Het grote BMW K1600 topic deel 2


full


H7 led-lampen met ingebouwde koeling. Op mijn RT gaven ze een zee van licht.

Het hele dashboard moet los zeker om de lampen te vervangen?
 
Laatst bewerkt:
Wel een dure grap, 2 van die pitten. Geeft het beter licht als de huidige lampen? En je moet de Can-bus uitvoering hebben zeker?

De techniek komt uit de ruimtevaart. Is canbus uiteraard. Het geeft echt heel veel licht. Ik had ze als gewone verlichting op mijn RT. Was een wereld van verschil!!

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de led H7 lampen ingebouwd. Was een klus om alles los te halen. Ook de dikke ombouw was lastig goed erin te krijgen. Maar het is gelukt.

Heb even een resultaat foto gemaakt. Is echt niet niet normaal wat een grootlicht😱.
Geen lelijk grootlicht halogeen meer.
Wat een verrijking!!

full
 
Laatst bewerkt:
full


De koplamp unit van de K is vele malen mooier dan de unit van de oude 1200RT !!
 
Laatst bewerkt:
Thanks, heb maar gelijk leuke foto reportage gemaakt van verlichting. Ik kan het iedereen aanraden!!
 
Laatst bewerkt:
Ja op de GS😌

Maar op de K zit halogeen grootlicht, dus dit is de ideale oplossing!
🏍
 
Gebruiken jullie het groot licht vaak?

Op mijn V-Star had ik het altijd aan voor de zichtbaarheid. Op mijn K heb ik nu altijd mijn mistlampen aan. Die vallen ook lekker op.
 
Ik gebruik het nagenoeg nooit. Ik woon in de Randstad en daar heb je het maar zelden nodig, of je kan het niet gebruiken i.v.m. tegenliggers.
 
Zomers maak ik af en toe een nachtrit en dan is het wel vet om met groot licht door de bossen te rijden maar afgezien van dat. Weet uit mijn hoofd ook even niet waar die knop op de K zit maar zal wel links binnen handbereik van mn vingers zitten..
 
Laatst bewerkt:
Groot licht gebruik ik zelden :Z, beeedstralers doe ik bijna altijd aan :Y maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het heel mooi vind die led grootlicht oplossing
 
Die gele trigger om te seinen kun je ook naar voren drukken, zodat hij blijft staan.
Nachtrit door de bossen lijkt mij ook best gaaf. :P
 
Die gele trigger om te seinen kun je ook naar voren drukken, zodat hij blijft staan.
Nachtrit door de bossen lijkt mij ook best gaaf. :P

Vooral op de Veluwe. Wel erg goed blijven opletten. I.V.M. onze vierbenige vrienden. :Y
 
Laatst bewerkt:
Vooral op de Veluwe. Wel erg goed blijven opletten. I.V.M. onze vierbenige vrienden. :Y

Je moet wel behouden rijden inderdaad want die stomme beesten denk altijd "hej er komt wat aan dus ik moet nog even naar de overkant" |(

Blijft opletten...
Maar gaaf is het zeker.. heel surrealisrisch met dat half verlichte bladerdek.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag een VRO Bochten gedaan op het circuit in Lelystad. Het was een geslaagde dag, waarbij de K weer heeft bewezen dat alles mogelijk is! :)

17_LS4_0373.jpg

17_LS4_8244.jpg

17_LS4_8326.jpg
 
Mooi project BMWroof :t . Heb je nog moeten vijlen of zo, omdat het moeilijker paste?

Ik gebruikte mijn grootlicht nauwelijks. Maar moet zeggen dat ik het vannacht goed gebruikt heb. Wat een helder licht in vergelijking met de originele Xenon.
Nu weet ik weer hoeveel licht ik had op mijn RT, waren dubbele koplampen!.

De lampen paste gewoon, alleen het is priegelwerk om de
bajonet sluiting erom te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag een VRO Bochten gedaan op het circuit in Lelystad. Het was een geslaagde dag, waarbij de K weer heeft bewezen dat alles mogelijk is! :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Gave foto's hoor!! Ik moet in september weer naar Lelystad voor mijn voorgezette rijopleiding. 1 dag Lelystad en omgeving Rotterdam rijden. Daarna 3 weken vanuit de academie door het land rijden waarin je een hoop wordt bijgebracht. Eerst 2 dagen intake of je het niveau wel aankan😶. Is erg aanpoten hoor ik van voorgangers.
 
Laatst bewerkt:
In jouw geval beroepsmatig dan zeker? Hoe vaak wordt dat herhaald?

Dit was de tweede keer dat ik in Lelystad was en ik vind het geweldig!
Ieder jaar doe ik een training met de motor, om mijn rijvaardigheid te blijven ontwikkelen.
Volgend jaar wordt het een dagje Zandvoort / Zolder of een VRO Allroad Basic.
 
Terug
Bovenaan Onderaan