Het grote BMW K1600 topic deel 2

Hoe gaat het nu verder met je nekklachten? Heb je al een proforma claim laten neerleggen ivm letselschade?

Nek gaat langzaam wat beter sinds ik thuis ben van het werk.
Gelukkig is het nu bijna niet meer zo erg dat er hoofdpijnen zijn die je zelf misselijk maken.
Ik heb meer fysio en osteopathie...

Letselschadeadvocaat is er goed mee bezig en nu ook de arbo.
Of hij een proforma claim heeft ingediend weet ik niet, zal het eens vragen.
Ik werkte door maar dat was toch teveel van het goede.

Qua motorrijden is het leuk dat ik nu deze heb maar echt rijden zit er nog niet in.
Maar het is een zorg minder ook.
 
Nek gaat langzaam wat beter sinds ik thuis ben van het werk.
Gelukkig is het nu bijna niet meer zo erg dat er hoofdpijnen zijn die je zelf misselijk maken.
Ik heb meer fysio en osteopathie...

Letselschadeadvocaat is er goed mee bezig en nu ook de arbo.
Of hij een proforma claim heeft ingediend weet ik niet, zal het eens vragen.
Ik werkte door maar dat was toch teveel van het goede.

Qua motorrijden is het leuk dat ik nu deze heb maar echt rijden zit er nog niet in.
Maar het is een zorg minder ook.

Eerst maar zorgen dat die nek in orde komt.. Het weer is toch snel minder aan het worden. De K rijd niet weg. Wat klein tikje van achter al niet voor problemen kan zorgen -O-

Goede keus want de Beemer bestaat uit alleen maar torx schroeven.
Alvast plannen voor wat upgrades ????

Ik denk volgend jaar ofzo... Hangt beetje van de 30k beurt af nog voor november komt of er na. Ik wil het namelijk na de beurt doen. Staat nu ~26300 op. Iets minder en bij 29000 wil ik onderhoud laten doen. Is nog ~2500km en ik weet niet of dat dit jaar er nog op komt.. (ik hoop het wel :])
 
Laatst bewerkt:
Nog geen echte regenervaring gehad maar ik laat het je weten al zullen die dunlops de regen psychisch waarschijnlijk beter aankunnen dan ik :+

Sinds gisteren dus serieus regenervaring opgedaan. Ik heb eigenlijk geen moment gehad dat ik de banden niet vertrouwde. Wel 1 "momentje" gehad bij een haakse bocht bij ons in het dorp waarbij je achterlijk schuin moet gaan om er door heen te komen. Ook met lage snelheid. Ik had het gevoel dat mij voorband naar grip aan het zoeken was "EEK!" maar het kan ook net zo goed een takje geweest zijn want het asfalt is daar prima..

Merk wel dat ik met beetje geknepen billen de rotondes neem terwijl dat helemaal nergens voor nodig is.. :o
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in het verleden VRO 2 gevolgd, waarbij je door een bak water moest rijden en erin moest remmen. Dan kom je er achter dat je grip maar fractioneel minder is dan op droog.
 
Gaat ook niet zozeer om rechtdoor om om nemen van bochten. De band moet dan een veelvoud van het gewicht van de moeten tegenhouden om niet te gaan glijden. Als er dan troep ligt (en daar gaat het meestal om) voel je dat echt wel. Voor een groot zit het tussen de oren. Ben zelf een keer in de stromende regen heel hard onderuit gegaan op een rotonde omdat er de week ervoor een frituurkar van gecrased terwijl ik de halve lekdijk in diezelfde regen had gereden zonder ook maar 1x het gevoel gehad te hebben voorzichtiger te moeten rijden. Dat gevoel dat je dan valt slijt moeilijk helaas.. met droog is dat gevoel er totaal niet..

Maar een vro misstaat niet..

Maarre, met tomtom nog steeds uitzicht op het display dus ;)
 
Grip op droog en op nat.....
Ga eens kijken bij Motogymkhana.
Daar zal je zien dat er bij droog en nat flink gestuurd kan worden.
Maar let wel dit is op mooi asfalt op een afgesloten terein.
Op de openbare weg heb je dus meer viezigheid en onregelmatigheden.
Dat zie je minder snel door de waterlaag en zal je eerder schrikken of er overheen rijden.

 
Ik heb geen ervaring met een 1200RT maar mijn vrouw zit beter op de 1600GT dan op mijn vorige Blackbird.
Enige klacht die ze had is dat de ruimte minder is dan op de Blackbird (korter) zodat wij dichter op elkaar zitten, dus af en toe helmpje botsen.

Wij kwamen van een Yamaha V-Star 950 tourer en Twixin kon het daarop maximaal anderhalf uur uithouden. Nu rijden we een hele dag zonder problemen. Het enige wat ze graag zou willen is armleuningen.
 
Hallo allen.
N hele tijd geleden, k denk n dik jaar heb ik info gevraagd over de K. Door wat langere herstelellende na ons ongeluk is eea in de wacht gebleven.. Maar afgelopen zaterdag proef gereden op n K 1600 gtl exclusive. Op zich vanzelf luxe op luxe, rijd fijn tot...moeders mee gaat. Zij word werkelijk gek van de turbulentie en glijd steeds naar voren. Corbin maakt mooie zadels zodat dit hopelijk op te lossen is maar......die turbulentie.....wie kan hier iets over vermelden wat n giga verbetering zou zijn? Later n gl 1800 gereden en dat.....is wel goed maar...niet onze echte voorkeur. Dank vast!! Groet Rob.
 
Ik had op mijn K1600gt ook last van veel turbulentie.
Met een andere kuipruit van ZTechnik V-stream is dit voor mij opgelost.

Bij MDI mag je er zelfs mee proefrijden omdat er een lage en een hoge variant bestaat.
De hoge variant heeft voor mij het probleem opgelost en zelfs op de snelweg met 140 km/h rij ik met mijn vizier open zonder problemen.

Met het zadel hebben mij geen problemen, want vrouwlief zit er heerlijk op alleen is dat een 2 delig GT zadel wat duidelijk anders is dan een GTL zadel.
 
Bedankt alvast. We mogen ook even op n gtl rijden ivm t zadel. Wat turbulentie betreft zijn er mogelijkheden.

Jammer dat men dit niet helemaal voorelkaar heeft maar......t is wel motorrijden.

Maar alle tips zijn welkom.

Zaterdag weer n mooie testdag.....
 
Turbulentie is heel persoonlijk. Het is voor de fabrikant ondoenlijk om dit voor iedereen uit te bannen.
Helm, postuur, houding op de motor hebben allemaal invloed op turbulentie.

Dit is ook een reden om altijd proef te rijden met een kuipruit.
Wat voor de ene een perfecte kuipruit is kan voor een ander een drama zijn.
 
Ik had destijds op de GTL de GT ruit en die was voor mij beter geschikt.

Ook heb ik proefgereden met de beide V-Stream ruiten, maar die waren voor mij niet prettig. Ten eerste zat er een dusdanige bolling in het scherm dat ik een hinderlijke reflectie van de stuurhelften had (bij zonnig weer) en op een bochtig traject lag het verloop van de bochten precies achter de hoeken van het scherm. De optische helderheid van de V-Stream schermen is net iets minder dan de OEM ruiten en daardoor stoorde ik mij daaraan.
 
Ik heb de lage ruit, maar heb nog niet echt iets gemerkt van hinderlijke reflectie. Vond de hoge ruit iets te hoog, ondanks mijn lengte (1.87). Ik wil toch graag over de ruit heen blijven kijken en de hoge zou ik dan te vlak moeten zetten, waardoor het nog geen effect had. Ik ben heel tevreden met de ruit.
 
Voor heb ikzelf geen last maar achterop.......oei!!
Je ziet de armen schudden en da s...vervelend. t hele lichaam gaat best tekeer..en dat terwijl ze maar 1.60 lang...of kort is.
Proberen proberen dus...
 
Reflectie heeft alles te maken met de positie van de ogen t.o.v. de motor/ruit. GT en GTL hebben sowieso al een andere zitpositie (GTL heeft langere stuurhelften, een lager eendelig zadel en verder naar voor staande voetsteunen). Ook is de lichaamslengte en de verhoudingen (lengte benen / lengte rug) bepalend. Bij mij was het een slechte mix :(
 
Ik heb de lage ruit, maar heb nog niet echt iets gemerkt van hinderlijke reflectie. Vond de hoge ruit iets te hoog, ondanks mijn lengte (1.87). Ik wil toch graag over de ruit heen blijven kijken en de hoge zou ik dan te vlak moeten zetten, waardoor het nog geen effect had. Ik ben heel tevreden met de ruit.


Is de turbulentie met deze ruit wel minder?
 
Is de turbulentie met deze ruit wel minder?

Ik had met de lage ruit evenveel turbulentie als met de standaard ruit ondanks dat ik maar 1,82 mtr groot ben.
Bij de hoge ruit is de turbulentie en herrie verdwenen, maar ik kijk wel door de ruit ipv van over de ruit.
In het begin moest ik hier wel aan wennen maar nu wil ik niet anders meer.
 
Okeeee...vele meningen dus.

Domweg proberen dus maar......kopen en dan proberen is ook n bepaald risico. We zien zaterdag verder.

Buiten dit om......zwakke plekken van de K??

Weer dank.

Hr Rob.
 
Yep. Niet echt t summum van geruisloosheid maar...ik vond r wel meevallen. Gaan ze stuk dan?
Ik las dat ze beroerd zouden schakelen maar...dat viel mee. Althans vond ik.
 
Yep. Niet echt t summum van geruisloosheid maar...ik vond r wel meevallen. Gaan ze stuk dan?
Ze gaan stuk. En BMW heeft een leveringsprobleem. Die van mij staat al sinds begin mei bij de dealer omdat bepaalde versnellingsbak onderdelen niet leverbaar zijn. En dat gaat waarschijnlijk nog minstens tot half november duren is het laatste bericht.
Ik las dat ze beroerd zouden schakelen maar...dat viel mee. Althans vond ik.
In vergelijking met de Japanners schakelen BMW's minder soepel is mijn ervaring, maar je went er aan om wat harder te trappen. Het is niet zo slecht dat het een probleem is.
 
Nou....dat zou netter kunnen.....Ik had gehoopt n redelijk betrouwbare motor aan te schaffen...maar goed. Is eea bouwjaar gerelateerd of...is t n bekend probleem waar verder niets mee is gedaan. Ik lees nergens iets over verholpen kinderziektes namelijk.

Eerlijk gezegd had ik zeker de versnellingsbak problemen niet verwacht, althans niet regelmatig.

Wel erg ok dat jullie dit willen delen, dank jullie.

Gr Rob.
 
Terug
Bovenaan Onderaan