Het grote BMW K1600 topic deel 2

Sinds vorige week heb ik een k1600gt gekocht uit 2011.
Bom vol dus ook met xenon en adaptieve koplampen. Nou vraag ik me af of ik mijn dimlicht kan uitzetten en alleen met die 2ringetjes in mijn koplampen kan rijden. Zag toevallig bij een ander GT dat dat wel kon.

Weet iemand hier hoe ik dat moet doen ?
 
Ik heb wat last van doffe plekken op mijn K1600GT van jan. dit jaar. Er staat nu 18k op de teller. Daar waar de lak in contact komt met knieen en de tanktas ziet het er niet uit. De kleur is Black-Storm metallic.
De dealer gaat het nu hetstellen/poetsen en er folie op plakken. Iemand ook de ervaring dat de lak zo kwetsbaar is?
 
@Motorway, als je de dagrijverlchting alleen aan hebt, dan branden alleen die twee ringen. Dat is zeker zo als je hem in de stand "automatic"zet. Dan brand overdag alleen de dagrijverlichting. Op het dashboard zie je een "a"staan in het lampje.
 
Ik heb wat last van doffe plekken op mijn K1600GT van jan. dit jaar. Er staat nu 18k op de teller. Daar waar de lak in contact komt met knieen en de tanktas ziet het er niet uit. De kleur is Black-Storm metallic.
De dealer gaat het nu hetstellen/poetsen en er folie op plakken. Iemand ook de ervaring dat de lak zo kwetsbaar is?
Ik zie ook wat doffere plekken op de tank waar mijn knieën zitten. Ze vallen niet altijd op. Ik heb de 2011 (rode) kleur en er staat 27k op.
 
Laatst bewerkt:
@Motorway, als je de dagrijverlchting alleen aan hebt, dan branden alleen die twee ringen. Dat is zeker zo als je hem in de stand "automatic"zet. Dan brand overdag alleen de dagrijverlichting. Op het dashboard zie je een "a"staan in het lampje.
Ik weet niet beter dan dat de Xenonlamp aangaat zodra ik de motor start of als ik even sein met het grootlicht. Ik weet niets over het eventuele uitschakelen van de Xenonlamp, maar ik wil dit ook niet, aangezien je toch iets beter zichtbaar bent.
 
Ik zie ook wat doffere plekken op de tank waar mijn knieën zitten. Ze vallen niet altijd op. Ik heb de 2011 (rode) kleur en er staat 27k op.

Ik heb bij de aanschaf direct Scotch Guard aangebracht. Bij mijn vorige motor had ik ook doffe plekken ter hoogte van mijn knieën. Nu nergens last van.
 
Ik weet niet beter dan dat de Xenonlamp aangaat zodra ik de motor start of als ik even sein met het grootlicht. Ik weet niets over het eventuele uitschakelen van de Xenonlamp, maar ik wil dit ook niet, aangezien je toch iets beter zichtbaar bent.

Bij mij gaat ook direct alle verlichting aan, en dat vind ik prima. De zichtbaarheid van de K1600 tov de 1200RT vond ik behoorlijk minder, zo veel minder dat ik in een paar breedstralers heb gemonteerd :Y
 
volgens mij is die automatische verlichting, waarbij overdag de xenon-lamp uit is/uit kan en alleen de ringen branden met dagrij-verlichting, een optie bij de nieuwere modeljaren.
 
Hallo allemaal,

Na een tijdje meegelezen te hebben in het 'Grote K1600-topic' maar even een account aangemaakt hier. Altijd handig om ervaringen te delen en ideeen op te doen.

Na net iets meer dan een jaar op een Yamaha V-star 950 Tourer te hebben gereden, heb ik drie maanden geleden een BMW K1600GTL gekocht. Was eigenlijk op zoek naar een nette K1200GT of K1300, maar kon geen mooie vinden... na een ritje op een K1600GT was ik verkocht.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb er absoluut geen spijt van. Hij rijdt echt heerlijk en kan er uren mee onderweg zijn.
 
Hoi Twix!

Van harte gefeliciteerd met je mooie aankoop!
Het is een geweldige motor met alles erop en eraan.

Begrijp ik uit de foto's dat we je in Nederland niet snel zullen spotten?

Richard
 
Heeft iemand ervaring met een USB-hub op de K1600?
Graag zou ik onderweg de GoPro-camera en de GoPro-afstandsbediening tegelijk opladen.
Het liefst zou ik ook nog mijn USB-stick met muziek erin willen hebben, maar dit is niet noodzakelijk.
Heeft iemand enig idee wat ik van de USB-poort mag vragen?
 
BMW schrijft dit in de handleiding:
The audio system provides a
supply voltage via the USB plug,
through which it is possible to
charge mobile telephones and
other such devices. Connecting
several USB devices via a hub is
not possible as the supply voltage is limited.

Is er misschien iemand die het toch heeft geprobeerd?
 
Ik heb wat last van doffe plekken op mijn K1600GT van jan. dit jaar. Er staat nu 18k op de teller. Daar waar de lak in contact komt met knieen en de tanktas ziet het er niet uit. De kleur is Black-Storm metallic.
De dealer gaat het nu hetstellen/poetsen en er folie op plakken. Iemand ook de ervaring dat de lak zo kwetsbaar is?
Mijn donker blauwe GTL is uit 2011 en na 1 jaar had ik hetzelfde. De dealer adviseerde mij om te gaan poetsen. Dan zou het weer opknappen. Ik heb hem gevraagd om het even voor te doen. De lak kwam natuurlijk niet terug. Vervolgens heb ik 2 nieuwe schermen gekregen en deze direct voorzien van folie. Nu geen last meer.
 
gisteren mooi stuk door de Eiffel getoerd. Wat me wel opviel, bij wat langere stukken langzaam aan rijden sprong de fan regelmatig aan en liep de temperatuur meteen op tot een of twee streepjes onder maximum, is dat gebruikelijk? Hij is nooit rood geworden, maar van mijn RT en GSA was ik gewend dat de temperatuur eigenlijk nauwelijks varieerde (je zou zeggen dat die vanwege de luchtkoeling juist afhankelijker zijn en meer fluctueren in temperatuur, of zie ik dat verkeerd).

Trouwens nog steeds een ruggesteun in de aanbieding voor een 1600 GTL.... nog belangstellenden?
 
gisteren mooi stuk door de Eiffel getoerd. Wat me wel opviel, bij wat langere stukken langzaam aan rijden sprong de fan regelmatig aan en liep de temperatuur meteen op tot een of twee streepjes onder maximum, is dat gebruikelijk? ?
Ik heb dat ook gehad, tot in het rood zelfs maar het lijkt nu na het reinigen van de radiator (is eraf geweest bij dealer vanaf de achterzijde schoongespoten) lijkt het weg

Ontluchten van koelsysteem schijnt ook lastig te zijn
 
Ja, voor mij is dat normaal inderdaad.
Ik heb dat hier gepost.
Als het een beetje warm weer is en je bent lekker aan het klimmen, dan wordt hij gloeiend heet.
Ik heb 'm wel een paar keer rood gehad en dus ook verplicht moeten stoppen.

Het kan dus zijn dat de koelvloeistof na een recente beurt niet goed is ontlucht en/of de radiateur niet schoon genoeg is. Ik vermoed dat bij mij de radiateur vies is, maar dat kan ik niet bevestigen zonder te gaan schroeven. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan