Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ik rij nu met de Vstream ruit. Wat zijn jullie ervaringen. Vind de originele ruit mooi gevormd maar het idee dat ik meer wind op het lichaam en armen krijg.

Je hebt sowieso minder windbescherming dan bij de 1200RT.
 
Ik vind de originele ruit de mooiste oplossing qua looks maar dan heb ik ook veel windbelasting op helm, schouders en nek ongeacht de stand van de ruit.
Tevens staat het zadel bij mij in de hoogste stand.

Ik rij nu met de hoge Vstream ruit die en qua looks veel minder uitziet maar de windbescherming is geweldig.
Enige nadeel is dat ik altijd door de ruit heen moet kijken maar dat went toch wel snel en weegt niet op tegen de heerlijke rust achter de ruit.

Ik rij zelfs op de snelweg met mijn vizier open.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de originele ruit de mooiste oplossing qua looks maar dan heb ik ook veel windbelasting op helm, schouders en nek ongeacht de stand van de ruit.
Tevens staat het zadel bij mij in de hoogste stand.

Ik rij nu met de hoge Vstream ruit die en qua looks veel minder uitziet maar de windbescherming is geweldig.
Enige nadeel is dat ik altijd door de ruit heen moet kijken maar dat went toch wel snel en weegt niet op tegen de heerlijke rust achter de ruit.

Ik rij zelfs op de snelweg met mijn vizier open.

Jij hebt dezelfde gedachte als ik. Vstream geeft veel meer bescherming inderdaad. Looks gaan ook wel. Origineel geeft echt veel wind op je lijf en armen. Voordeel is alleen dat hij lager kan gezet worden dan de Vstream.
 
Even n geheel andere vraag. Ik zie helemaal geen oliedruklampje.....mocht de druk wegvallen hoe..kom ik er dan achter? Hij zal vastlopen maar ik stop liever eerder....idee? Dank vast.
Gr Rob.
 
Oliedruk is geen aparte waarschuwing voor. Enkel niveau. Kijk ook even in je eigenaarshandboek.
 
Ik heb toch nog even kritisch de offertes van Motoport en Reco motorservice vergeleken.

Bij navraag bleek dat Reco geen originele onderdelen gebruikt. Dus dat was appels en peren vergelijken. Uiteindelijk scheelt het toch ruim 200 euro. Maar dan heb ik wel de garantie en service van Motoport. Tevens de originele stempel van de bmw dealer.

Wat jullie betreffende after sales onderdelen.
 
Als je dat gemak wil behouden zou ik lekker origineel houden.

Ja zo dacht ik ook. Hoef ik ook geen 2,5 uur heen en terug te rijden en daar te wachten. Ze hebben geen leenmotor. Bij motoport krijg ik gratis leenmotor.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist gepresenteerd op de EICMA in Milaan: K1600 Grand America

full
 
Ik wilde het niet zeggen. Maar we moeten blij zijn met onze GT’s en GTL’s !!

Heerlijke fietsen. Heb trouwens de kilometerteller digitaal staan. Wist eerst niet dat dat kon. Bij gebruiker en dan achtergrond selecteren en dan snelheid. Vind dat echt ideaal. Op de dienstfiets heb ik het altijd aanstaan!
 
Ik wilde het niet zeggen. Maar we moeten blij zijn met onze GT’s en GTL’s !!

Heerlijke fietsen. Heb trouwens de kilometerteller digitaal staan. Wist eerst niet dat dat kon. Bij gebruiker en dan achtergrond selecteren en dan snelheid. Vind dat echt ideaal. Op de dienstfiets heb ik het altijd aanstaan!


Ik heb de digitale snelheidsmeter ook altijd aanstaan, tot de radio aangaat want dan komt de zender in het scherm te staan.
 
Heerlijke fietsen. Heb trouwens de kilometerteller digitaal staan. Wist eerst niet dat dat kon. Bij gebruiker en dan achtergrond selecteren en dan snelheid.
Ik neem aan dat dit alleen een optie is op nieuwere versies?
Vind dat echt ideaal. Op de dienstfiets heb ik het altijd aanstaan!
De dienst fiets is ook een K1600GT?

Ik ben ook wel gecharmeerd van de volledig digitale instrumenten panelen. Bijvoorbeeld die van de S1000XR:
BMW-Motorrad-Connectivity-03.jpg
 
Volgens mij is dat een R1200GS Adventure. ;)
Ik denk dat ik niet goed opgelet heb bij het googlen. ;)

Het display van de KTM SuperAdventure S vind ik ook mooi:

maxresdefault.jpg


Of die van de Yamaha R1:

Yamaha-YZF-R1-60th-Anniversary-Edition-Instrument-Display.jpg


Ik denk dat hier sprake is van een trend... ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan