Het grote BMW K1600 topic deel 2

BMW Motorrad persbericht

De nieuwe BMW K 1600 GT.

Met de introductie van de nieuwe BMW K 1600 GT brengt BMW Motorrad het concept van een compacte, potente zescilindermotor in een toermotorfiets naar een hoger niveau. De nieuwe BMW K 1600 GT is verfijnder en dynamischer dan zijn voorganger en biedt nog meer comfort. De prestaties zijn gelijk gebleven met 118 kW (160 pk) bij 7.750 toeren per minuut en 175 Nm bij 6.500 toeren per minuut, maar de motor voldoet nu aan de EU4-emissienorm.

Standaard: Dynamic ESA – elektronische wielophanging met adaptieve demping.
De vorige generatie was al de maatstaf in het toermotorsegment voor wat betreft stabiliteit, dynamiek en wegligging. De nieuwe BMW K 1600 GT gaat nog een stap verder. Met de elektronisch aangestuurde wielophanging Dynamic ESA met de rijmodi Road en Dynamic zijn zowel de actieve rijervaring als het comfort voelbaar verbeterd.
In rijmodus Road is de adaptieve demping over het gehele bereik actief. Dit zorgt onder alle omstandigheden voor maximale dempingskracht en dus optimale grip en maximaal comfort. De veerspanning is naar wens van de berijder met een simpele druk op een knop aan te passen aan de belading, onafhankelijk van de demping. Op dezelfde manier kan de berijder tijdens de rit switchen van Road naar Dynamic – voor een stuggere demping.

Gemakkelijker manoeuvreren met nieuwe achteruitrijassistentie.
Dankzij de nieuwe achteruitrijassistentie is de BMW K 1600 GT nog makkelijker te manoeuvreren. Het systeem is te activeren met een knop links op het stuur. Vervolgens komt de motor in beweging als de berijder de startknop indrukt.

Shift Assistant Pro: schakelen zonder te koppelen.
Shift Assistant Pro is een fabrieksoptie en maakt het de berijder mogelijk op en terug te schakelen zonder te koppelen. Dat biedt meer gebruiksgemak en dynamiek.

Intelligent Emergency Call: als snelle hulp ter plaatse noodzakelijk is.
In een noodgeval of bij een ongeluk roept Intelligent Emergency Call hulp in. Het systeem is een fabrieksoptie en wordt automatisch of door de berijder geactiveerd. Met de oproep worden ook automatisch de positie en de gegevens van de motorfiets verzonden aan het BMW Call Center. Deze fabrieksoptie wordt gefaseerd uitgerold in Europa.

Betere bescherming tegen regen en wind en nieuwe kleurencombinaties.
De bescherming tegen regen en wind is verder verbeterd door opnieuw ontworpen zijpanelen en windgeleiders. Verder zijn er drie nieuwe lakkleuren die het dynamische design onderstrepen: Marsrot metallic en Blackstorm metallic contrasteren fraai met het frame in Asphaltgrau, de glanzend zwarte wielen en het motorblok in mat Platinium metallic. Ze geven de BMW K 1600 GT een verfijnde, ranke uitstraling.
De Sport-versie straalt dynamiek uit. De kleuren Lupinblau metallic gecombineerd met Blackstorm metallic en de zwarte aandrijflijn en goudkleurige remklauwen benadrukken het atletische karakter van de zescilinder toermotor.






Achteruitrijhulp .... :')

Straks zeker ook weer de elektrische middenbok van de K1200LT ...
default_laughing7.gif
 
Gaaf! Die elektrische achteruit vind ik geen overbodige luxe. Op een parkeerplaats met kiezels had ik laatst hulp nodig met steken.

Gelukkig ben ik voor de rest prima voorzien. :)
 
Bij de K1200LT was die achteruitrijhulp ten kosten van de 6e versnelling. Hier wordt verder niet gesproken over een aanpassing in de v-bak.
 
Laatst bewerkt:
nog iemand belangstelling voor een ruggesteun voor een k1600GTL?
 
De GT/GTL krijgt een broertje erbij:

De nieuwe conceptstudie ‘Concept 101’, gelanceerd in het voorjaar van 2015, vormde voor BMW Motorrad een indrukwekkend nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van de BMW Motorrad Concept Bikes. Deze interpretatie van BMW Motorrad van motorrijden op eindeloze snelwegen, de droom van vrijheid en de belichaming van de ‘Grand American Touring’ wordt nu realiteit in de vorm van de nieuwe BMW K 1600 B.

The new K 1600 B: emotion and fascination with 6 cylinders in the exclusive Bagger style.

The presentation of the “Concept 101” concept study as part of the Concorso d’Eleganza Villa d’Este in spring 2015 was an impressive new chapter for BMW Motorrad in the history of BMW Motorrad Concept Bikes. This BMW Motorrad interpretation of motorcycling on endless highways, the dream of freedom and independence and the embodiment of “Grand American Touring” now becomes reality in form of a series version of the new K 1600 B bagger.

As a high-performance, highly emotional and exclusive motorcycle, the new K 1600 B with the familiar 6-cylinder in-line engine and supreme 118 kW (160 hp) output, like the “Concept 101” study that preceded it, already embodies the motto of the “Spirit of the Open Road”. It is synonymous with elegance, power and luxury on two wheels and transforms every road, every tour and every moment into a particularly intense experience.

The characteristic streamlining with a low rear section and masculine colour scheme make for relaxed dynamic elegance.

In design terms, the new all-black (Blackstorm metallic / black for chassis parts and drivetrain) K 1600 B takes the form of a bagger, an exclusive custom bike type that is particularly popular in the USA. The characteristic properties of the bagger are its drop-shaped silhouette, whose highest point is the front fairing, the stretched drop-like silhouette in a “streamlining” style and the deep-set side cases with integrated US American style rear lights. New fully chrome-plated silencers run parallel to the road and are an organic fit for the visual appeal of the bagger.

Largely based on the technology used in the BMW 6-cylinder tourer K 1600 GT, the new K 1600 B implements its spectacular backward sloping linear design with a completely reconstructed rear section. This not only makes the bagger look particularly low-lying and slender, but also, thanks to the new rear frame, significantly reduces the height of the passenger seat.

Side cases with newly designed compartments and folding rear mudguard for easy dismantling of the wheel.

A re-design of the compartments in the side cases with slimmer covers and deeper body allows for particularly comfortable and effective loading of luggage. The rear mudguard has been designed to fold upward to make it easier to remove the rear wheel.

High visual impact and effective wind and weather protection.

The fairing of the new K 1600 B with its closely tailored dynamic windscreen makes the motorcycle look particularly powerful and impressive. For especially effective wind and weather protection, the side sections of the wind deflectors are stretched further back. Wind deflectors protect the rider's hands. The two mirrors also match the design concept, ensuring a particularly good view of the following traffic thanks to the large mirror surfaces with an aspherical element.

Electronic suspension Dynamic ESA with automatic damping adaptation as standard.

With the electronically controlled Dynamic ESA chassis and its “Road” and “Cruise” modes, the new K 1600 B combines riding comfort, stability and dynamic performance ensuring an incomparable riding experience. In the standard “Road” setting, damping adaptation is fully automated, offering the very highest level of comfort and ultimate traction on virtually all surfaces. In contrast, the new K 1600 B offers very gentle damping in “Cruise” damping mode, ensuing a very high level of comfort at low speeds.

New reverse assist feature for comfortable manoeuvring and Shift Assistant Pro for shifting up and down without activating the clutch.

The new K 1600 B is particularly easy to manoeuvre thanks to the reverse assist feature. This is activated conveniently at the press of a button on the left-hand handlebar panel. Pressing the starter button initiates movement.

The Shift Assistant Pro available as an option allows the rider to shift up and down without activating the clutch in a large number of cases.

Comfortable foot rests for a “feet forward” position and optional exclusive forged wheels for individualisation.

A wide range of Original BMW Motorrad Accessories and options available ex works means that nothing is left to be desired in terms of the individualisation of the new K 1600 B. This includes the provision of comfortable foot rests for the passenger, while these elements can also be fitted to offer the rider a particularly relaxed “feet forward” position. Redesigned forged wheels with eleven double spokes each further enhance the exclusivity of the new K 1600 B.

An overview of highlights of the new BMW K 1600 B:
  • 6-cylinder in-line engine according to EU4 regulations with an output of 118 kW (160 hp) at 7 750 rpm and a maximum torque of 175 Nm at 5 250 rpm.
  • Bagger design with eye-catching stretched streamline-style silhouette and low rear section.
  • Low rear frame for reduced vehicle height, dropped passenger seat height (- 7 cm) and typical bagger look.
  • Fixed side cases with a new compartment design, rear central cover and integrated light units in US-American styling.
  • Chrome-plated parallel silencers with ribbed end caps.
  • Folding rear mudguard for easy wheel removal.
  • Effective wind and weather protection with wind deflectors stretched further back.
  • Typical short bagger-style electrically adjustable windscreen.
  • Electronic suspension Dynamic ESA with automatic damping adaptation and “Road” and “Cruise” damping modes as standard.
  • Reverse assist for even simpler manoeuvrability as an optional equipment item ex works.
  • Shift Assistant Pro for shifting up and down without clutch as an ex-works option.
  • Intelligent Emergency Call as an ex works option for rapid assistance in the event of an accident or in emergency situations (only in European markets where ConnectedDrive is available).





bron
P90238902_lowRes_bmw-k-1600-b-10-2016_zpsb5dld1bw.jpg

P90238894_lowRes_bmw-k-1600-b-10-2016_zpsikat0z88.jpg

P90238896_lowRes_bmw-k-1600-b-10-2016_zpsfqy6uwfz.jpg

P90238901_lowRes_bmw-k-1600-b-10-2016_zpsy6e2dklk.jpg

P90238899_lowRes_bmw-k-1600-b-10-2016_zpshj27kil4.jpg

P90238895_lowRes_bmw-k-1600-b-10-2016_zpsckdxhcph.jpg

P90238897_lowRes_bmw-k-1600-b-10-2016_zpsgaqokcsm.jpg
 
Wie O wie kan mij helpen: sinds kort kan ik mijn windscherm niet meer verlagen! Omhoog werkt nog wel! Scherm gaat wel bij uitzetten vd motor terug naar beginstand.
Iets dat zelf op te lossen is of een ritje naar de dealer?
 
Waarschijnlijk een storing in je knoppenwinkel aan de linkerzijde, spoorbreuk op de functie om je scherm naar beneden te bewegen :? . Ben bang dat dat een rondje dealer wordt, en een schrale troost, je bent helaas niet de enige :N
 
Waarschijnlijk een storing in je knoppenwinkel aan de linkerzijde, spoorbreuk op de functie om je scherm naar beneden te bewegen :? . Ben bang dat dat een rondje dealer wordt, en een schrale troost, je bent helaas niet de enige :N

Ik was er al bang voor. Bedankt voor je reaktie.
 
Sena 20S DUAL nieuw in de doos, met 2 jaar garantie (01-10-2015)

Doordat mijn eerste set 20S dual defect was, heb ik van Sena een nieuwe set 20S Dual bekomen op 19-10-2016.

Inmiddels ben ik overgestapt naar een bekabeld systeem en gaat deze nieuwe (nog niet geopende doos) Sena 20S DUAL in de verkoop.

Winkelprijzen liggen tussen de 499.00€ en 550.00€, RAD, Waypoint, Starcom, enz.
Bieden mag, zolang het maar serieus is.



 
Laatst bewerkt:
I'm back! 8-)

Boxers en ik gaan toch niet zo goed samen. Allemaal geen schokkende dingen, maar teveel om door te gaan:
- geen xenon
- navigatie niet afsluitbaar
- spiegels voor filerijden op verkeerde hoogte
- motorvermogen op lage toeren
- geluid bedroevend
Kortom miss July ingeruild voor miss January.
specs: jan 2015, 18 k km, blackstormmetallic, radio, led-verstralers, keyless ride.
Alleen dat geluid al is weer geweldig om te beleven!

Peter
full
 
bericht van een jaar geleden
Dus ik heb mijn buik vol van BMWK1600GT.
Geef mijn maar Honda Pan Europeaan is veel soepeler en betrouwbaar .
En opnieuw klachten met de versnellingsbak.
Uit mijn boze brief aan de dealer en BMW:

klacht over BMW K-1600 GT, of – hoe slecht kan een motor zijn

Mijne heren,

Ik ben 20 jaar een enthousiast motorrijder geweest van Pan European. Honderdduizenden kilometers heb ik gemaakt zonder problemen. De kwaliteit was honderd procent! Toen Honda niet met een vervanger van de Pan kwam ging ik noodgedwongen toch op zoek naar iets anders.

Mijn oog viel op BMW, want het bedrijf had een goede naam, en specifiek had de K-1600 GT mijn interesse. De veelgeprezen Duitse Gründlichkeit wekte vertrouwen, het zou mijns inziens dus wel in orde moeten zijn met de kwaliteit. Dat ik me hierin vergiste zal in deze brief blijken.

Op 28 februari 2012 kocht ik genoemd model BMW K-1600 GT
Bij de aankoop is mij medegedeeld dat bij een kilometerstand van 16.000 km een nieuwe motor geplaatst is, omdat de oude motor de krukas te veel speling had en trilde (fabrieksgarantie) en dat ik twee jaar volledige garantie zou krijgen. Tot zover het eerste mankement.

De koppeling en het schakelen is nooit goed geweest.
Als ik met een koude motor wegrijd slaat hij af of hij ‘jankt en stoot’ verder, en dan nog het geschakeld, met geklapper en gekras van de versnellingbak.
In feite is het ronduit gênant om weg te rijden, daar het klinkt alsof ik na 30 jaar ervaring en
vele km nog steeds niet behoorlijk motor kan rijden.
Hiervoor ben ik enkele keren terug geweest, maar dat was volgens de monteur normaal.
In mij ogen was dit een zeer opmerkelijke mededeling, en zeker achteraf wetende dat het me 2 versnellingbakken gekost heeft.
Ik wist toen niet dat het zo’n grote gevolgen zou hebben.
Het schakelen gaat als bij een oude tractor, moeizaam geklapper en gerammel.


Hieronder volgt, onder verwijzing naar de genummerde bijlagen, een opsomming van de mankementen van de laatste vier jaren:

1) De eerste problemen openbaarden zich al snel met het verliezen van schroefjes van de kuipdelen, waarschijnlijk door trillingen. Ik moest zelf nieuwe schroefjes ingezet of vast gedraaid. Hij heeft altijd gerammeld en gebonkt en is in feite nooit goed geweest.

2) Ook het dashboard, de koplamp en de kuip rammelden geruime tijd waarna ze op een gegeven moment zelfs onder het rijden naar voren kantelden tot zo goed als op het spatbord. Klaar was de rit!
Naar aanleiding van dit mankement heb ik de dealer wel gebeld, ik moest de motor maar brengen, wat niet lukte als gevolg van dit mankement. Noodgedwongen heb ik de ophanging van dashboard, koplamp en kuip zelf gerepareerd aangezien rijden niet meer mogelijk was.
Bij de reparatie heb ik alle kuipdelen eraf moeten halen en kwam ik tot de ontdekking dat het dashboard etc. met slechts 4 boutjes van 6 mm vast zat. Gezien het gewicht en het hefboomeffect is dit mijn inziens volstrekt onvoldoende en verklaart het ’t rammelen en trillen.
Nadien heb ik nog tweemaal de boutjes vast moeten zetten wat een hele klus is aangezien er veel onderdelen losgemaakt moeten worden.

3) Drie jaar geleden maakte ik met de motorclub een lange tocht in Spanje, waarbij de motor bij elk stoplicht warm liep. De radiateur bleek minimaal vervuild te zijn, waardoor deze niet werkte. Nu dien ik elke jaar de radiateur van de motor te halen om hem helemaal schoon te maken. Dit blijkt – wijzen navraag en speurwerk me uit - ook een tekortkoming te zijn van dit type BMW. Dealers maken noodgedwongen elke grote beurt de radiateur schoon. Naar het schijnt zit er nu een ander type radiateur onder dit type motor, waarmee BMW erkent dat de oude radiateur niet deugdelijk was.

4) Het tot dusver grootste en meest kostbare probleem manifesteert zich eind juni 2015! Bij het wegrijden en overschakelen valt de versnellingsbak met een hoop gebonk, geratel en kabaal uit de 4e versnelling. Dit betekende het einde van de versnellingsbak, zo’n bak kan daar natuurlijk niet tegen.
Vanaf dat moment schoten elke keer in de 4e versnelling de nokken met een ruk uit het tandwiel, en steeds vaker totdat ik de 4e versnelling niet meer kon gebruiken, bak kapot.
Hierop heb ik andermaal de leverancier gebeld, maar zij meldden me dat er geen garantie was en dat BMW niet zo coulant was. Wel kon ik de motor ter reparatie brengen, maar ik moest rekening houden met ongeveer € 4.000 aan kosten.
Toen wist ik echter niet wat ik nu weet, want in dat geval zou ik het er niet bij hebben laten zitten. Op motorforums is veelvuldig over de BMW K1600 GT te lezen, en met name dat de versnellingsbak het zwakke punt is van deze motor.
Ik heb toen een versnellingsbak gekocht voor € 1.400,-. Het betreft een versnellingsbak van een politiemotor die nog geen 14.000 km had gelopen, dus zo goed als nieuw zie .
Echter, ook dit was een typische BMW-bak: moeilijk schakelen met veel gekras en geklap, maar voorlopig had ik weer alle versnellingen. Tot enkele weken geleden tijdens een nieuwe rondreis door Spanje. Wederom gebeurde hetzelfde als in juni 2015, al viel de motor nu uit de 5e versnelling, met wederom geratel en gekras, gevolgd door het met een klap terug vallen in de versnelling en wederom de bak die kapot klapte.
Na ’n kilometer of 10 gas geven in de 5e versnelling schoten de nokken weer uit het tandwiel, en dat werd meer totdat de 5e versnelling niet meer gebruikt kon worden, waardoor ik de gehele rondreis door Spanje zonder 5e versnelling moest doen.
Deze bak heeft 14.000 km bij de politie gelopen en 12.000 bij mij, waarvan 2.000 met een kapotte bak (reis Spanje).

5) De koppeling is altijd een probleem geweest. Met een warme motor is de koppeling nog ‘redelijk’, maar met een koude motor wegrijden is nu nog steeds een ramp. Ik woon vlakbij een stoplicht en als ik daarbij weg rijd met een koude motor slaat de motor af of brult en schokt hij weg als je meer gas geeft. ( zie genante vertoning bij inleiding)

Nadat bovenstaande mankementen mijn plezier in het motorrijden op de BMW K1600 GT ernstig vergallen heb ik uitvoerig op diverse forums rond gekeken. Hierop viel me op dat deze mankementen niet uniek zijn bij dit model.

Conclusie
Deze BMW is een zeer slechte motor geweest. De radiateur en het gerammel van dashboard en overige delen kan ik nog wel als kinderziektes beschouwen, alhoewel een motor in deze prijsklassen moet gewoon deugdelijk zijn.
Echter, de koppeling en de versnellingsbak zijn gewoon constructiefouten. Door dat geklapper en gekras treedt elke keer weer afronding of zeker slijtage c.q. beschadiging op aan de nokken en het tandwiel. Dit is met het oog waarneembaar en het gevolg zal zijn dat de afronding van dien aard is dat het uit het tandwiel schiet. Met 160 pk hoeft het maar éénmaal te gebeuren en dan is het afgelopen met de versnellingsbak. Dus deze bakken kunnen niet tegen dat geklapper en gekras, dus constructie- c.q. fabrieksfout.

Voorts wordt dit gestaafd door de zeer vele versnellingsbakken welke binnen de garantieperiode vernieuwd zijn. Op diverse forums zijn hier zeer veel klachten over en als je de pech hebt en de stukken vallen buiten de garantie, dan geeft BMW niet thuis.
Dus als de bak de eerste 2 jaar het niet uithoudt dan heb je geluk want dan krijg je een nieuwe bak. Na die twee jaar gaat hij haast gegarandeerd stuk.

In mijn geval is de eerste versnellingsbak 56.000 km meegegaan voordat deze stuk was en uit de versnelling viel. De tweede bak heeft eerst 14.000 km bij de politie gelopen en daarna 14.000 km bij mij, in totaal slechts 28.000 km. Ik erken direct dat de verantwoording voor de tweede bak niet bij BMW ligt, maar het bewijst voor mij wel dat het geen goed product is.

Van harte hoop ik dat u zich nu niet zult verschuilen achter formele opmerkingen en procedures, dat het onderhoud niet altijd bij een BMW-dealer heeft plaats gevonden, (waar de motor wel zijn beurten heeft gehad bij Motorcare Brabant. Ik had niet de illusie dat de leverancier van de motor in kwestie wel de juiste oplossingen had geboden, aangezien ik tot twee keer toe met motor en mijn verhaal bij hem ben geweest maar hij niet thuis gaf, hij vond de geluiden en mankementen enigszins ‘normaal’.

Een klant moet erop kunnen vertrouwen als een machine gekocht wordt deze ook in orde is.
Het zwakke punt is klaarblijkelijk de versnellingsbak. Het lijkt erop dat de versnellingsbakken van na 2012 van betere kwaliteit zijn, wat onverlet laat dat de eerdere varianten van de versnellingsbakken die deugen. BMW moet te allen tijde een goed product leveren, waar hier geen sprake van is geweest.

Het lijkt me dan ook niet meer dan redelijk dat BMW enige coulance geeft in de reparatie c.q. vervanging van de versnellingsbak en zeker van de aandrijfas waaraan het koppelingshuis gemonteerd wordt, waar ze beschadigd zijn, en een nieuwe koppeling aangezien deze ook nooit goed gefunctioneerd heeft.

Voor de volledigheid meld ik u dat ik deze stukken ook naar mijn rechtsbijstand verstuurd zijn, aangezien ik verdere stappen overweeg, of desnoods niet schuw de publiciteit te zoeken.

Ik zie graag een positieve reactie uwerzijds tegemoet.

Met vriendelijke groet, van een (ontevreden) klant,



Frans van Schaijk
 
I'm back! 8-)

Boxers en ik gaan toch niet zo goed samen. Allemaal geen schokkende dingen, maar teveel om door te gaan:
- geen xenon
- navigatie niet afsluitbaar
- spiegels voor filerijden op verkeerde hoogte
- motorvermogen op lage toeren
- geluid bedroevend
Kortom miss July ingeruild voor miss January.
specs: jan 2015, 18 k km, blackstormmetallic, radio, led-verstralers, keyless ride.
Alleen dat geluid al is weer geweldig om te beleven!

Peter[afbeelding]
Welcome back! Gelukkig ook tevreden mensen haha!
 
De k1200 had toch de beruchte versnellingsbak, de k1300 al veel minder en bij de k1600 is het toch helemaal geen bekend euvel?

Dat probleem met de radiateur heb ik ook gehad

@mrhp gefeliciteerd mooie fiets zo in het zwart! Ik houd het nog even vol in het boxerkamp. De LC klinkt heerlijk met akra
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er ± 97.000km opzitten (vanaf juli 2011) en de bak schakelt nog hetzelfde als in nieuwstaat.
Dus wel met bekende "krak"1e versnelling.
Dus volgens mij is de versnellingsbak wel OK :t
 
Ter info:
Vandaag mijn Bmw weer opgehaald bij Harry Meijer in Badhoevedorp. Harry had mij al verteld dat het mogelijk een kostbare grap zou worden, echter hij zou coulance opvragen bij BMW Nederland. Op basis van eerdere berichten in dit Forum had ik hier er geen vertrouwen in en verwachte dan ook fikse rekening.
Maar wat blijkt: BMW heeft 100% coulance gegeven en ik hoefde de unit dus niet te betalen.
Hulde voor deze service van BMW Nederland. :) :) :)

By the way: de motor is van 2012, dus al een tijdje uit de garantie. Wel altijd in onderhoud bij de BMW dealer, dat scheelt denk ik ook.
 
Top Marco :t klasse dat eea zo geregeld is! De wonderen zijn de wereld nog niet uit, er is hoop :Y
 
Ter info:
Vandaag mijn Bmw weer opgehaald bij Harry Meijer in Badhoevedorp. Harry had mij al verteld dat het mogelijk een kostbare grap zou worden, echter hij zou coulance opvragen bij BMW Nederland. Op basis van eerdere berichten in dit Forum had ik hier er geen vertrouwen in en verwachte dan ook fikse rekening.
Maar wat blijkt: BMW heeft 100% coulance gegeven en ik hoefde de unit dus niet te betalen.
Hulde voor deze service van BMW Nederland. :) :) :)

By the way: de motor is van 2012, dus al een tijdje uit de garantie. Wel altijd in onderhoud bij de BMW dealer, dat scheelt denk ik ook.

Gespot vanuit de werkplaats :W
 
Zo gisteren voor het eerst in een maand weer eens op de K gezeten. Ik rij woon-werk op een ander apparaat, dus de K is er alleen voor de lol en er was ff geen tijd of teveel regen voor pretritjes. Maar wat is het toch een heerlijk apparaat.
En daarna ook maar weer even gewassen met het zout nog op de weg. Hopen dat de volgende gelegenheid niet te ver in de toekomst ligt. Merkte wel dat de Metzlers 01 toch ook vlot vierkant zijn geworden (6000km) M'n vrouw zegt dat het aan mij ligt... :)
 
... Maar wat is het toch een heerlijk apparaat. ...
Ja, zeker weten!

Die banden van mij schieten ook al aardig op, al doe ik het volgens mij niet slecht.
Voor heb ik er 6.000 opzitten en achter 10.000.
Ik probeer komend weekend even twee foto's te posten om de slijtage te delen. ;)
Dit had ik een tijdje terug al beloofd toen we het over banden hadden.

Is er al veel gestrooid?
 
Terug
Bovenaan Onderaan