Maar er zijn meerdere r1100 types ... vandaar . :?

Wel heel het topic door gelezen?

Je quote mij, en in die quote staat;
oh, wacht het gaat om een "R", zie ik in de post van Daniel.

Even terug zoeken naar de post van Daniel dus, en het geplaatste linkje volgen.


Die motor op die foto in dit topic, met al die kuipdelen er af, is van mij.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan