Het grote BMW K1600 topic deel 2

Echt enthousiast over de werking van het standaard scherm van mijn 1600GT (2012) kon ik (1.86m, 82kg) nooit worden. Teveel turbulentie rond m'n helm en rond de helm van de duo (1.70m, 60 kg). Resulteerde er zelfs in dat ik regelmatig bij wat hogere maar nog altijd legale snelheden de letters op het dashboard dubbel zag, en dat was toch echt gerelateerd aan de turbulentie.
Vorige week maar eens de stoute schoenen aangetrokken en bij MDI gaan proefrijden met een Vstream scherm. Het was zonnig weer, windkracht 4+. Eerst het 'lage' scherm geprobeerd. Voor de goede orde, dat lage scherm is zo ongeveer net zo groot als een standaard scherm, alleen er zit geen 'kuil' in het midden. Dat gaf meteen een flinke verbetering zeg. Zowel voor als tegen de wind veel minder turbulentie en geen dubbelzicht meer. Blijft wel motorrijden en ik keek nog altijd gewoon over het scherm heen. Bijkomend voordeel was dat het ook stiller rond m'n helm was waardoor ik de motor beter hoorde. Daarna het 'grote' scherm geprobeerd. De windbescherming vond ik vergelijkbaar maar ik moest nu door het scherm kijken en het dashboard reflecteerde in de bovenste rand van het scherm, precies waar het meeste verkeer zich bevond. Vond ik niet prettig. Ook voor de duo was de turbulentie rondom de helm grotendeels verdwenen. Gold zowel voor de 'kleine' als voor de 'grote' uitvoering.

Ik rij dus nu sinds een week met veel plezier met het kleine Vstream scherm rond. Vandaag staat een rit van 500km op de agenda en vrijdag vertrekken wij -met aanhanger- richting Stelvio Pas :P . Ben benieuwd hoe het scherm op langere ritten bevalt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook de V-stream (groot) erop, en het is inderdaad een hele verbetering voor mij als duo.
Enkel de reflectie/weerspiegeling van het alu-stuur, maar ik heb het stuur vorige week laten demonteren en spuiten (mat-zwart) en nu geen weerspiegelingen meer.
 
Een hele droevige dag vandaag: ik heb m'n prachtige GTL ingeruild voor 'n kleiner lichter "speelfietsje" (Honda Crossrunner) waar ik in de aankomende stad (Madrid) makkelijker uit de voeten kan - en waar de wederhelft makkelijker met de voeten aan de grond kan...

Geen radio meer, geen handvatverwarming, geen fatsoenlijke windbescherming, geen 6 stallen met héél véél paarden :N |( '( ;(

Nu wel over: nagenoeg nieuwe BMW tassen voor in de koffers (zijkoffers en de kleine voor in 't topkoffer), verhoogd windscherm en zijschermen (geen wervelingen meer achter 't hoofd en de muziek is veel beter hoorbaar) en 'n BMW Navigator IV (krasvrij, beschermhoes en levenslange update).

Als iemand interesse heeft dan graag 'n PM-tje.

Eens even kijken of er 'n Crossrunner forum is ;(
 
Gaat afzien op die motor, richting Madrid, ik heb ook reeds verschillende typen motor gehad, meestal sportieve ,eerst een aantal cross en enduro om dan in 1991 (vorige eeuw) Cbr600 , Kawa vulcan, Blackbird, Cb1000R, Bmw K1300S, en nu de 1600 Gt, en weet dat dit de betere zoniet de perfecte motor voor mij en de duo is.
Menig sportrijders trekken ogen als ik die voorbij rij in mijn speeltuin "der eifel" :-)
 
Gaat afzien op die motor, richting Madrid, ik heb ook reeds verschillende typen motor gehad, meestal sportieve ,eerst een aantal cross en enduro om dan in 1991 (vorige eeuw) Cbr600 , Kawa vulcan, Blackbird, Cb1000R, Bmw K1300S, en nu de 1600 Gt, en weet dat dit de betere zoniet de perfecte motor voor mij en de duo is.
Menig sportrijders trekken ogen als ik die voorbij rij in mijn speeltuin "der eifel" :-)

Hij gaat op de vrachtwagen naar Madrid en daar is 't dan fijn tussen 't verkeer door laveren, dat kan met de GTL 'n stuk minder goed. De rit naar Madrid toe zal ik altijd liever op de GTL doen!
 
Hey Evom, jammer van je switch. Kun je zeggen welk verhoogd scherm je hebt en wat je hiervoor wil hebben?
 
Hey Evom, jammer van je switch. Kun je zeggen welk verhoogd scherm je hebt en wat je hiervoor wil hebben?

Het is 'n Isotta, geen transparante maar 'n "smokey". Heb er altijd erg fijn mee gereden, geen wervelingen meer. Kan natuurlijk in 'n paar minuten gemonteerd worden voor 'n proefrit.

Stuur aub even 'n privé berichtje voor de prijs, volgens mij is dat de regel op 't forum.

Gegroet!
 
Net terug van een rondje Sauerland & Harz. Weer was niet top, maar verder prima wegen en hotels. Blijft fantastisch om met 180 een politiewagen in te halen. Ook weer eens dik boven de 200 gereden. Max was 242 op de gps. Had het idee dat er nog wel iets meeting zat, maar dat lukte niet vanwege de drukte.
Enige domper was dat mijn xenon het begaf. Bij een lokale bmw- dealer geweest maar kon het niet 1,2,3 fixen want lamp niet op voorraad en kost €205,- en monteren kost 1,5 uur arbeid! Ook zo'n € 200,-. Kortom gaat nooit kapot😒😒😒😒, behalve bij mij dan.

Peter

Ps
Bij Aral 102 octaan getankt, maar je merkt eigenlijk geen verschil
 
Het is 'n Isotta, geen transparante maar 'n "smokey". Heb er altijd erg fijn mee gereden, geen wervelingen meer. Kan natuurlijk in 'n paar minuten gemonteerd worden voor 'n proefrit.

Stuur aub even 'n privé berichtje voor de prijs, volgens mij is dat de regel op 't forum.

Gegroet!

De regels nog even nagelezen maar ik kon niet vinden dat ik de prijs niet mag noemen dus hierbij toch even:

Verhoogd scherm en zij-schermen kosten 250,- (nieuw samen 444,-)
BMW Navigator IV in goede staat en levenslang kaarten: 375,-
BMW binnentassen en kleine topcase tas, nagenoeg nieuw: 225,- samen (nieuw 276,-)
Stuurverhogers: 165,-

Ik hoor graag als er iemand interesse heeft!

Gegroet
 
Laatst bewerkt:
Dag collega motorrijders!

Ik ben Richard, 25 jaar en woon in Maassluis.
Afgelopen zaterdag heb ik mijzelf getrakteerd op een BMW K1600GT. :)
Wat een gaaf ding is dat zeg!
Ik heb 5,5 jaar op een Suzuki GSX650FA gereden met veel plezier, maar nu was het tijd voor iets anders.
Die K1600GT zie je erg weinig rijden. Ik denk dat er in Nederland meer politiemotoren van zijn dan particuliere.
Hoeveel mensen zitten hier in het topic?
Zijn er wel eens toerritten?

Groeten,
Richard
 
Laatst bewerkt:
+1 :]

Hoewel het van het weekend met 38 graden voor het stoplicht voor zowelmij als mijn motor wel even genoeg was
 
In het verleden is een toerrit en een dag-event georganiseerd. Een van de drijvende krachten daarachter (bimmert) is ook wijzer geworden en heeft ook z'n K1600 voor de nieuwe GSA LC ingeruild rijdt inmiddels ook geen K1600 meer.





:+
 
Laatst bewerkt:
Motor werd (te) heet van het file rijden van stoplicht naar stoplicht bij 38 graden. Dus koelbalk in display rood en een rood uitroepteken.

Toen ik weer vrijbaan had koelde hij weer af tot 2/3 balkje
 
Dan zou ik maar eens kijken of je radiator niet vol met vuil is gelopen. Dan gaat het koelvermogen daarvan sterk achteruit met de door jou beschreven problematiek tot gevolg.

Radiator moet je eigenlijk bij elke wasbeurt / regelmatig met de tuinslang doorspuiten (tussen de koelribben door welteverstaan).
 
Iemand nog interesse in wat 1600 spullen:

Verhoogd scherm en zij-schermen Isotto: 250,- (nieuw samen 444,-)
BMW binnentassen en topcase tas (klein model), nagenoeg nieuw: 200,- samen (nieuw 276,-)
Stuurverhogers voor betere zithouding zonder schouderpijn: 165,-

Over 'n paar weken ga ik verhuizen dus hopelijk hebben ze vóór die tijd 'n goed thuis gevonden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan