Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ik had op de GTL op gegeven moment een GT zadelset gemonteerd, ter vervanging van het ééndelige GTL zadel. Het GTL zadel was aanvankelijk te laag en te zacht maar was na aanpassing door Tijger Leathers nog niet optimaal. Met het GT zadel kon ik het behoorlijk lang uithouden. Dat was een hele verbetering.
 
Laatst bewerkt:
Even rondje langs de velden:
Heb er nu Metzelers onder zitten en ben niet ontevreden. Vanmiddag bij MR even gekeken bij de twee GTL's die er stonden, maar de ene heeft vanaf fabriek Bridgestone er onder en de ander Michelin PR. Vervolgens even langs Motostore in Brndrcht en die gaf aan Dunlop. Eigenlijk is mijn belangrijkste criterium slijtvastheid. Doe nu zo'n 10k met een setje.
Kortom, wat is wijsheid?

Peter

Ps
Nog buitenlandse plannen van de zomer? Ga zelf begin Juli weekje naar de Dolomieten😊😊😊
 
Even rondje langs de velden:
Heb er nu Metzelers onder zitten en ben niet ontevreden. Vanmiddag bij MR even gekeken bij de twee GTL's die er stonden, maar de ene heeft vanaf fabriek Bridgestone er onder en de ander Michelin PR. Vervolgens even langs Motostore in Brndrcht en die gaf aan Dunlop. Eigenlijk is mijn belangrijkste criterium slijtvastheid. Doe nu zo'n 10k met een setje.
Kortom, wat is wijsheid?

Peter

Ps
Nog buitenlandse plannen van de zomer? Ga zelf begin Juli weekje naar de Dolomieten😊😊😊

Ik wil ook een goede prijs kwaliteit verhouding. Je hebt toch best wat setjes nodig per jaar. Je zou zelfs prijsafspraak kunnen maken voor 2 sets per jaar. Duurzaamheid is niet geheel onbelangrijk, naast het lekker rijden. Heb zelf ervaring met Bridgestone en Michelin en Metzeler
 
Na 6 jaar op een Honda Blackbird te hebben gereden heb ik sinds zaterdag ook een BMW K1600gt omdat vrouwlief achterop de Blackbird aan het afzien was.
Mijn eerste doel is om een TomTom Rider 450 in te bouwen in het BMW Nav5 vakje daar mijn ervaringen mer Garmin niet heel top is.
Ik heb toendertijd een Garmin 660 en 590 gehad maar beiden waren een drama en de 590 is zelfs 3 x omgeruild.
Nu dus de Rider 450 en ik wil hem absoluut in het juiste vak op de Beemer.

Ik hoop hier een hoop ideeén en informatie te vergaren zodat ik ook aan de Beemer lekker kan sleutelen.
 
Laatst bewerkt:
Na 6 jaar op een Honda Blackbird te hebben gereden heb ik sinds zaterdag ook een BMW K1600gt omdat vrouwlief achterop de Blackbird aan het afzien was.
Mijn eerste doel is om een TomTom Rider 450 in te bouwen in het BMW Nav5 vakje daar mijn ervaringen mer Garmin niet heel top is.
Ik heb toendertijd een Garmin 660 en 590 gehad maar beiden waren een drama en de 590 is zelfs 3 x omgeruild.
Nu dus de Rider 450 en ik wil hem absoluut in het juiste vak op de Beemer.

Ik hoop hier een hoop ideeén en informatie te vergaren zodat ik ook aan de Beemer lekker kan sleutelen.

Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik ga je niet adviseren omdat ik de K origineel zou houden. Heb mijn Garmin 390LM ook verkocht. En een navigator 4 gekocht. Koop dan maar een navigator 5, alles is gelijk ondersteund en werkt met je BMW samen. Anders wordt het wel cheap met knip en plakwerk op zo'n mooie motor. Maar dat is mijn mening als meester tuner.
 
Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik ga je niet adviseren omdat ik de K origineel zou houden. Heb mijn Garmin 390LM ook verkocht. En een navigator 4 gekocht. Koop dan maar een navigator 5, alles is gelijk ondersteund en werkt met je BMW samen. Anders wordt het wel cheap met knip en plakwerk op zo'n mooie motor. Maar dat is mijn mening als meester tuner.

Eens. :^

Een Navigator 4/5 communiceert met de motor. Hij past de datum/tijd op de fiets automatisch aan aan de gps-tijd, verandert de helderheid van het scherm als de motor aangeeft dat het donker word en je kan hem vanaf je stuur bedienen. Oja, je kan ook de beveiligingsfuncties in je garmin aanzetten. Zodra de GPS in de motor zit weet ie adhv het framenummer van de motor dat ie op een vertrouwde fiets zit en vraagt ie niet om een code. Zit ie niet in de fiets, dan vraagt ie er wel om.

Als je er al netjes een tomtom inkrijgt, gaat je windscherm niet meer automatisch omhoog als je hem ontgrendelt van de houder, en werken bovenstaande functies niet. Dan heb je in feite een dom stand-alone apparaat op een hele leuke/dure plek zitten.
 
Laatst bewerkt:
Eens. :^

Een Navigator 4/5 communiceert met de motor. Hij past de datum/tijd op de fiets automatisch aan aan de gps-tijd, verandert de helderheid van het scherm als de motor aangeeft dat het donker word en je kan hem vanaf je stuur bedienen. Oja, je kan ook de beveiligingsfuncties in je garmin aanzetten. Zodra de GPS in de motor zit weet ie adhv het framenummer van de motor dat ie op een vertrouwde fiets zit en vraagt ie niet om een code. Zit ie niet in de fiets, dan vraagt ie er wel om.

Als je er al netjes een tomtom inkrijgt, gaat je windscherm niet meer automatisch omhoog als je hem ontgrendelt van de houder, en werken bovenstaande functies niet. Dan heb je in feite een dom stand-alone apparaat op een hele leuke/dure plek zitten.

Ik ben blij dat ik bijval krijg!

Maar dit kunnen we echt niet laten gebeuren. Is echt eeuwig zonde. Dit is geen motor die je zomaar kunt verbouwen. Ik merk als tuner dat het niet mee valt. Ik ben er hele dagen mee bezig en kom er zelf niet geheel uit!
 
Helaas het heeft al plaatsgevonden. :}
TomTom zit er prachtig in en bediening vanaf stuurwiel is voor mij niet noodzakelijk.
De dag/nachstand word ook door de TomTom zelf geregeld, en ik laat de navigatie nooit in de motor achter dus beveiliging is voor mij ook niet zo'n issue.
Jullie hebben me wel ergens op gewezen waarvoor mijn dank.
De ruit die in de hoogste stand gaat en weer terugkomt in de laatste positie, maar dat ga ik nu ook regelen.

Ik waardeer jullie mening met betrekking tot het origineel houden maar ik heb te veel ellende gehad met de Garmins en dat ik ook de reden van de overstap. Ik had hiervoor een TomTom rider 410 en die voldeed uitstekend en dat ik ook de reden dat er een TomTom terug moest komen en ook in het betreffende vak want dat staat het mooiste.
ik ben nu met de laatste afwerkingen bezig waardoor de ruitbediening maar dan werkt alles bijna als origineel.
 
Laatst bewerkt:
Helaas het heeft al plaatsgevonden. :}
TomTom zit er prachtig in en bediening vanaf stuurwiel is voor mij niet noodzakelijk.
De dag/nachstand word ook door de TomTom zelf geregeld, en ik laat de navigatie nooit in de motor achter dus beveiliging is voor mij ook niet zo'n issue.
Jullie hebben me wel ergens op gewezen waarvoor mijn dank.
De ruit die in de hoogste stand gaat en weer terugkomt in de laatste positie, maar dat ga ik nu ook regelen.

Ik waardeer jullie mening met betrekking tot het origineel houden maar ik heb te veel ellende gehad met de Garmins en dat ik ook de reden van de overstap. Ik had hiervoor een TomTom rider 410 en die voldeed uitstekend en dat ik ook de reden dat er een TomTom terug moest komen en ook in het betreffende vak want dat staat het mooiste.
ik ben nu met de laatste afwerkingen bezig waardoor de ruitbediening maar dan werkt alles bijna als origineel.

Dan post je maar een foto als het klaar is. Ik moet het even verwerken😔
 
Zo zie je maar weer, waar een wil is is een weg :-). Ik heb goede kritieken over de TomTom gelezen. En die functie met het draaiwiel, ik heb het nooit gebruikt tot nu toe. Wie wel?
Ben reuze benieuwd hoe je dat 'probleem' met de ruit op gaat lossen. En een foto is inderdaad zeer welkom.
 
Na 6 jaar op een Honda Blackbird te hebben gereden heb ik sinds zaterdag ook een BMW K1600gt omdat vrouwlief achterop de Blackbird aan het afzien was.
Mijn eerste doel is om een TomTom Rider 450 in te bouwen in het BMW Nav5 vakje daar mijn ervaringen mer Garmin niet heel top is.
Ik heb toendertijd een Garmin 660 en 590 gehad maar beiden waren een drama en de 590 is zelfs 3 x omgeruild.
Nu dus de Rider 450 en ik wil hem absoluut in het juiste vak op de Beemer.

Ik hoop hier een hoop ideeén en informatie te vergaren zodat ik ook aan de Beemer lekker kan sleutelen.


Leuk. Navi discussies :-)

Ik heb de zumo 550, de urban rider, rider 400 en de nav 6. De zumo is inmiddels 9 jaar oud en doet nog steeds dienst op de fiets van een vriend. De Urban is overleden en de 400 gebruik ik niet meer omdat ik de nav 6 bij mijn K1600 kreeg.
Ik moet zeggen dat ik echt heel blij ben met de nav 6. Tomtom en Garmin hebben beiden hun eigenaardigheden maar het allerfijnste vind ik toch wel dat je de route + de track van die route beide op een garmin (de nav6 in iedergeval) kan projecteren. Een ander voordeel van de garmin vind ik de mogelijkheid om herberekenen uit te zetten. De originele route blijft dan gewoon staan. Beetje in / uitzoomen bij een omleiding en je navigeert zo weer naar je route toe.
De 400 is wat dat betreft een simpel ding (en ruk met je handschoenen te bedienen). Je navigeert van waypoint naar waypoint. Ook als je tracks inleest wordt deze omgezet naar een route en vind de tomtom een weg niet goed (die wel als track staat) gaat ie heel raar doen. Volgens mij is er inmiddels wel een updateje waarbij je via my drive een onderscheid kan maken tussen zgn. waypoints en shaping point. Nog niet geprobeerd.
Verder is de garmin duur maar je krijgt er wel veel voor terug. De route software is ook echt gaaf.
Ander voordeel van de garmin: je kan er ook andere kaarten in stoppen (bijv. open street map).
Bij de garmin zie ik maar 2 nadelen - fokking duur en een vrij steile leercurve. Is best een ingewikkeld apparaat maar als je em door hebt wil je denk ik niets meer.
Verder kan je denk ik de rider ook niet met het stuur bedienen...

Maar dit alles is mijn kijk op de zaak natuurlijk.

Toevoeging:
Kronkelroutes werkt 100x beter op de rider maar is alleen bij routes kleiner dan 150 a 200km als wordt het een traag pokkending.. MrGPS heeft wel een hele zooi filmpjes op zijn joeptoeb kanaal die zeer de moeite waard zijn om te kijken. Veel info over de riders. Heeft mij destijds ook doen besluiten om de rider de te kopen. Enige waar je echt rekening mee moet houden: rider doe niet aan off the road en een rider doet niet aan tracks - al kan je een track dus wel inlezen maar deze zal intern omgezet worden naar een route


Dan post je maar een foto als het klaar is. Ik moet het even verwerken😔
-O-

Zit ik een heel verhaal te pennen.....

Maarre - ik ben ook wel heel benieuwd naar foto's!
En het maakt mij dus niet uit - je neemt de navi waar je je prettig bij voelt.
Maar we stoppen niet hoor als je waypoints moest skippen ofzo en je handschoenen doen t niet op t scherm of je selecteert wat anders omdat alles zo fokking klein is ;)

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel en anders is er een heel mooi draadje in het reizen subforum geloof ik
 
Laatst bewerkt:
En juist dat inzoomen met dat wieltje is zo verdomde handig (al is de VI trager dan hij zou moeten zijn) Het beeldscherm is wel weer heel goed.
Mijn oude Zumo 550 zit ook op de fiets van een vriend inmiddels, mijn vrouw heeft een V en ik de VI. Met TT heb ik geen ervaring.
De VI is eigenlijk wel overprijst met die trage processor.
 
En juist dat inzoomen met dat wieltje is zo verdomde handig (al is de VI trager dan hij zou moeten zijn) Het beeldscherm is wel weer heel goed.
Mijn oude Zumo 550 zit ook op de fiets van een vriend inmiddels, mijn vrouw heeft een V en ik de VI. Met TT heb ik geen ervaring.
De VI is eigenlijk wel overprijst met die trage processor.

Ik gebruik het wieltje ook voor de navi. Ik wiel me rot tussen alle menu's 😊 (Martin Brozius)😄.

Ik ben tevreden met mijn navigator IV, echter het scherm is niet duidelijk met zonlicht. Bij de V is dat al stukken beter. Hoe valt de VI nu in het dashboard? Ik weet dat Shades, destijds vertelde dat het net ging. Maar is er al een nieuw dashboard voor beschikbaar?
 
Ik ondervind echt geen hinder eigenlijk. Niet tijdens rijden.. De rechterkant van het scherm valt denk net 1, hooguit 2 mm achter de kuip.

Moet ook wel bekennen dat na jaren tomtom in eigenlijk niet meer van mij garmin speledingetje afwil :D
 
Laatst bewerkt:
Ik ondervind echt geen hinder eigenlijk. Niet tijdens rijden.. De rechterkant van het scherm valt denk net 1, hooguit 2 mm achter de kuip.

Moet ook wel bekennen dat na jaren tomtom in eigenlijk niet meer van mij garmin speledingetje afwil :D

Ok dat is fijn! Maar zou er een oplossing komen?.
Anders ga ik voor een navigator V.
 
Houd er wel rekening mee dat er verschil is tussen Nav 4 en 5. Als de uitsparing in de kuip passend is voor de 4, dan heb je een andere binnenbekleding van de kuip nodig voor de 5 (en 6) die hebben nl. Een grotere display.
 
De V en de VI hebben exact dezelfde maat, scheelt geen mm!

Alleen begint het scherm 2 mm meer naar rechts en loopt het 2 mm door achter het plastic van het frontje van de K. Vooral de menu knop rechtsonder is hierdoor slecht te bedienen, zeker met handschoenen.
 
Alleen begint het scherm 2 mm meer naar rechts en loopt het 2 mm door achter het plastic van het frontje van de K. Vooral de menu knop rechtsonder is hierdoor slecht te bedienen, zeker met handschoenen.

Dan zit er toch een fout in het ontwerp van het frontje van BMW?.
 
Dan zit er toch een fout in het ontwerp van het frontje van BMW?.

Klopt deels, dat frontje is gebaseerd op het scherm van de V, de VI heeft het scherm iets meer naar rechts waardoor het net niet mooi past achter het frontje. Er moet dus een nieuw frontje komen maar dat is er nog niet. Voor een motor die nieuw meer dan 30000 euro kost is dat best slordig vind ik. Maar BMW nederland verwijst naar de dealer en die moet dan maar contact opnemen met BMW duitsland, zie jij dat gebeuren 😂😂, ik niet dus een nieuw frontje zal er niet snel komen neem ik aan.
 
Klopt deels, dat frontje is gebaseerd op het scherm van de V, de VI heeft het scherm iets meer naar rechts waardoor het net niet mooi past achter het frontje. Er moet dus een nieuw frontje komen maar dat is er nog niet. Voor een motor die nieuw meer dan 30000 euro kost is dat best slordig vind ik. Maar BMW nederland verwijst naar de dealer en die moet dan maar contact opnemen met BMW duitsland, zie jij dat gebeuren 😂😂, ik niet dus een nieuw frontje zal er niet snel komen neem ik aan.

Bedankt, dan is het voor mij duidelijk. En ga straks over op een navigator V.
 
Bedankt, dan is het voor mij duidelijk. En ga straks over op een navigator V.

Het is dat ik hier niet zo handig met foto's plaatsen ben (heb het nooit geprobeerd), maar je zou het moeten zien. Het scherm van de VI is qua "uiterlijk" wel weer veel mooier vind ik. Het scherm is mooi zwart en ligt helemaal "vlak" waarbij het scherm van de V weer wat "dieper" ligt. Dus om naar te kijken is een VI mooier, al is dat natuurlijk ook relatief want mooi is persoonlijk. Laat ik het zo zeggen, van beide navigatiesystemen kijk ik het liefst naar de VI :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan