Het grote BMW K1600 topic deel 2

Hier in het westen is best wel gestrooid. Maar voor ik hem weer weg zet, gaat ie even door de wasstraat. Ik spuit mijn motor ook altijd in met een anti-corrosie middel en mijn woon-werk RT zag er na 10 jaar nog netjes uit.
 
Laatst bewerkt:
Er probeert een user genaamd Frans van Schaijk een bericht te plaatsen, maar in plaats daarvan maakt hij een topicreport. Dit gebeurt regelmatig.
 
Er is een onderwerp gerapporteerd: Het grote BMW K1600 topic deel 2 - Het grote BMW K1600 topic deel 2
Rapportage van gebruiker Frans van Schaijk - Frans van Schaijk
-----------------------------
Ik heb 22-10 in deze forum een brief ingediend over de versnellingsbak van K 1600GT dat die zo slecht zijn. Ik heb bij rechtsbijstand gereclameerd en nu willen ze een collectief klacht bij BMW neerleggen.
Nu willen wij hebben dat alle BMW rijders die na de garantie, (want in de garantie perioden zijn veel versnellingsbakken omgeruild, zie begin Forum 1.) de versnellingsbak stuk hebben gereden zich melden,
en het liefst die rechtsbijstand hebben bij ARAG maar anderen mogen ook.
We zijn van mening dat niet de dealer maar BMW moet opdraaien voor deze slechte versnellingsbakken.
Als je van plan bent een BMW K1600GT te kopen dwing dan een garantie van 5 jaar op de versnellingsbak af, want als je de 160 pk gaat gebruiken gaat de versnellingsbak stuk die kan er niet tegen.
En dat moeit toch kunnen anders hadden we beter een solex kunnen kopen.

0651263854
 
Ik kom mijzelf aanmelden als nieuwe K16GT eigenaar.
Sinds 2009 op eenn R1200GSA gereden en vanaf vrijdag dus op de K.
Beetje twijfel gehad door de verhalen maar dat is ook weer weggehaald door een aantal monteurs die ik sprak.
Dus we gaan het zien.
De onderstaande blauwe rakker is het geworden.
full
 
Ziet er goed uit MrMarcus!
Gefeliciteerd met deze mooie aankoop!

@Iedereen: Veel veilige en plezierige kilometers in 2017! :)
 
Mooi Mr Marcus, ziet er goed uit. Ik heb ook de overstap gemaakt van de GSA naar de K en tot nu toe geen spijt van gehad.
Op de langere termijn ben ik er nog niet uit of ik de K of de R prefereer. Maar daar heb ik altijd last van zodra ik ergens op rij. MMS heet dat (Multiple Motorcycle Syndrome :) )
 
Gefeliciteerd MrMarcus,ook in het blauw is hij mooi.
Een half jaar geleden ben ik ook overgestapt op een K1600GT en tot nog toe met super veel plezier op gereden. Geeft toch weer een extra dimensie aan het motorrijden
En wat de negatieve verhalen betreft over deze motor moet je maar denken dat meestal alleen de negatieve berichten op de fora verschijnen.

Veel plezierige en vooral veilige kilometers gewenst.

En voor iedereen alvast een voorspoedig 2017 .

Groeten,
Ton
 
Laatst bewerkt:
Blauw heeft een beetje mijn voorkeur qua kleur en deze heeft alle opties op de radio na.
En inderdaad qua verhalen... die las ik ook toen ik de GSA wilde aanschaffen over de GS in 2009.
Ik was als de dood maar ben nu blij dat ik het toen gedaan heb.
Hiervoor had ik een Blackbird en ik heb eigenlijk de soepele motorloop wel gemist.
Misschien ga ik straks de boxer wel missen maar dat zal nog wel even duren. :9
 
Mooie Blauwe fiets; ik vindt die Akrapovic wel mooi en stoer!
Maarre... is dat geluid nou die vele euro's waard?
Ik sta in twijfel: ben beniuwd naar reakties!
 
@Richard: Ja leuk he. Het is zo lekker Hollands om altijd het licht onder de korenmaat te steken.

Overigens is die van mij alleen maar nieuw gekocht omdat ik enorm gesponsord ben door de verzekering na de diefstal van mijn GSA. Ik had een GSA gekocht in 2012, die werd gestolen in 2015 bij 2,9 jkaar-> nieuwwaarde: nieuwe GSA gekocht en die wederom werd gestolen (na 7 mnd) en toen kreeg ik dus weer de nieuwwaarde en deze K stond er overjarig te wezen. Dus het is een 2015 model, gekocht in 2016-02. Nu 25k km op de teller. Ik heb hem gekocht in de hoop dat ze de K wel laten staan. Recent echter was mijn K weg en stond alleen de R1200R van m'n lief in de garage en mijn woon-werk RT (2005). Ik ruim de sloten op om naar het werk te gaan en zag dat de hoes vanachter omhoog was getrokken om te kijken wat er onder zat.
Zo was het bij mijn tweede GSA ook gegaan.
De garage is zo'n gezamenlijke parkeergarage onder een rij huizen. Waardeloos slot op de deur, geen camera bewaking enz. Nu hebben we ze dus elders staan.

De tweede GSA was voorzien van: keyless ride, alarm, stuurlslot, ketting vast aan de motor van m'n vrouw, ketting aan vloeranker. In totaal voor € 300.- aan sloten. Het helpt dus allemaal niets.

Ze staan dus inmiddels niet meer thuis, behalve dan de ww motor. Ik baal er enorma van want het vergalt het plezier in je hobby. Even spontaan opstappen is er niet meer bij zo, vooral ook voor mn lief, ik heb tensoltte de ww motor er nog staan. Maar goed we gaan het oplossen geleidelijk aan.
 
Mooie Blauwe fiets; ik vindt die Akrapovic wel mooi en stoer!
Maarre... is dat geluid nou die vele euro's waard?
Ik sta in twijfel: ben beniuwd naar reakties!

Het geluid is net iets anders het is een e-keur uitlaat.
Zeker als je hem iets doortrekt in de versnellingen.
Ikzelf zou als ik deze motor nieuw zou (kunnen) kopen niet snel met deze dempers uitrusten.
Dik 2000 euro extra is en blijft een hoop geld.
En zeker krijg je er geen extra pk's door.
Wat ik wel mooi vind is het totaal plaatje met deze erg mooi afgewerkte dempers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan