Het grote BMW K1600 topic deel 2


Het totaal is mooi, maar inderdaad te veel.
Maar belettering kan mooi zijn! Zoals op de koffer of voorvork.
full
 
Het totaal is mooi, maar inderdaad te veel.
Maar belettering kan mooi zijn! Zoals op de koffer of voorvork. [afbeelding]

De koffer zijn inderdaad oke. Als ik iets artistieker was (en beter in photoshop) dan had ik er wel iets moois van kunnen maken :)

Maar om te beginnen de blauwe en zwarte stiping van de kuip en tank weghalen. Blauwe op voorspatbord en koffers laten zitten. Blauwe accent op de tank mag wel blijven. Dan zwarte velgen met evt blauw of wit velglint. En al die reclame weg van het onderste kuipdeel. Dat is echt vies.
 
De koffer zijn inderdaad oke. Als ik iets artistieker was (en beter in photoshop) dan had ik er wel iets moois van kunnen maken :)

Maar om te beginnen de blauwe en zwarte stiping van de kuip en tank weghalen. Blauwe op voorspatbord en koffers laten zitten. Blauwe accent op de tank mag wel blijven. Dan zwarte velgen met evt blauw of wit velglint. En al die reclame weg van het onderste kuipdeel. Dat is echt vies.

Ben ik met je eens. Ik zou dan een mooie belettering willen van HP6 logo. Op de zijkoffers en voorvork. Gewoon subtiel. Dan maak je hem wel eigen. Misschien wel in grijze letters op mijn light grey metallic kleur.
 
Zou dit werken?
Enige is dat de K1600 dit volgens mij alleen van het stuur naar de grips heeft en niet op de kroonplaat zelf. Wil liever het mooie bwm logo op het balhoofd halen. Heb er grof voor betaald tenslotte :)

snelbalie
RAM-B-186U-AIU2.jpg



Dit dus:
24345d1401601199-gtl-exclusive-left-handlebar-ram-mount-install-img_0103.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op mijn RT heb ik het zo ook. Bevalt erg goed. Ik gebruik de motor dagelijks maar de navigatie niet en dit vind ik zodoende een mooie en werkbare oplossing voor mij.

y4ml9Y9Ad563LlXNyYW6bCROiI4LRHYOavdaPDEtrF0C4RtMC7clQuavJ1n9Tt_zusjZQu10WsnbGhjiv3g3SwqEeANC71J0gFXTJmesKrtPmvPy6gejd4DyfJvlUNVycdyedi8MFXq4wK9jy__hm6mp4EZtOJORFjzzPUL0wdtQ7E8ksMeMQZQ31pkdUtr9qGe74I1MlVI7LOJI1PtJ_r0yw
 
Ja zoiets maar de 1600 heeft dus niets op de kroonplaat. zat een beetje te houden op de grip. Geen idee of die bout m8 is en of het lang genoeg is. Balhoofd, zoals ik al zei, liever niet maar dan blijft er inderdaad weinig anders over.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, heb niet goed opgelet.
Was vanochtend ff bij VanHarten en daar stond een mooie blauwe GT. Totaalprijs was zeer indrukwekkend! Tsjemig wat een geld..... Zo ook voor de achterversnelling... ff 1.100 eurootjes
 
Ja het blijft mooi speelgoed!

Wie weet hoe je de uitlaat kan uitboren of db killer kan verwijderen in originele uitlaat?
Las wat op Engels forum. Iemand hier bekend mee?
 
Op de grip kan ook. Toen ik die van mij kocht zat daar een ramkogel op en ook op het balhoofd. Kan dus wel gewoon.
 
Zo dus. Maar ik heb ze er beide zsm af laten halen...... geen gezicht, maar dat is mijn mening 😎
full
 
Nee dat heb ik nog niet gedaan, wat ik wel gedaan heb is het windscherm vervangen door die van de GTL.
Maar ik kan niet zeggen dat dat beter is ondanks dat hij iets breder is heb ik nog steeds veel last van de wind op mijn armen en schouders. De wind op mijn hoofd en borstkas is bijna nihil maar dat was met het GT scherm ook geen probleem. Al met al zonde van het geld.
 
Nee dat heb ik nog niet gedaan, wat ik wel gedaan heb is het windscherm vervangen door die van de GTL.
Maar ik kan niet zeggen dat dat beter is ondanks dat hij iets breder is heb ik nog steeds veel last van de wind op mijn armen en schouders. De wind op mijn hoofd en borstkas is bijna nihil maar dat was met het GT scherm ook geen probleem. Al met al zonde van het geld.

Dat is vervelend zeg!!

Ik weet dat Ztechnik V-stream scherm perfect is. Deze had je ook kunnen proefrijden in Ravenstein bij MDI.
 
Ja dat wist ik, maar had geen zin/tijd om naar Ravestein te rijden, en naar de maten gekeken en toen leek me het GTL scherm beter voor mij en mede door de positieve reacties hier.Dus dan wordt het toch een keer naar MDI gaan en nu eerst maar eens proef rijden.
 
Ja, dat moet ik ook doen maar eerst de spaarrek weer op peil brengen :o

Voorlopig staat het scherm me nog niet tegen. Plan was om iei een gtl scherm erop te zetten maar als ik de bevinding van Nobel aanhoor hoef ik dat niet meer te proberen..

Het is me trouwens niet gelukt om 3000km te rijden voor het eind van de m'n eerst maand (13 april/13mei). Helaas op 2400km blijven steken :+
 
Laatst bewerkt:
Zo leren we op dit forum van elkaars ervaringen!!
Zodat we optimaal kunnen genieten van onze K1600.

Ik ga de K steeds meer waarderen, het rijdt echt fantastisch! Ook de zit is perfect. Ook het verbruik valt me alles mee (5.6km/100) bij gemixt rijgedrag. Dus af en toe lekker doortrekken en soms op gewone snelheid op langere stukken.
 
Gisteren had ik mijn K1600 precise een jaar. Kwam er eigenlijk te laat achter, anders had ik nog wel een taart gehaald. Gelukkig had ik heb nog wel wat sap gegeven en een rondje van 100 km gereden.

Ik heb er in het jaar bijna 10.000 km mee gereden. Meer dan ik met mijn Yamaha V-Star 950 heb gedaan in pak 'm beet anderhalf jaar. De BMW nodigt gewoon veel meer uit tot lange ritten. Ook Twixin is nog steeds erg blij achterop.

Binnenkort gaan we een rondje maken in Arkansas, daar heb ik ook erg veel zin in. Schijnt echt super mooi te zijn.
 
Ik ga de K steeds meer waarderen, het rijdt echt fantastisch! Ook de zit is perfect. Ook het verbruik valt me alles mee (5.6km/100) bij gemixt rijgedrag. Dus af en toe lekker doortrekken en soms op gewone snelheid op langere stukken.

De K is gewoon een genot - als ik dat eerder had geweten!

Mijn verbruikt gaat nu ook langzaam omhoog van 4.8 naar 5.0 ;)

Ik heb er in het jaar bijna 10.000 km mee gereden. Meer dan ik met mijn Yamaha V-Star 950 heb gedaan in pak 'm beet anderhalf jaar. De BMW nodigt gewoon veel meer uit tot lange ritten. Ook Twixin is nog steeds erg blij achterop.

De K nodigt zeker veel meer uit tot rijden en vooral lang rijden is inderdaad totaal geen probleem. Ik merk zelf ook dat ik nu gewoon lekker over de snelweg rijd. Mijn eerste jaar gs was mijn "top" jaar met 7000km. Daarna helaas nooit meer dan 5000km alleen het laatste jaar van de rode gs/adventure heb ik veel gereden "ik ga nu gewoon rijden, weer of geen weer"



Ik moet alleen wel de bandenspanning goed in de gaten houden. Lijkt wel of die verloopt. Ik wil die dunlops toch wel op 2.9/3.0 houden maar ze zakken steeds terug naar 2.8. Ze warmen wel redelijk snel op.
 
Laatst bewerkt:
full

Weer wat geleerd, ®win, dank je :t

Zou het een ander effect geven als deze door LED vervangen worden?

Laat ik nu 2 led lampen H7 hebben!!!
Geven een zee van licht met ingebouwde koeling. Ze zijn van Technoglobe. Waren 85 euro per stuk bij motoport
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan