Het grote BMW K1600 topic deel 2

Zou dit werken?
Enige is dat de K1600 dit volgens mij alleen van het stuur naar de grips heeft en niet op de kroonplaat zelf. Wil liever het mooie bwm logo op het balhoofd halen. Heb er grof voor betaald tenslotte :)

snelbalie
[afbeelding]


Dit dus:
[afbeelding]

Hey Shades, ik kwam bij het zoeken naar iets anders deze site tegen. Ze verkopen allerlei zaken op het gebied van mounts en toepassingen. Zo ook een kogelmount voor links of rechts op het stuur. Je kunt op motortype zoeken. Op youtube kun je ze ook vinden en krijg je een indruk van hetgeen ze allemaal maken. Misschien dat je hiermee uit de voeten kunt? Linkje staat hieronder ;)
FarkleBar.com - Powered by Network Solutions.
 
Uit wat ik hier en daar op vang is het al wat langer aan de hand. Bij de politie schijnen ze de bakken van de K1600GT er regelmatig "uit te trappen", werd mij bij mijn dealer verteld.
Dus zouden ze daar inmiddels de voorraad op hebben moeten aangepast

En bij de politie in Duitsland natuurlijk ook, en daar rijden er aardig wat van. En die kunnen ze natuurlijk geen weken stil laten staan, omdat er geen versnellingsbakken, op voorraad zijn. En anders kopen ze maar in, bij een Japanse motorfabrikant, dan weet je zeker dat je een goede versnellingsbak hebt. En dan kunnen ze ook nog kiezen voor een DCT versnellingsbak zoals Honda heeft, en dan ben je helemaal het mannetje :Y Zou eigenlijk standaard moeten zijn op zo'n dure motor als de K1600

Groeten Eip.
 
Zou mij niets verbazen als er nu een aantal Bayerische Menschen Wel heel druk bezig zijn om bepaalde onderdelen opnieuw te ontwerpen/testen/fabriceren.

Dit zou zo maar eens de vertraging kunnen verklaren.
 
Ja heb meegelezen, zijn geen leuke dingen. De grote angst die ik zelf ook heb. Heb namelijk geen zin en middelen voor extra kosten 😕. De politie motoren hebben inderdaad allemaal een nieuwe bak gekregen. Waren veel problemen mee.

Gisteren trouwens heerlijk gereden. Had getankt en heb 1:18 gereden. Dus erg netjes!.
Geen spijt van mijn aankoop dus.
 
De politie motoren hebben inderdaad allemaal een nieuwe bak gekregen. Waren veel problemen mee.
En dat was een verbeterde versie?
Gisteren trouwens heerlijk gereden. Had getankt en heb 1:18 gereden. Dus erg netjes!.
Geen spijt van mijn aankoop dus.
Inderdaad, dat red ik alleen met lange stukken snelweg, wat maar zelden gebeurd. Mijn gemiddelde dit jaar is 1:16.6, wat 1 a 2 tiende slechter is dan de 3 voorafgaande jaren. De eerste anderhalf jaar was het gemiddelde ongeveer 1:15.6, of dat met mijn rijstijl in het begin te maken had, of dat daarna de motor pas echt ingelopen is zou ik niet weten. ;)
 
En dat was een verbeterde versie?Inderdaad, dat red ik alleen met lange stukken snelweg, wat maar zelden gebeurd. Mijn gemiddelde dit jaar is 1:16.6, wat 1 a 2 tiende slechter is dan de 3 voorafgaande jaren. De eerste anderhalf jaar was het gemiddelde ongeveer 1:15.6, of dat met mijn rijstijl in het begin te maken had, of dat daarna de motor pas echt ingelopen is zou ik niet weten. ;)

Was nog geen verbeterde versie.

Was inderdaad langer stuk. Continue doortrekken is niet goed voor het verbruik. Maar combi rijgedrag zorgt dat je 5,5 kunt rijden. Uiteindelijk kom je toch niet eerder aan op je bestemming. Maar waar het kan kun je wat sportiever rijden.
 
Even een technisch vraagje m.b.t de ESA. Ik vertrek morgen met passagier en bagage voor een paar dagen Sauerland, dus ik wilde vanavond de goede stand van de vering alvast in gaan stellen. Ik had de stand al op 2 helmpjes met Comfort staan, en ik wilde naar passagiers+bagage. Alleen toen ik dat instelde voelde ik de vering zelfs zakken. Dus wat is beter als je met passagier+bagage rijdt, 2 helmpjes of 1 helmpje+bagage?
 
Als het net zo werkt als bij een RT, dan bij stilstand stationair, de ESA knop ingedrukt houden.
Op het display verschijnen dan al naar gelang de wens : helmpje, of helmpje + bagage, of 2 helmpjes.

Comfort, Normal, of Sport zijn wel tijdens het rijden te kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Zijn die 2 helmpjes alleen bij de nieuwste modellen?
Ik kan alleen comfort, normaal en sport instellen?

Bij mijn K kun je links in het menu (eerste optie waar de knop langs gaat) dynamic en road instellen, als je stilstaat (met draaiende motor volgens mij), dan kun je ook de helmpjes of de koffer instellen. De knop rechts op het stuur geeft bij mij de opties, rain, road en dynamic.
 
Ga eens proberen, maar betwijfel het??
Heb het gevonden,leuk zeg!
Dat ik weer wat ontdek wat ik niet wist. Hoop opties!!

Mijn originele motor beschermingsbeugels zijn binnen. Ga ze zo monteren.

Was te warm om te rijden, mijn zoontje weggebracht naar kinderfeestje.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat nog net iets anders. :P
Maar het klopt wel dat je de hoogte van de motor alleen in kan stellen bij stilstand met draaiende motor. Anders staan ze ook niet in het menu inderdaad.
Bij de twee helmpjes staat de vering op z'n hoogst. Dat klopt ook wel, want de gemiddelde passagier is zwaarder dan de gemiddelde bagage. :)

De rijmodus op het stuur (Rain/Road/Dynamic) en de vering in het menu (Comfort/Normal/Sport) zijn bizar genoeg tijdens het rijden aan te passen.
 
Het gaat nog net iets anders. :P
Maar het klopt wel dat je de hoogte van de motor alleen in kan stellen bij stilstand met draaiende motor. Anders staan ze ook niet in het menu inderdaad.
Bij de twee helmpjes staat de vering op z'n hoogst. Dat klopt ook wel, want de gemiddelde passagier is zwaarder dan de gemiddelde bagage. :)

De rijmodus op het stuur (Rain/Road/Dynamic) en de vering in het menu (Comfort/Normal/Sport) zijn bizar genoeg tijdens het rijden aan te passen.

Waarbij opgemerkt dient te worden dat voor de rijmodus je of in neutraal moet zitten, of de koppeling ingedrukt moet hebben.
 
Het gaat nog net iets anders. :P
Maar het klopt wel dat je de hoogte van de motor alleen in kan stellen bij stilstand met draaiende motor. Anders staan ze ook niet in het menu inderdaad.
Bij de twee helmpjes staat de vering op z'n hoogst. Dat klopt ook wel, want de gemiddelde passagier is zwaarder dan de gemiddelde bagage. :)

De rijmodus op het stuur (Rain/Road/Dynamic) en de vering in het menu (Comfort/Normal/Sport) zijn bizar genoeg tijdens het rijden aan te passen.

Blijkbaar is dat bij de 2017 weer anders geworden. De comfort stand etc heb ik niet. De vering past die aan aan het wegdek, dat gaat automatisch tegenwoordig. Ik kan in het menu alleen kiezen voor road en dynamisch en op het stuur voor rain, road en dynamisch
 
Vind het wel gaaf zoveel opties op onze fiets!!

Hij stond bij mij al op solo ingesteld. Merk je echt veel verschil met de vering? Of is dat solo/passagier en bagage puur dat hij hoger in zijn vering staat?.
Maar dan heeft de comfort en normaal stand toch geen zin? Of regelt dat weer wat anders?
 
Vind het wel gaaf zoveel opties op onze fiets!!

Hij stond bij mij al op solo ingesteld. Merk je echt veel verschil met de vering? Of is dat solo/passagier en bagage puur dat hij hoger in zijn vering staat?.
Maar dan heeft de comfort en normaal stand toch geen zin? Of regelt dat weer wat anders?

Voorspanning en demping zijn twee verschillende dingen.
 
De reden dat sport/norm/comfort tijdens rijden zijn aan te passen is omdat dat slecht demping is volgens mij. Bij bagage en passagier moet daadwerkelijk de voorveerspanning/hoogte aangepast worden. Dit was al zo bij de esa op mijn eerste gs in 2008.

Maar dat dit tijdens het rijden zou wijzigen vind ik raar. Strak asfalt is sport ofzo? Stel dat ik nu lekker comfort wil gebruiken?

Vandaag witte k1600 tegemoet gereden tussen leersum en doorn vlakbij de rotonde voor leersum. Iemand van dit clubje?
 
Laatst bewerkt:
Ja inderdaad wanneer gebruiken jullie welke stand??

Heb nu zelf Road met normaal ingesteld. Soms pak ik comfort.
 
Goed en glad "stuur" asfalt op sport soms op normaal. Op snelweg comfort of normaal. En op ruk/belgisch asfalt ook op comfort. Standaard rijd ik met de twee zijkoffers dus de esa staat ook op het koffertje..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag een flink stuk gestuurd in Arkansas. Prachtige kronkelwegen. Heb echter in Comfort gereden, zo goed is het asfalt niet. Met passagier en alle koffers, dus twee helmpjes.

Ik verbaas me er telkens weer over wat een prettige motor dit toch is. Het viel me ook op dat ik het prettiger vond om bochten te nemen wanneer we naar boven reden. Naar beneden had ik het gevoel dat je net iets minder controle hebt, je kan net wat minder met het gas spelen.
 
Dat is zeker gaaf! Bochten rijden is puur techniek en gevoel.

Ik heb het idee dat er niet veel verschil tussen de standen is. Dus dat ik het nauwelijks merk?
Wat jullie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan