Het grote BMW K1600 topic deel 2

Heeft iemand trouwens een gpx van alle bmw dealers/servicestations in europa?
Eentje die een beetje up to date is

Van het weekend een leuke toch gemaakt maar op de terugweg reed ik lek (in belgie - hoe kan het ook anders). De (auto) bmw dealer wilde mij band dus niet fixen. Werden door verwezen naar een standaard auto-banden-boer. De bmw dealer had waarschijnlijk het zelfde gekund.

Die belgische banden boer heeft het wel gefixed. Velg beetje beschadigd maar is nauwelijks te zien.

Zal zo snel mogelijk mij website voorzien van fotos enzo
 
Da's vette pech ja.
Ik dacht dat die BMW-dealers er standaard in stonden? En worden die gegevens ook niet aangepast na een update van je Navigator?
 
Euhm ja maar niet in basecamp en Dison was gezien het gat niet haalbaar - letterlijk - en nog maar de vraag of die open was.
 
{quote}
Heeft iemand trouwens een gpx van alle bmw dealers/servicestations in europa?
{quote}

Bij BMW kun je de dealer database downloaden in GPI formaat, 2017 versie.

Linkje bmw: http://www.bmw-motorrad.com/com/en/equipment/navigation_2016/navigator_vi/navigator_vi_overview.html

Mapsource snapt daar niets van, maar hier https://garmin.gps-data-team.com/poi_manager.php kun je hem online makkelijk even naar GPX (of iets anders) converteren.

Boksmotyre staat daar dan helaas weer niet tussen, moet je zelf nog even toevoegen :)
 
Dat zijn geen leuke dingen Shades. Niet echt aardig van de BMW garage😒.

Klopt. Was echt flabbergasted.
Maar ik heb inmiddels van de bmw motorrad site een gpi en die heb ik omgetoverd in een gpx. Custom icoontje in basecamp van bmw logo. Ik zie nu alle dealers. Top.

Maar ik heb wel bmw nederland gebeld gisteren en die waren ook not amused.. Wat zr er verder mee doen weet ik niet maar ik heb t gemeld
 
{quote}
Heeft iemand trouwens een gpx van alle bmw dealers/servicestations in europa?
{quote}

Bij BMW kun je de dealer database downloaden in GPI formaat, 2017 versie.

Linkje bmw: http://www.bmw-motorrad.com/com/en/equipment/navigation_2016/navigator_vi/navigator_vi_overview.html

Mapsource snapt daar niets van, maar hier https://garmin.gps-data-team.com/poi_manager.php kun je hem online makkelijk even naar GPX (of iets anders) converteren.

Boksmotyre staat daar dan helaas weer niet tussen, moet je zelf nog even toevoegen :)

Ha Murof
Het bestand wat je binnenhaal, van de BMW site, is een zip bestand. Als je dit uitpak zie je onder andere een .GPI bestand. Hang je Nav aan de computer en ga naar de map (in je NAV) POI. Hier staat een bestand in wat met D07.... (of zo iets begint. Is ook een .GPI bestand). Haal dit weg, even op je buroblad plaatsen voor de zekerheid, en zet daarvoor in de plaats het .GPI bestand in wat je net heb binnengehaald. NAV van je computer loskoppelen en je hebt alle BMW dealers weer in je NAV staan. In de NAV ga je naar WAARHEEN en druk op het BMW icoon en je krijgt de dealers van het land waar je je op dat moment bevindt.

Mvrg.
Co
 
Zo zie je maar weer, waar een wil is is een weg :-). Ik heb goede kritieken over de TomTom gelezen. En die functie met het draaiwiel, ik heb het nooit gebruikt tot nu toe. Wie wel?
Ben reuze benieuwd hoe je dat 'probleem' met de ruit op gaat lossen. En een foto is inderdaad zeer welkom.

Ha Freelander

Ben aan mijn tweede 1600 bezig en ben alweer proef wezen rijden op de nieuwe met achteruit. Rij dus vanaf het eerste uur 1600gt. Je zegt dat je het draaiwiel nooit gebruikt. Bij mij verslijt dit ding. Inzoomen, uitzoomen, naar een ander scherm. Tijdens toerritten / vakantie; ik doe niet anders. Maar ook muziek. Gaat razendsnel allemaal. Reuze handig dat wiel. Zou het er niet meer opzitten dan ga ik dit heel erg missen.

Mvrg

Co
 
Maar ik denk dat hij bedoelt dat hij de bediening van de navigatie via het stuur niet gebruikt. Want verder werkt heel het menu ermee, ik vind het ook prettig in gebruik.
Soms gebruik ik het wiel om in of uit te zoomen.
 
Maar ik denk dat hij bedoelt dat hij de bediening van de navigatie via het stuur niet gebruikt. Want verder werkt heel het menu ermee, ik vind het ook prettig in gebruik.
Soms gebruik ik het wiel om in of uit te zoomen.

Bij navigatie menu, kun je toch alleen in- en uitzoomen?
 
Ha Murof
Het bestand wat je binnenhaal, van de BMW site, is een zip bestand. Als je dit uitpak zie je onder andere een .GPI bestand. Hang je Nav aan de computer en ga naar de map (in je NAV) POI. Hier staat een bestand in wat met D07.... (of zo iets begint. Is ook een .GPI bestand). Haal dit weg, even op je buroblad plaatsen voor de zekerheid, en zet daarvoor in de plaats het .GPI bestand in wat je net heb binnengehaald. NAV van je computer loskoppelen en je hebt alle BMW dealers weer in je NAV staan. In de NAV ga je naar WAARHEEN en druk op het BMW icoon en je krijgt de dealers van het land waar je je op dat moment bevindt.

Mvrg.
Co

Waarom moet je dat oude bestand verwijderen? Wat had dat bestand voor functie?
 
Ik heb een 1600GT van 2017 en een Nav vi. Eigenlijk zou je dan ook de "mijn motorfiets" app moeten hebben, maar helaas. Ik dacht eerst dat het aan de nav. lag. Maar gister heb ik mijn toestel in een 1200GS getest en daar was dit wel voor elkaar.zijn er og meer mensen met een 2017 1600GT in combinatie met een nav v of vi ?
 
Ik heb een 1600GT van 2017 en een Nav vi. Eigenlijk zou je dan ook de "mijn motorfiets" app moeten hebben, maar helaas. Ik dacht eerst dat het aan de nav. lag. Maar gister heb ik mijn toestel in een 1200GS getest en daar was dit wel voor elkaar.zijn er og meer mensen met een 2017 1600GT in combinatie met een nav v of vi ?

Ik heb de nav VI en ik krijg keurig alle gegevens van de motor op mijn nav scherm. Dus bijvoorbeeld de hellingshoek, hoe vaak ik geremd of geschakeld heb, rijtijd etc. Maar ik weet niet of je die app bedoeld?
 
Ha Leon, dat was precies wat ik bedoelde.jij bent de eerste waarvan ik hoor dat het op de nieuwe 1600 werkt.( hopelijk bij de volgende beurt vd motor ook een software update) MBT jouw post van 21 juni: een nieuw frontje lijkt me lastig want zoals je zelf al aangeeft de nav 5 past wel of het moet een soort van compromis worden. Beter is denk ik dat de "opname" achterzijde van de nav vi een mm of 5 verplaatst wordt.
 
Ha Leon, dat was precies wat ik bedoelde.jij bent de eerste waarvan ik hoor dat het op de nieuwe 1600 werkt.( hopelijk bij de volgende beurt vd motor ook een software update) MBT jouw post van 21 juni: een nieuw frontje lijkt me lastig want zoals je zelf al aangeeft de nav 5 past wel of het moet een soort van compromis worden. Beter is denk ik dat de "opname" achterzijde van de nav vi een mm of 5 verplaatst wordt.

Update je je navi wel regelmatig?
 
jazeker (voor de nav vi zijn trouwens nog geen software updates (4.70))
en wat ik al zei in de 1200GS doet hij het wel.
Ik had ook nog andere problemen (vastlopen met daarna noodzakelijk een harde reset en ook al 2 keer onder het rijden een totale uitval) en daarom kon ik hem afgelopen vrijdag omruilen voor een nieuwe.
 
Maar ik denk dat hij bedoelt dat hij de bediening van de navigatie via het stuur niet gebruikt. Want verder werkt heel het menu ermee, ik vind het ook prettig in gebruik.
Soms gebruik ik het wiel om in of uit te zoomen.

Dat was precies wat ik bedoelde, Richard. Maar misschien moet ik er eens mee gaan experimenteren.
 
Waarom moet je dat oude bestand verwijderen? Wat had dat bestand voor functie?

Dat bestand is nml het bestand waar de BMW dealers instaan. Het oude bestand wat je weghaalt eindig op een D en het nieuwe, wat je gaat plaatsen, op een G.
 
Laatst bewerkt:
Dat bestand is nml het bestand waar de BMW dealers instaan. Het oude bestand wat je weghaalt eindig op een D en het nieuwe, wat je gaat plaatsen, op een G.

Bedankt ik ga het ook proberen. Dus samengevat een nieuw bestand dat het oude vervangt.

Ik ga als ik weer ga rijden eens verder scrollen. Ik kom er nog steeds achter dat er meer menu's verscholen liggen😄.
 
Ik heb mijn achterspatbord logo binnen uit de States!

Echter ik heb de zwarte uitvoering ontvangen. Graag jullie mening?
full
 
Ik ga morgen rijden, iemand zin om tegemoet te rijden?

Je zit nogal ver weg voor mij denk ik, en iets te weinig tijd doordeweeks. Maar misschien toch eens leuk om eens bij elkaar te komen, elkaars bikes bewonderen, ervaringen uitwisselen en zo? Misschien op een beetje centrale plek in NL?
 
Terug
Bovenaan Onderaan